کد خبر: ۹۲۵۴۰۹
تاریخ انتشار: ۲۹ تير ۱۴۰۱ - ۲۰:۵۷
تعداد بازدید: ۱۷۰
آن‌گونه که اعضای انجمن صنفی سی ان جی کشور اعلام کرده‌اند، افزایش حق‌العمل جایگاه‌های سی ان جی باعث افزایش قیمت این سوخت برای مصرف‌کننده‌ها نمی‌شود و دولت این مابه‌التفاوت را پرداخت خواهد کرد.

انجمن صنفی سی ان جی: افزایش حق‌العمل جایگاه‌ها، باعث افزایش قیمت این سوخت برای مصرف‌کننده‌ها نمی‌شودبه گزارش خبرداغ به نقل از ایرنا: آن‌گونه که اعضای انجمن صنفی سی ان جی کشور اعلام کرده‌اند، افزایش حق‌العمل جایگاه‌های سی ان جی باعث افزایش قیمت این سوخت برای مصرف‌کننده‌ها نمی‌شود و دولت این مابه‌التفاوت را پرداخت خواهد کرد.

محسن جوهری، عضو انجمن صنفی سی ان جی کشور امروز در نشستی خبری با اشاره به اینکه سوخت سی ان جی از لحاظ استراتژیک برای کشور اهمیت ویژه‌ای دارد، افزود: ایران با توجه به اینکه ۱۸ درصد از ذخایر گازی اثبات شده دنیا و شبکه گسترده گاز را دارد، استفاده از سی ان جی برای کشور یک مزیت است.

وی ادامه داد: با توجه به اینکه مجلس افزایش سهم سی ان جی را مصوب کرده، اما اقدامات دولت قبل نتوانست مصرف این سوخت را افزایش دهد.

جوهری با اشاره به مشکلات در بخش تقاضای سی ان جی گفت: مالک خودروی ۲ گانه سوز با محدودیت فضای صندوق عقب، وزن خودرو و راندمان و نگهداری خودرو مواجه هستند.

عضو انجمن صنفی سی ان جی کشور تاکید کرد: با توجه به این مشکلات، جذابیت قیمتی باید به نحوی باشد که مردم از سی ان جی به جای بنزین استفاده کنند در حالی که اکنون نیمی از این ظرفیت خالی است.

وی با بیان اینکه در بخش تقاضا سیاست‌گذاری خوبی توسط دولت انجام نشده است، ادامه داد: به جز اوایل دهه ۸۰، در سایر مواقع حمایتی از مالکان گازسوز نشد و تعداد خودروهای گازسوز در کشور ثابت باشد.

جوهری تاکید کرد: خودروسازان نیز در سال‌های گذشته در تولید خودروهای دو گانه سوز کوتاهی داشتند. در آخرین قرارداد ایران خودرو و وزارت نفت تولید ۴۵ هزار خودروی دو گانه سوز به امضا رسید، اما در طرح‌های ایران خودرو فروش خودروهای دوگانه‌سوز وجود ندارد.

به گفته عضو انجمن صنفی سی ان جی کشور، ممنوعیت واردات خودروهای دوگانه‌سوز خارجی نیز در سال‌های اخیر وجود داشته است.

وی عدم ساماندهی خودروهای دوگانه‌سوز در کشور مشکل دیگری دانست و اضافه کرد: خودروهای دوگانه‌سوز ۲ نوع است که شامل کارخانه‌ای و کارگاهی است، اما در دو دهه گذشته بازرسی دوره‌ای انجام نشده و اکنون این حوادث بیشتر شده است.

جوهری ادامه داد: یکی از راهکارها هوشمندسازی جایگاه‌های سی ان جی بود و اگرچه مورد تصویب هیات دولت قرار گرفته اما این کار انجام نشده است. هوشمندسازی جایگاه‌های سی ان جی باید تا پایان سال ۹۸ انجام می‌شد، اما متأسفانه چون اهداف دیگری به این طرح اضافه شد، طرح به نتیجه نرسید.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: