کد خبر: ۹۲۰۸۶۹
تاریخ انتشار: ۱۵ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۳:۰۶
تعداد بازدید: ۲۲۹
بر اساس گزارش جدیدی که روز یکشنبه توسط یک مقام بهداشتی بنگلادشی اعلام شد، دست‌کم ۲۸ نفر در آتش‌سوزی عظیم یک انبار کالا در سیتاکوندا در جنوب شرقی بنگلادش جان خود را از دست دادند. این آتش‌سوزی حدود ساعت ۲۱:۳۰ به‌وقت محلی (۳:۳۰ بعدازظهر به‌وقت گرینویچ) روز شنبه ۱۴ خرداد در انبار کانتینر سیتاکوندا واقع در حدود ۴۰ کیلومتری بندر چیتاگونگ در جنوب بنگلادش رخ داد.

انفجار مهیب انبار کالا در بنگلادش با ۲۸ کشته و ۱۷۰ زخمیبه گزارش خبرداغ به نقل از یورونیوز: بر اساس گزارش جدیدی که روز یکشنبه توسط یک مقام بهداشتی بنگلادشی اعلام شد، دست‌کم ۲۸ نفر در آتش‌سوزی عظیم یک انبار کالا در سیتاکوندا در جنوب شرقی بنگلادش جان خود را از دست دادند.

حسن شهریار، از مقامات محلی مسئول به خبرگزاری فرانسه گفت: «با توجه به اینکه آتش هنوز به طور کامل مهار نشده است، انتظار می‌رود شمار تلفات نیز افزایش یابد.»

این آتش‌سوزی حدود ساعت ۲۱:۳۰ به‌وقت محلی (۳:۳۰ بعدازظهر به‌وقت گرینویچ) روز شنبه ۱۴ خرداد در انبار کانتینر سیتاکوندا واقع در حدود ۴۰ کیلومتری بندر چیتاگونگ در جنوب بنگلادش رخ داد.

با توجه به وضعیت وخیم برخی از مجروحان حادثه، ممکن است تعداد قربانیان افزایش یابد. گفته می‌شود تعدادی از آتش‌نشانان و نیروهای پلیس نیز در میان مجروحان هستند.

به گفته آتش‌نشانان، درحالی‌که صدها نفر یک ساعت پس از آغاز آتش‌سوزی خود را به محل رساندند، چندین کانتینر مواد شیمیایی منفجر شد و بسیاری از امدادگران کشته و زخمی شدند.

این انفجار تا شعاع چند کیلومتری ساختمان‌های اطراف را لرزاند.

به گفته انور حسین، رئیس پلیس منطقه چیتاگونگ، در این حادثه همچنین دست‌کم ۱۷۰ نفر از جمله ۴۰ آتش‌نشان و ۱۰ افسر پلیس نیز مجروح شدند.

مؤمن الرحمن، مدیر ارشد منطقه چیتاگونگ، به خبرگزاری فرانسه گفته است که این انبار حاوی لباس‌هایی به ارزش میلیون‌ها دلار بوده است که قرار بوده به کشورهای غربی صادر شود.

محمد الیاس حسین، از جراحان چیتاگونگ، از تمام پزشکان منطقه خواست تا به کمک حادثه‌دیدگان بیایند و خواستار اهدای اضطراری خون شد.

هنوز علت این آتش‌سوزی مشخص نشده است؛ اما مقامات آتش‌نشان گفته‌اند که ممکن است از یک کانتینر حاوی هیدروژن پراکسید منشأ گرفته باشد و آتش به‌سرعت به کانتینرهای دیگر سرایت کرده باشد.

در سال ۲۰۲۰ نیز سه نفر بر اثر انفجار یک مخزن نفت در یک انبار کانتینری در منطقه پاتنگا چیتاگونگ کشته شدند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: