کد خبر: ۹۲۲۹۲۶
تاریخ انتشار: ۰۴ تير ۱۴۰۱ - ۱۸:۴۳
تعداد بازدید: ۲۹۳
مدیرعامل باشگاه استقلال بر چه اساسی مربی که تیم سابقش را به دسته پایین تر برده را به استقلال آورده و بعد همان مربی قول قهرمانی میدهد؟

اینجا باشگاه استقلال است نه چلوکبابی!به گزارش خبرداغ به نقل از خبر ورزشی: پیشکسوت استقلال گفت: مدیرعامل باشگاه استقلال بر چه اساسی مربی که تیم سابقش را به دسته پایین تر برده را به استقلال آورده و بعد همان مربی قول قهرمانی میدهد؟

رضا رجبی بازیکن اسبق استقلال در گفتگو با خبرورزشی، درباره انتخاب سرمربی پرتغالی برای استقلال و قول قهرمانی از سوی ساپینتو اظهاراتی را مطرح کرد:

درباره انتخاب سرمربی جدید تیم استقلال چه صحبتی دارید؟

مربی که روند حرکتی اش در سالهای اخیر رو به پایین بوده چرا برای استقلال انتخاب شد؟ مربی که کاملاً مشخص است در عملکردش تدبیر و عقلانیت وجود نداشته چرا برای استقلال انتخاب شد؟ اشخاصی که نوسانات زیاد روحی و اخلاقی دارند یا مشکل شخصیتی دارند یا مشکل فنی و یا هردو. وقتی شما شخصیت باثباتی ندارید در نتیجه انتخابات درستی هم نمی‌توانید داشته باشید. آن وقت است که می روید سراغ هیاهو و جنجال، شکلک درآوردن و رفتارهای غیرمعمول.

معتقدید ریکاردو ساپینتو بر چه اصل و اساسی انتخاب شده است؟

سوال من از آجورلو همین است که روی چه متر و معیاری مربی که آخرین رزومه اش سقوط به دسته پایین تر بوده را انتخاب کردید؟ امیدوارم اشتباه کنم ولی شنیدم به چنین مربی ۴۵۰ هزار دلار و با دستمزد دستیارانش چیزی در حدود ۳۳ میلیارد دلار پول می خواهید بدهید! جالب تر این بود که در مراسم معارفه آجورلو از آرش برهانی حرف زد! ما تا چه اندازه باید سطح کلاس خودمان را پایین بیاوریم تا در چنین مراسمی از این کارها بکنیم!

چطور؟

متاسفانه در این مدت آقای آجورلو هربار صحبت کرده دائم از خودش تعریف می کند. این همه من، من کردن ها از کجا آمده؟ اگر افتخاری در این باشگاه باشد متعلق به لوگوی استقلال است. پس فتح الله زاده چه بگوید که این همه با استقلال عناوین مختلف و جام و قهرمانی آورده ولی از این حرفها نمی زند. متاسفانه فوتبال ما تبدیل به شوآف شده! پارسال هم شوآف بود.

به نظر شما چه کسی دستیار ساپینتو میشود؟

زمانی که در سال ۵۴ اوفارل را به ایران آورده ایم کنارش حشمت مهاجرانی، اصغر شرفی و حسن حبیبی سه بزرگ فوتبال ایران قرار گرفتند تا فرهنگ و فوتبال ایران را به او معرفی کنند و در نهایت با اوفارل قهرمان آسیا شدیم. زمانی که رایکوف به تاج آمد منصور پورحیدری کنارش بود. جکیج که به استقلال آمد منصور پورحیدری دستیارش بود. ما باید کسی را کناره مربی خارجی بگذاریم که هزینه هایمان هدر نرود.

شرایط فعلی استقلال را چطور می بینید؟

متاسفانه یک ماه دیگر بازی ها شروع می شود. این مربی جدید نیامده برگشته رفته کشورش و گفته آخر هفته می آید! نه مشخص است تمرینات کی شروع میشود؟ نه مشخص است چه کسی کنارش می ایستد؟ نه مشخص است دستیارش کیست؟ نه وضعیت نقل و انتقالات بازیکنان استقلال مشخص است؟ اصلاً هیچ چیزی سر جایش نیست! در جلسه معارفه هم که با آن عکس عجیب همه ما را به یاد چلوکبابی انداختند! چرا باشگاه استقلال را در جلسه معارفه زیر سوال می برید؟ دلم به حال باشگاه استقلال می سوزد که به کجا رسیده؟ چه کسانی در این باشگاه هستند که این کارها را با لوگوی استقلال انجام می دهند!

 

اما به نظر می رسد طرفداران استقلال از حضور ساپینتو نسبتاً راضی هستند؟

همه این بوق و کرنا کردن ها به خاطر ساکت کردن هواداران بود. مردم یک روز جلوی در باشگاه شلوغ کردند، فردای همان روز عوامل باشگاه مصاحبه کردند که یک مربی خوب می آید! ولی دیدیم چه مربی آمد! توقع از این تیم بالاست. استقلال فصل قبل بدون باخت قهرمان شده و این فشار روی سرمربی جدید زیاد خواهد بود.

یعنی شما معتقدید مدیران استقلال نمی دانستند ساپینتو چه رزومه‌ای دارد؟

یک موضوع جالب در رابطه با ارتباط خوب مربیان پرتغالی با آژانس‌های نقل و انتقالات فوتبالی بگویم. آنجا هم شبیه خود ما در ایران است. ما بارها دیده ایم مربیانی در ایران بودند که تیم را به دسته پایین تر انداخته اند ولی سال بعد دوباره در لیگ برتر یا دسته بالاتر تیمداری کردند. پرتغال هم همینطور است. مربیانی که سوار بر بال ایجنت ها هستند هرگز بیکار نمی مانند. من فقط ناراحت مردم هستم که تا این اندازه قرار است فشار تحمل کنند.

بیشتر در این باره توضیح می دهید؟

متاسفم که فرهاد مجیدی چنین رفتاری با باشگاه استقلال کرد. او بدترین رفتار را داشت. اول که آمد گفت من به اینها نمی بازم و این جمله را در ذهن هوادار ملکه کرد! بعد هم خودش گذاشت و رفت و این فشار را روی نفرات بعدی گذاشت. وقتی هم که از اینجا رفته دوباره گفته روزی برمی گردم! آخر چرا این همه با روح و روان مردم بازی می کنید؟ اینها همه فشارهایی است که روی تیم استقلال و هوادار می آید. متاسفانه وضعیت به گونه‌ای شده که هر کسی بیشتر ناز میکند ناز او را بیشتر می خرند.

چشم انداز شما برای استقلال در فصل آینده با این مربی چیست؟

همیشه می گویند وقتی به دکتر مراجعه می کنید باید شرح حالی از خودتان بگویید تا دکتر بیماری تان را تشخیص بدهد. شرح حالی که ما از این مربی دیدیم شبیه اتفاقات مربی پرتغالی تراکتور است. شاید هم او از جایی خط گرفته باشد که رگ خواب ایرانی ها چیست. این مربی چند صباحی می ماند، کارهایی می کند که مردم خوششان می آید و بعد که هواداران هیجان شان از بین رفت و متوجه شدند تیمشان در چه شرایطی قرار گرفته، می رود. من معتقدم ساپینتو یک نیم‌فصل بیشتر در ایران دوام نمی آورد.

چطور؟

کسی که مهر قراردادش خشک نشده می گوید من ۴ تا قهرمانی می آورم قطعاً یک صحبت غیر واقع گرایانه را مطرح کرده است. یک صحبت برای جلب توجه دوربین ها و رسانه ها. مربی حرفه‌ای قول قهرمانی نمی دهد. اما ظاهراً او فهمیده که مردم ایران مردم هیجانی هستند که تحت تاثیر هیجانات لحظه‌ای هر کاری می کنند.

منظور شما هواداران استقلال هستند یا مدیران باشگاه؟

فرقی نمی کند ما همه ایرانی هستیم و اغلب مان هیجانی! یک جمله روانشناسانه معروف می گوید؛ "دو دسته از مردم محکوم به شکست هستند، دسته اول آنهایی که فکر می کنند و عمل نمی کنند. دسته دوم کسانی که عمل می کنند اما قبل از آن فکر نمی کنند". کاملا مشخص است که انتخاب این مربی با فکر و اندیشه صورت نگرفته است.

 

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: