کد خبر: ۹۲۳۳۱۲
تاریخ انتشار: ۰۷ تير ۱۴۰۱ - ۱۹:۳۰
تعداد بازدید: ۲۳۱
​با نزدیک‌تر شدن تولید انبوه خودروهای پرنده، این سوال مطرح می‌شود که قیمت یک ماشین پرنده چقدر خواهد بود؟

به گزارش خبرداغ به نقل از گجت نیوز: با نزدیک‌تر شدن تولید انبوه خودروهای پرنده، این سوال مطرح می‌شود که قیمت یک ماشین پرنده چقدر خواهد بود؟ در ادامه به پاسخ این سوال می‌پردازیم.

 

ماشین های پرنده همیشه عضو جداناپذیری از داستان‌های علمی-تخیلی بوده‌اند. اینکه یک خودرو بتواند از زمین بلند شود و مانند هواپیما در آسمان به پرواز در بیاید زمانی غیرممکن به نظر می‌رسید، اما حالا رفته‌رفته به واقعیت نزدیک‌تر می‌شود.

قیمت یک ماشین پرنده چقدر خواهد بود؟

ماشین های پرنده مدت‌ها است که وجود دارند؛ اگر بخواهیم دقیق بگوییم، از سال ۱۹۱۷. با این حال، اولین ماشین پرنده آن‌طور که تصور می‌شود توانایی پرواز نداشته است. این خودروها به صورت انبوه تولید نشده‌اند و همچنان محصولاتی غیرمعمول و به دور از دسترس عموم باقی مانده‌اند. با وجود تمام این‌ها، شرکت‌های انگشت‌شماری در حال حاضر پیشگام مسیر عمومی‌سازی خودروهای پرنده هستند.

یکی از موانع پیش روی خودروهای پرنده در راه ورود به تولید انبوه، نبود چهارچوب مقرراتی مشخص برای آن‌ها است. اول از همه، این سوال به وجود می‌آید که مشخصه‌های مورد نیاز برای راندن یک ماشین پرنده چیست؟ سوال دیگر این است که تصادف با این خودروها چطور منطقه پایین خود را تحت تاثیر قرار می‌دهد؟ مسئله کلیدی دیگر این است که قیمت یک ماشین پرنده چقدر خواهد بود؟ قیمت به این دلیل اهمیت بالایی دارد که تعیین می‌کند چقدر از عموم مردم توانایی استفاده از آن‌ها را خواهند داشت.

قیمت ماشین های پرنده

قیمت یک ماشین پرنده چقدر خواهد بود؟

احتمالاً در آینده نه چندان دور ماشین های پرنده هم به جمع سایر دارایی‌های لوکس و پر زرق و برق مثل جت‌ها و جزیره‌های شخصی اضافه می‌شوند. در حال حاضر عده‌ای خودروی پرنده دارند، ولی طی سال‌های آینده افراد بیشتری به آن دسترسی پیدا خواهند کرد. با وجود این، ماشین های پرنده به هیچ وجه ارزان نخواهند بود و در ضمن، حداقل در حال حاضر نمی‌توان به میانگین مناسبی از قیمت آن‌ها رسید.

به عنوان مثال، شرکت سوئدی «جتسون» (Jetson) یک «خودروی اسپرت پرنده» با نام جتسون ONE را ساخته است و برای فروش آن با قیمت 92 هزار دلار برنامه دارد. منتها این محصول نه گزینه مناسبی برای سفرهای طولانی است و نه هر اندازه بدنی را پوشش می‌دهد؛ جتسون وان می‌تواند به مدت 20 دقیقه سرنشینانی با وزن 95 کیلوگرم یا کمتر را در آسمان به پرواز در بیاورد.

قیمت یک ماشین پرنده چقدر خواهد بود؟

از طرفی دیگر، شرکت چینی تولیدکننده خودروهای برقی «اکس پنگ» (Xpeng) قصد شروع تولید انبوه ماشین پرنده خود تا سال ۲۰۲۴ و فروش آن با قیمت حدود ۱۵۷ هزار دلار را دارد. تا زمان نگارش این مطلب هنوز نام رسمی این خودرو مشخص نشده است. البته واضح است که چنین فناوری پیشرفته‌ای قیمت بالایی خواهد داشت.

خودروهای پرنده مختلف زیادی در آینده نزدیک به عرضه می‌رسند و مثل خودروهای مرسوم کنونی، قیمت آن‌ها به قابلیت‌هایشان بستگی دارد. شاید بتوان با کمتر از ۱۰۰ هزار دلار هم به چنین خودرویی دست پیدا کرد، اما در عین حال محصولی دیگر با قیمت بیش از ۱ میلیون دلار در دسترس قرار بگیرد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: