کد خبر: ۹۲۳۳۳۵
تاریخ انتشار: ۰۷ تير ۱۴۰۱ - ۲۳:۰۰
تعداد بازدید: ۱۴۷
امید روانخواه می‌گوید نظرات پیشکسوتان باید نسبت به سایر اقشار جامعه متفاوت‌تر باشد.

آجرلوی پرسپولیسی چطور استقلال را قهرمان کرد؟به گزارش خبرداغ به نقل از ورزش سه: امید روانخواه می‌گوید نظرات پیشکسوتان باید نسبت به سایر اقشار جامعه متفاوت‌تر باشد.

امید روانخواه، پیشکسوت استقلال که این روزها خودش سرمربی شده از بعد فنی مسائل این روزهای فوتبال ایران و باشگاه استقلال را بررسی کرد. او در مورد وضعیت تقل و انتقالات که در آن پرسپولیس خریدهای بیشتری داشته گفت: وقتی از من سوال می کنید دوست دارید چیزی بگویم که به فوتبال کمک کند. فوتبال مقوله‌ای است که تمام مردم جامعه با آن آشنایی دارند ولی ما وظیفه داریم یک مقدار از زوایای پنهان فوتبال صحبت کنیم. باید واضح تر و موشکافانه تر راجع به مسائل صحبت کنیم. من هیچ کجای دنیا ندیدم که انقدر تیم‌ها را در فصل نقل و انتقالات تحت فشار بگذارند در فوتبال ما انگار بیشترین رقابت در فصل نقل و انتقالات برای مدیران است تا در مسابقات. فصل پیش استقلال قهرمان شد و مطمئنا وقتی قهرمان شده تیم و بازیکنان خوبی داشته است؛ ولی وقتی به این فصل می‌رسیم و ملاک سنجش تیم نقل و انتقالات می‌شود باید این موضوع را در نظر بگیریم که الان منچستر سیتی لیورپول، رئال مادرید و دیگر تیم های قهرمان و بزرگ دنیا چه خریدهایی داشته‌اند؟ در دنیا نقل و انتقالات مثل گذشته نیست؛ جابجایی تیم‌ها خیلی کم شده و نقل و انتقالات نهایت یک تا سه بازیکن است. هیچ لیگی در دنیا به اندازه ایران بازیکن آزاد ندارد.

روانخواه در این خصوص ادامه داد: برای مثال یک بازیکن بعد از سالها بازی در استقلال چرا باید بتواند عنوان بازیکن آزاد از این تیم برود؟ درست است تیم‌های رقیب در حال خرید کردن هستند اما شاید استقلال نیازی به خرید نداشته باشد. اصلاً خرید تضمینی برای موفقیت است؟ نمونه‌های وطنی و خارجی این اتفاق را دیده‌اید. تیمی که در آن هرکس مدعی باشد کنترل رختکن‌اش کار ساده‌ای نیست. خیلی مهم است که در تیم بقیه بازیکنان بپذیرند که چند بازیکن از نظر سنی و فنی بازیکنان بزرگتری هستند. نباید انقدر باشگاه‌ها را در فصل نقل و انتقالات تحت فشار گذاشت؛ این اتفاق باعث می‌شود مدیریت به اشتباه بیفتد و بازیکنانی را بخرد که به درد تیم نخورد. تنها گلایه من این است که چرا باید بازیکنان آزاد شوند. از چند ماه پیش می‌شد که قرارداد محمد دانشگر را تمدید کرد. من فکر می‌کنم استقلال با همین تیم هم می‌تواند مدعی جدی قهرمانی باشد ولی اینکه قهرمان شود یا خیر باید ببینیم در لیگ چه اتفاقی رخ میدهد.

این پیشکسوت در خصوص کارنامه و رفتارهای برون‌گرایانه ساپینتو گفت: اکثر مربی‌ها در کارنامه فنی شان فراز و نشیب دارند. اکثرا اخراج را تجربه کرده‌اند. اگر بخواهیم از برون‌گرایی و هم صحبت کنیم باید گفت که الان در فوتبال دنیا مربیانی مثل کونته و سیمئونه هم برون‌گرا هستند و ۹۰ دقیقه همراه داور به بازی هیجان می‌دهند. ملاک این نیست که بگوییم مربی خوبی است یا بد است بلکه باید بگذاریم به ایران بیاید. در زمان استراماچونی هم ابتدا نقدها خیلی بیشتر بود ولی بعدها در زمان نیم فصل می‌گفتند که او یکی از بهترین مربیان خارجی بوده که وارد ایران شده است.

روانخواه در خصوص انتخاب ساپینتو و مربیان ایرانی‌ای که گزینه سرمربیگری استقلال بودند گفت: مربیان ایرانی مطرح شده آن صلاحیت لازم را نداشتند و درست هم نبود که یک مربی ایرانی تحت آن فشار بیاید کار کند. در این شرایط اقتصادی که وجود دارد مذاکره با مربیان خارجی سخت است. مربی‌ای انتخاب شد که شاید در فصل پیش موفقیتی در تیمش نداشته اما در یک لیگ بسیار معتبر در حال کار کردن بوده است. نمی‌دانم چرا جواد نکونام یا هر مربی ایرانی به استقلال نیامد ولی باید یک مقدار فضای هواداری کنترل شده‌تر باشد. مدیران باید تصمیماتی را بگیرند که بالاتر از فهم هواداران فوتبال باشد. این هجمه‌ها می‌تواند در آینده تاثیرات مخرب بیشتری بگذارد. بعضی از این فضاها به دلیل جهت‌دهی‌های خاصی شکل می‌گیرد. اگر باشگاه می‌خواهد یک مربی را انتخاب کند باید آن مربی از نظر فنی و فرهنگی به آن باشگاه بخورد. شما نمی‌توانید در بارسلونا یک مربی دفاعی موفق را ببرید. ممکن است زمانی مربی در استقلال کار کند که ناشناخته باشد اما مدیریت تشخیص دهد که این مربی در آینده می تواند حتی از فرهاد مجیدی هم موفق تر عمل کند.

او در مورد هجمه‌های برخی پیشکسوتان به مدیریت باشگاه گفت: بازیکنان سابق و پیشکسوتان فوتبال باید کمی متفاوت تر از سایر اقشار جامعه در خصوص فوتبال صحبت بکنیم. اگر مدیران استقلال پرسپولیسی هستند پس چرا این تیم فصل قبل قهرمان شد؟ تیم های بزرگ دنیا مثل بایرن مونیخ بارسلونا و... بازیکنانی داشتند که هرکدام جزئی از تاریخ دنیای فوتبال هستند ما هیچگاه نمی بینیم که در مورد نقل و انتقالات باشگاه سابقشان نظری بدهند. من نیازی نمی‌بینم که ما هر لحظه بیاییم و صحبت بکنیم. این صحبت ها زیاد به باشگاه استقلال کمک نمی‌کند باید بگذاریم که لیگ شروع شود.

روانخواه در مورد شایعه اضافه شدنش به کادرفنی استقلال بیان کرد: در فوتبال تا شما با یک تیم قرارداد نبستی همه چیز در حد حرف و شایعه می‌تواند باقی بماند. من بعد از فوتبالم در دو مقطع با باشگاه استقلال همکاری داشتم. واقعیتش پیشنهاد رسمی به من نشده است. من سالهاست در حال سرمربیگری کردن هستم و دوست دارم همین را ادامه بدهم. فکر می‌کنم هر کس که می خواهد به عنوان دستیار انتخاب شود باید با سرمربی تیم به صورت کامل صحبت کند. نظر شخصی من این است که دستیار ایرانی بسیار می‌تواند تاثیرگذار و تعیین کننده باشد.

روانخواه در پایان راجع به وضعیت تیم ملی گفت: همه جامعه ما لحظه شماری می کنند که جام جهانی شروع شود؛ ولی از دید فنی بدون هیچ تعصبی می‌گویم که هیچ کشوری را ندیده‌ام که تیمش به جام جهانی رفته باشد ولی به فکر تغییر سرمربی باشد و آنقدر سرمربی تیم تحت فشار قرار بگیرد. فکر می‌کنم خلاف اصول فوتبال است که سرمربی‌ای که با آن به جام جهانی صعود کرده‌اید را عوض کنید. از حواشی بگذریم او جایی که انتظار نداشتیم خیلی خوب نتیجه گرفت. فکر می‌کنم بیش از سرمربی تیم ملی باید به فدراسیون فوتبال نقد کنیم؛ فدراسیون است که باید تدارکات لازم را فراهم کند. احساس می‌کنم نقد آقای اسکوچیچ مقداری مغرضانه است.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: