کد خبر: ۹۲۲۵۶۸
تاریخ انتشار: ۳۱ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۹:۵۰
تعداد بازدید: ۵۱۷
رئیس کانون عالی بازنشستگان سازمان تامین اجتماعی گفت:هیأت دولت فرصت یک هفته‌ای دارد تا مصوبه افزایش حقوق را اصلاح کند در غیر این صورت نظر هیأت تطبیق مقررات مجلس لازم الاجرا خواهد بود.

مصوبه افزایش حقوق بازنشستگان اصلاح می‌شود؟به گزارش خبرداغ به نقل از مهر: رئیس کانون عالی بازنشستگان سازمان تامین اجتماعی گفت:هیأت دولت فرصت یک هفته‌ای دارد تا مصوبه افزایش حقوق را اصلاح کند در غیر این صورت نظر هیأت تطبیق مقررات مجلس لازم الاجرا خواهد بود.

علی اصغر بیات گفت: همانگونه که قبلاً نیز اعلام کرده بودیم مصوبه هیأت دولت مبنی بر افزایش ۱۰ درصدی حقوق مستمری بگیران غیر حداقل بگیر در تضاد آشکار با ماده ۹۶، مصوبه هیأت امنا و هیأت مدیره سازمان تأمین اجتماعی به عنوان یک نهاد عمومی غیردولتی بود. لذا با پیگیری‌های زیادی که داشتیم در نهایت این مصوبه توسط هیأت تطبیق مقررات مجلس باطل و جهت اصلاح به هیأت دولت ارسال شد.

وی ادامه داد: هیأت دولت فرصت یک هفته‌ای دارد تا مصوبه را اصلاح کند در غیر این صورت نظر هیأت تطبیق مقررات مجلس لازم الاجرا خواهد بود.

وی در ادامه افزود: کانون عالی در روزهای گذشته پس از ابلاغ مصوبه هیأت دولت، نشست اضطراری با حضور رؤسای کانون‌های استانی برگزار کرد و در ادامه نیز با تشکیل جلسات رایزنی متعدد با نمایندگان مجلس بویژه رئیس و اعضای کمیسیون‌های اجتماعی و اقتصادی، مسئولان وزارتخانه و سازمان تأمین اجتماعی با حساسیت و جدیت این موضوع را که مطالبه‌ای عمومی و بحق بود دنبال کرد. در مکاتباتی هم که با مسئولان عالی کشور انجام شد، نسبت به تبعات منفی اقدام دولت هشدارهای لازم را دادیم.

رئیس کانون عالی بازنشستگان سازمان تأمین اجتماعی، برداشت‌های سلیقه‌ای و غیر کارشناسی از ماهیت و جایگاه سازمان تأمین اجتماعی را مسبب بروز چنین مشکلاتی دانست که متأسفانه زمان و هزینه زیادی را در ابعاد مختلف به کشور تحمیل کرد و نارضایتی‌های گسترده بازنشستگان و مستمری بگیران تأمین اجتماعی را به همراه داشت.

وی همچنین گفت: باید از اتفاقات اخیر درس و تجربه اندوخته شود.

بیات استقلال اداری و مالی سازمان تأمین اجتماعی و قوانین حاکم بر آن را ضامن دوام و قوام سیاست‌های کلان کشور و امنیت خاطر میلیون‌ها بازنشسته دانست و گفت: یکی از ابعاد مهمی که به وضوح مشاهده شد، بدعت گذاری ناصواب در زمینه بی توجهی به قوانین، اعمال تغییر مصوبات شورای عالی کار، هیأت امنا و هیأت مدیره بود. ما معتقدیم به هیچ وجه نباید به بهانه ملاحظات سیاسی و گروهی استقلال سازمان تأمین اجتماعی مورد تهدید قرار گیرد. این سازمان مأمن و پناهگاه میلیون‌ها بیمه شده و بازنشسته است.

رئیس کانون عالی بازنشستگان سازمان تأمین اجتماعی تصریح کرد: مسئولان کانون‌ها و تشکلات بازنشستگی در این مدت در کنار یکایک بازنشستگان و مستمری بگیران خون دل‌های زیادی خوردند، فشارهای بی سابقه‌ای متحمل شدند و شاهد هجمه‌های زیادی بودند. اما به فضل خدا با کار تشکیلاتی، گفتگوها و رایزنی‌های گسترده‌ای که انجام شد، در نهایت توانستیم بازنشستگان و مستمری بگیران را به حقشان برسانیم و در این مسیر بیش از پیش مصمم هستیم.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: