کد خبر: ۹۲۳۷۹۱
تاریخ انتشار: ۱۲ تير ۱۴۰۱ - ۱۸:۴۶
تعداد بازدید: ۷۷۱
حسین امیرعبداللهیان در جمع خبرنگاران در پاسخ به سوالی در مورد صحبت‌های اخیر فواد حسین وزیر امور خارجه عراق مبنی بر اینکه گفت‌وگوهای اطلاعاتی بین ایران و مصر و ایران و اردن در بغداد برگزار شده، اظهار کرد: ما هنوز مذاکره‌ای برای پیشرفت روابط و توسعه روابط به صورت مستقیم با طرف مصری نداشته ایم ولی برخی از تلاش‌ها در جریان است که در جریان همکاری‌ها بین کشورهای اسلامی، تهران و قاهره هم روابطشان به حالت طبیعی و عادی برگردد.

امیرعبداللهیان: تلاش هایی برای عادی شدن روابط با مصر در جریان استوزیر خارجه کشورمان اظهار کرد: ما هنوز مذاکره‌ای را برای پیشرفت روابط و توسعه روابط به صورت مستقیم با طرف مصری نداشته‌ایم.

به گزارش خبرداغ به نقل از انتخاب ؛ حسین امیرعبداللهیان در جمع خبرنگاران در پاسخ به سوالی در مورد صحبت‌های اخیر فواد حسین وزیر امور خارجه عراق مبنی بر اینکه گفت‌وگوهای اطلاعاتی بین ایران و مصر و ایران و اردن در بغداد برگزار شده، اظهار کرد: ما هنوز مذاکره‌ای برای پیشرفت روابط و توسعه روابط به صورت مستقیم با طرف مصری نداشته ایم ولی برخی از تلاش‌ها در جریان است که در جریان همکاری‌ها بین کشورهای اسلامی، تهران و قاهره هم روابطشان به حالت طبیعی و عادی برگردد.

این دیپلمات عالی رتبه کشورمان با بیان اینکه در حال حاضر دفتر حافظ منافع ایران در قاهره فعالیت می‌کند و مصر نیز در تهران دفتر حافظ منافع دارد، تصریح کرد: مصر کشور مهمی در جهان اسلام است و ما روابط طبیعی و رو به توسعه تهران و قاهره را به نفع دو کشور و منطقه می‌دانیم.

وزیر خارجه کشورمان همچنین در مورد دیدار اخیرش از سوریه و رایزنی وی با بشار اسد رئیس جمهور این کشور عربی و فیصل مقداد وزیر خارجه سوریه، گفت: در این سفر توافقاتی که در جریان سفر اخیر آقای بشار اسد به تهران صورت گرفته بود را پیگیری کردیم. پیشرفت‌های خوبی در انجام این توافقات صورت گرفته و قرار شد که پیگیری‌ها را ادامه دهیم.

وی با بیان اینکه قرار است که کمیسیون مشترک اقتصادی دو کشور در کوتاهترین زمان ممکن برگزار شود، افزود: بیش از دو ساعت با آقای بشار اسد رایزنی کردیم.

وی همچنین با اشاره به بحران پیش آمده بین سوریه و ترکیه و احتمال انجام عملیات ویژه نظامی از سوی آنکارا در بخش‌هایی از مناطق سوریه، افزود: ما در تهران تلاش می‌کنیم که این بحران و مشکل از طریق سیاسی حل شود. توسل به جنگ را مردود می‌دانیم.

امیر عبداللهیان با اشاره به اینکه در جریان رایزنی با مقامات سوری قرار شد همکاری‌های تجاری، بازرگانی و گردشگری دو کشور گسترش بیشترین پیدا کند و توافقات در این زمینه به صورت جدی پیگیری شود در پاسخ به سوالی در مورد دیدارش با علی مملوک مشاور امنیت ملی سوریه نیز گفت: در این دیدار آقای مملوک مشاور امنیت ملی سوریه برخی از مسائل امنیتی را مطرح کردند، از جمله در مورد حملات نظامی گستاخانه رژیم صهیونیستی به سوریه.

وی افزود: صهیونیست‌ها در سوریه پای خود را از گلیم‌شان در مواردی بیشتر دراز کردند و طبعا این وضعیت را سوریه و منطقه تحمل نخواهند کرد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
انتشار یافته: ۹
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
بابائی
Iran, Islamic Republic of
۱۹:۱۹ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۲
0
0
۲۰:۵۶ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۱
عربستان سعودی جنایتکار، امارات جنایتکار، مصر جنایتکار و بحرین جنایتکار همراه با چند کشور جنایتکار دیگر از سال 2015 تاکنون و با کمک، هدایت، مدیریت، نظارت، حمایت و پشتیبانی نظامی آمریکا جنایتکار، کشورهای اروپایی جنایتکار و اسرائیل جنایتکار و در سایه سکوت بی شرمانه سازمان های به اصطلاح بین المللی خیانتکار در یمن جنایت می کنند، آدم می کشند، مردم مظلوم، بی دفاع، بی گناه یمن را بمباران و قتل عام می کنند و دست به اقدامات تروریستی می زنند، مصر و بحرین جنایتکار دنبال محکوم و متهم کردن ایران در منطقه هستند شرم آور و تاسف بار است.
بابائی
Iran, Islamic Republic of
۱۹:۴۶ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۲
0
0
از سال 1918 تاکنون برای همه مردم دنیا ثابت شده که اسرائیل جنایتکار همراه با چند کشور جنایتکار دیگر بزرگ‌ترین تهدید علیه فلسطین، نوارغزه، لبنان، سوریه، ایران، منطقه خاورمیانه و جهان بوده است
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۲:۲۰ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۳
0
0
جنایات آمریکا بیانگر ماهیت آمریکا است، از آن روزگاری که آمریکا شکل گرفت و سه قرن از آن می گذرد که با کشتار بومیان و سرخ پوستان آمریکا کارش را شروع کرد و با شعارهایی همچون، ما تابع اخلاق و ارزش های انسانی هستیم، می‌خواهیم دموکراسی را به دنیا معرفی کنیم و مثل فانوسی در دریا هستیم که کشتی ها به چه سمت و سویی حرکت کنند، کار خود را ادامه دادند.
وقتی کودتای ۲۸ مرداد در ایران به وقوع پیوست و نیکسون معاون وقت آمریکا به ایران آمد، یکی از کارهایش این بود که موسسه ای را تشکیل دهد تا اندیشه آمریکایی را در ایران پرورش و انتقال دهد و همین روشن فکران و اساتیدی که در غرب تحصیل کرده بودند، مبلغین آنان در کشور شوند و این طور است که آنان در نقاب این گونه شعارهای زیبا وارد شدند.
آمریکا عامل جنگ در حدود ۱۰۲ کشور و کودتا در ۷۰ کشور جهان است، زمانی که ژاپنی ها در جنگ جهانی دوم تسلیم شده بودند و ادعایی نداشتند، آنان را بمباران شیمیایی کردند. آمریکا تنها کشوری است که سلاح شیمیایی دارد و آن را بکار برده است، اما برای آنکه برای مردم دنیا قدرت نمایی کنند و بگویند ما این توان را داریم دست به چنین اقداماتی می‌زنند.
در فیلم های هالیوردی خودشان را مهربان، قدرتمند و شکست ناپذیر جلوه می‌دهند درحالی که این‌گونه نیست اما خیلی ها باور می‌کنند. آنان خودشان اعتراف کردند که بعد از جنگ جهانی تاکنون سابقه نداشته که کشوری به پایگاه آمریکایی حمله کند که این اقدام هم در پی شهادت شهید سلیمانی انجام شد تا بدانند امروز روز بزن در رو تمام شده است.
آمریکایی که از ۳۰۰ سال قبل شکل گرفت هر چی می‌بینیم جز ترور، تهاجم و بدبختی چیز دیگری برای کشورهای دنیا نداشته که متأسفانه هنوز هم برخی ها به آنان دل بسته اند و چهره شیطان را بزک می‌کنند.
اگر برای یک زندانی ما در کشور اتفاقی بیفتد چه هیاهویی را به راه می اندازند درحالی که خود آمریکا بیشترین زندانی را دارد، آمریکا بیشترین ناهنجاری اجتماعی را دارند اما به گونه ای جلوه می‌دهند که هیچ گونه مشکلی ندارند و گویا مشکل در ایران و کشورهای منطقه است و آن وقت این‌ها می خواهند به ما درس انسانیت بدهند.
سالانه ۴ هزار نفر در زندان های آمریکا می میرند اما صدایی در نمی‌آورند، هرچه در مورد جنایات آمریکا و مدعیان حقوق بشر بگوییم کم گفته ایم زیرا جنایات زیادی را انجام داده اند.
امروز در یک مبارزه سخت با نظام سلطه هستیم که باید با اقتدار در مقابل آنان بایستیم و با روحیه جهادی و عزم و اراده ای که وجود دارد با وجود کاستی های موجود آینده روشنی در پیش رو است.
اول انقلاب برخی ها پیش امام(ره) آمده بودند که کشور به بن بست رسیده است که امام(ره) فرمود شما خودتان به بن بست رسیده اید، کشور امام زمان هرگز به بن بست نمی رسد، کشور ما الهام بخش است و در منطقه جبهه مقاومت مردانه و مقتدرانه در مقابل استکبار جهانی ایستاده است و صهیونیست ها را زمین گیر کرده اند.
در یکسال گذشته در حوزه های مختلف گام های مؤثری در کشور برداشته شده است و در سیاست خارجه یک زمانی نگاه دولت تنها به غرب بود اما امروز نگاه دولت سیزدهم به همسایگان و کشورهای منطقه است و می بینید که روز به روز در حال پیشرفت و بهره برداری از موقعیت مان در منطقه هستیم و قطعا از انزوا خارج خواهیم شد.
سفرهای استانی دولت نمایشی نیست بلکه واقعیت است و بلافاصله‌ اعتبارات مصوبات تخصیص پیدا می‌کند و اقدامات انجام می‌گیرد.
اگر کسانی که بخواهند به اعتقادات ما جسارت کنند قطعا بدانند مردمانی همچون مردمان دیار ۱۵ خرداد در مقابل آنان خواهند ایستاد.
بابائی
Iran, Islamic Republic of
۱۵:۴۶ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۳
0
0
عملکرد و رفتار و سیاست ایران از ابتدا مذاکره با آمریکا، کشورهای اروپایی وغیره در مورد صلح آمیز هسته ای غلط و اشتباه بوده است.
مذاکره با آمریکا و کشورهای اروپایی و غیره از سال 1392 تاکنون برای مردم ایران و کشور ایران هیچ دستاورد نداشته ست.
مذاکره با آمریکا یا اروپا هیچ نتیجه ای ندارد و تاکنون هم نداشته است.
1 - آمریکا و کشورهای اروپایی حق صلاحیت در مورد مذاکره سلاح هسته ای را ندارند.
2 - آمریکا و کشورهای اروپایی از سال 1332 تاکنون با ملت ایران دشمن هستند.
3 - آمریکا و کشورهای اروپایی از سال 1357 تاکنون با نظام جمهوری اسلامی دشمن هستند.
4 - آمریکا و متحدانش از سال 1357 تاکنون از گروهک تروریستی و گروهک تروریستی منافقین حمایت می کنند و همچنان نیز ادامه می دهند.
5 - آمریکا و متحدانش درجنگ تحمیلی هشت ساله همه جانبه از رژیم جنایتکار صدام دیکتاتور حمایت می کردند.
6 - آمریکا و متحدانش از ابتدا از اغتشاش و اغتشاشگران در ایران حمایت می کردند.
7 - حمایت واشنگتن به همراه انگلیس، فرانسه، آلمان و برخی کشورهای عربی مانند عربستان سعودی، امارات و بحرین و به ویژه صهیونیست ها از اغتشاشات در ایران تاریخ 28 آبان ماه سال 1398
8 - آمریکا از ابتدا مردم ایران اعتبار ندارد.
9 - رژیم آمریکا باید به عنوان جنایتکار جنگی مجازات شود.
10 - آمریکا نمی گذارد جنگ در سوریه، عراق، لیبی، یمن و منطقه خاورمیانه تمام شود!
11 - با تجاوزات، جنایات وحشیانه، وحشی گری وغیرانسانی آمریکا و متحدانش را به دنیا معرفی کنیم.

که آمریکا جنایتکار از سال 1359 تاکنون همراه با چند کشور جنایتکار دیگر و در سایه سکوت بی شرمانه سازمان های بین المللی خیانتکار در امور داخلی کشورهای عربی وغیره دخالت می‌کند و همچنان نیز ادامه می دهد.
مشکلات اقتصادی با شعار برطرف نمی شود.
چرا مشکلات اقتصادی دو دولت دوازدهم بیشتر شد؟
انتظار حل مشکلات با برجام یا مذاکرات اشتباه است.
اگر انتظار داریم برجام و مذاکرات وین مشکلات ما را حل کنند اشتباه می کنیم.
انتظار نداشته باشیم برجام یا مذاکرات مشکلات ما را حل کنند.
آمریکا، اروپا،هم هر دو همراه با چند کشور دیگر از سال 1332 تاکنون با ملت ایران دشمن بودند و هنوز هم هستند و همچنان نیز ادامه می دهند.
آمریکا، اروپا،هم هر دو همراه با چند کشور دیگر از سال 1357 تاکنون با نظام جمهوری اسلامی دشمن بودند و هنوز هم هستند و همچنان نیز ادامه می دهند.
بابائی
Iran, Islamic Republic of
۰۷:۰۵ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۴
0
0
برای همه مردم دنیا ثابت شده که آمریکا جنایتکار همراه با چند کشور جنایتکار دیگر در جنگ افغانستان، عراق، لیبی، سوریه، یمن و منطقه خاورمیانه و جهان شکست خورده است.
تروریست‌ها مورد حمایت ترکیه در شمال سوریه به جان هم افتاده‌اند.
حضور نظامی ترکیه در شمال عراق غارت نفت است و هم حمایت از داعش بوده است.
حضور نظامی ترکیه در شمال سوریه غارت نفت است و هم حمایت از داعش بوده است.
ترکیه حاکمیت سوریه را نقض کرده است.
ترکیه حاکمیت عراق را نقض کرده است.
بابائی
Iran, Islamic Republic of
۰۷:۰۵ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۴
0
0
برای همه مردم دنیا ثابت شده که آمریکا جنایتکار همراه با چند کشور جنایتکار دیگر در جنگ افغانستان، عراق، لیبی، سوریه، یمن و منطقه خاورمیانه و جهان شکست خورده است.
تروریست‌ها مورد حمایت ترکیه در شمال سوریه به جان هم افتاده‌اند.
حضور نظامی ترکیه در شمال عراق غارت نفت است و هم حمایت از داعش بوده است.
حضور نظامی ترکیه در شمال سوریه غارت نفت است و هم حمایت از داعش بوده است.
ترکیه حاکمیت سوریه را نقض کرده است.
ترکیه حاکمیت عراق را نقض کرده است.
بابائی
Iran, Islamic Republic of
۰۷:۰۵ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۴
0
0
برای همه مردم دنیا ثابت شده که آمریکا جنایتکار همراه با چند کشور جنایتکار دیگر در جنگ افغانستان، عراق، لیبی، سوریه، یمن و منطقه خاورمیانه و جهان شکست خورده است.
تروریست‌ها مورد حمایت ترکیه در شمال سوریه به جان هم افتاده‌اند.
حضور نظامی ترکیه در شمال عراق غارت نفت است و هم حمایت از داعش بوده است.
حضور نظامی ترکیه در شمال سوریه غارت نفت است و هم حمایت از داعش بوده است.
ترکیه حاکمیت سوریه را نقض کرده است.
ترکیه حاکمیت عراق را نقض کرده است.
بابائی
Iran, Islamic Republic of
۰۷:۰۵ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۴
0
0
برای همه مردم دنیا ثابت شده که آمریکا جنایتکار همراه با چند کشور جنایتکار دیگر در جنگ افغانستان، عراق، لیبی، سوریه، یمن و منطقه خاورمیانه و جهان شکست خورده است.
تروریست‌ها مورد حمایت ترکیه در شمال سوریه به جان هم افتاده‌اند.
حضور نظامی ترکیه در شمال عراق غارت نفت است و هم حمایت از داعش بوده است.
حضور نظامی ترکیه در شمال سوریه غارت نفت است و هم حمایت از داعش بوده است.
ترکیه حاکمیت سوریه را نقض کرده است.
ترکیه حاکمیت عراق را نقض کرده است.
بابائی
Iran, Islamic Republic of
۰۷:۰۶ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۴
0
0
برای همه مردم دنیا ثابت شده که آمریکا جنایتکار همراه با چند کشور جنایتکار دیگر در جنگ افغانستان، عراق، لیبی، سوریه، یمن و منطقه خاورمیانه و جهان شکست خورده است.
تروریست‌ها مورد حمایت ترکیه در شمال سوریه به جان هم افتاده‌اند.
حضور نظامی ترکیه در شمال عراق غارت نفت است و هم حمایت از داعش بوده است.
حضور نظامی ترکیه در شمال سوریه غارت نفت است و هم حمایت از داعش بوده است.
ترکیه حاکمیت سوریه را نقض کرده است.
ترکیه حاکمیت عراق را نقض کرده است.
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: