کد خبر: ۹۲۲۳۵۸
تاریخ انتشار: ۲۹ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۸:۵۳
تعداد بازدید: ۱۴۰
وزارت نفت عراق اعلام کرد که عراق در ماه مه(اردیبهشت) بیش از 11 میلیارد دلار از درآمد نفتی خود سود برده است که دومین رکورد ثبت شده توسط این کشور از ابتدای سال جاری است.

رکوردزنی درآمد نفتی عراق در اردیبهشت ماه: ۱۱ میلیارد دلار / رشد جدی اقتصاد بغداد به دلیل صعود قیمت نفتوبسایت شبکه ی تلویزیونی رودا نوشت: وزارت نفت عراق اعلام کرد که عراق در ماه مه(اردیبهشت) بیش از 11 میلیارد دلار از درآمد نفتی خود سود برده است که دومین رکورد ثبت شده توسط این کشور از ابتدای سال جاری است.

به گزارش خبرداغ به نقل از انتخاب ، در ادامه این مطلب آمده است: سود ماه مه بالغ بر 11.436 میلیارد دلار بوده است که بالاترین سود ثبت شده توسط عراق از ماه مارس بوده است. بالاترین درآمد و رکورد پیش تر در سال 1972 ثبت شده است.

بر اساس این گزارش، عراق 102 میلیون و 303 هزار و 20 بشکه نفت صادر کرده است که بخش عمده آن از میادین نفتی در مرکز و جنوب عراق و همچنین بخش کوچکی از آن از طریق بندر جیهان در کرکوک صادر شده است.

در ماه آوریل(فروردین)، عراق 10.55 میلیارد دلار به جیب زد و 101.4 میلیون بشکه نفت صادر کرد که نشان دهنده افزایش صادرات نسبت به ماه مارس(اسفند) است.

دولت عراق برای تامین هزینه های خود و پرداخت حقوق کارمندان دولت به درآمدهای نفتی وابسته است. علیرغم مشکلات بسیار در بیشتر سال 2021 به دلیل قیمت های پایین بی سابقه نفت، اقتصاد این کشور بار دیگر در حال رشد است چراکه قیمت نفت در سطح جهانی در حال افزایش است.

افزایش قیمت نفت در ماه آوریل(فروردین) به عراق کمک کرد تا آخرین اقساط غرامت جنگ خلیج فارس را به کویت در دسامبر بپردازد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: