کد خبر: ۹۲۶۹۸۱
تاریخ انتشار: ۱۳ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۷:۵۲
تعداد بازدید: ۱۹۱
حزب دموکرات کردستان عراق در پاسخ به درخواست رهبر جریان صدر مبنی بر انحلال پارلمان و برگزاری انتخابات زودهنگام گفت که این، کار ساده‌ای نیست.

پاسخ حزب بارزانی به مقتدی صدر: انحلال پارلمان آسان نیستبه گزارش خبرداغ ، «فاضل میرانی» دبیر دفتر سیاسی حزب دموکرات کردستان عراق به ریاست «مسعود بارزانی»، امروز پنجشنبه در پاسخ به دعوت «سید مقتدی الصدر» رهبر جریان صدر، مبنی بر انحلال پارلمان و برگزاری انتخابات زودهنگام در سایه تشدید بحران سیاسی در عراق تصریح کرد که انحلال پارلمان کار آسانی نیست.

به نوشته «بغداد الیوم» میرانی در این‌باره توضیح داد: «طرف‌های سیاسی به سخن، پیشنهاد یا ابتکار "مسعود بارزانی" رهبر کُرد در رابطه با وضعیت عراق چشم دوخته‌اند. حقیقت این است که ما عجله نداریم و آنچه در عراق رخ داد برای استعفای سید مقتدی الصدر از پارلمان، درست نبود».

وی همچنین افزود: «الصدر دو سلاح در دست داشت. یکی ۷۳ کرسی در پارلمان و دیگری، خیابان‌ها. وی سلاح اول را از دست داد و هنوز سلاح دوم را در دست دارد...الصدر اکنون، بدون در دست داشتن سلاح اول، می‌خواهد که پارلمان منحل شود و به نظر من این کار، ساده نیست».

«سید مقتدی الصدر» رهبر جریان صدر، شامگاه دیروز (چهارشنبه، ۳ آگوست)، خواستار انحلال پارلمان عراق و سپس برگزاری انتخابات زودهنگام در این کشور شد و در عین حال از حامیان خود خواست که به تظاهراتشان تا زمان تحقق مطالباتشان ادامه دهند.

رهبر جریان صدر در حالی گفت‌و‌گو با دیگر احزاب عراقی را رد کرده است که «هادی العامری» رهبر ائتلاف الفتح ساعاتی پیش از این سخنان مقتدی الصدر در بیانیه‌ای اعلام کرده بود: «بر آن‌چه پیشتر تأکید کردیم درباره این‌که راه‌حل بحران کنونی تنها آرام‌سازی التهاب، خویشتن‌داری و نشستن سر میز گفت‌و‌گوهای سازنده جدی است، مجددا تأکید می‌کنیم. بر همین اساس، ما بر آنچه در بیانیه ۲۰۲۲/۰۸/۰۱ نخست‌وزیر مصطفی الکاظمی درباره حوادث اخیر کشور آمد، تأکید داریم؛ همان بیانیه‌ای که در آن به گفت‌و‌گوی فراگیر ملی دعوت شد. ما دستان تمام خیرخواهانی را که در تلاش برای دستیابی به یک راه خروج راضی‌کننده‌ برای تمامی طرف‌ها از این بحران هستند، می‌فشاریم».

دفتر العامری پس از این موضع‌گیری سید مقتدی الصدر، امروز (پنجشنبه، 4 آگوست)، درخواست «سید مقتدی الصدر» رهبر جریان صدر برای برگزاری انتخابات زودهنگام مجدد در عراق را تأیید و اعلام کرد که انتخابات پیشین با شبهه‌ها و اعتراضات بسیاری همراه بود.

فارس

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: