کد خبر: ۹۲۰۶۵۴
تاریخ انتشار: ۱۱ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۷:۳۱
تعداد بازدید: ۱۶۴
مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش اجرای ماده 65 احکام توسعه کشور را برای رونق همه جانبه به ویژه در کیش ضروری خواند.

باجرای کامل ماده ۶۵ ضرورتی برای مناطق آزاده گزارش خبرداغ به نقل از روابط عمومی و امور بین الملل سازمان منطقه آزاد کیش، مهدی کشاورز مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش در نشستی با نمایندگان مردم هرمزگان و اعضای کمیسیون عمران مجلس، فلسفه ایجاد مناطق آزاد جذب سرمایه گذار و آبادانی کشور برشمرد و تصریح کرد: مناطق آزاد صادرات محور می توانند دروازه کشور به اقتصاد بین المللی باشند.

وی رسیدن به وضعیت مطلوب را یکی از اهداف اصلی سازمان منطقه آزاد کیش عنوان کرد و افزود: متاسفانه در مناطق آزاد هنوز به وضعیت مطلوب نرسیده ایم، ضعف مدیریت یکی از دلایل عدم تحقق اهداف مناطق آزاد است که عدم توازن و توسعه برابر به ویژه در جزیره کیش گویای این مطلب می باشد.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش اظهار داشت: رسیدن به وضعیت مطلوب با اقدامات علمی محقق می‌شود و باید از کار‌های هیجانی و نمایشی در این زمینه پرهیز کرد چرا که موجب شکست خواهد بود.

کشاورز با اشاره به اینکه برخی قوانین اعمال شده در طول سال های گذشته موجب برخی ناکامی ها در رسیدن به اهداف مناطق آزاد شده است افزود: ماده ۶۵ قانون چگونگی مناطق آزاد در ماه های اخیر بارها مورد تاکید رئیس جمهوری کشورمان قرار گرفته و تاکنون اجرا نشده است.

مهدی کشاورز موضوعاتی از جمله عدم ورود خودرو، مشکلات پس از خصوصی سازی شرکت هواپیمایی کیش به عنوان ابزار حاکمیتی سازمان، پیگیری دریافت مجوز برای رسیدگی به مشکلات فرهنگیان در صدر امور، پیگیری معضلات افزایش اجاره بها و ساخت مسکن همچنین شناسایی افراد دارای شرایط خاص در این زمینه، شناسایی و تعیین تکلیف 20 هزار واحد خالی از سکنه، نظارت بر تعدیل قیمت ها و اجرای قانون 15 درصد افزایش اجاره بها را نیز در این نشست مورد بحث و بررسی قرار داد.

وی برپایی رویداد جام جهانی قطر را فرصتی مغتنم برای معرفی و ارائه ظرفیت های منطقه آزاد کیش برشمرد و هیئت های ورزشی جزیره را بر آسیب شناسی های متناوب و مهیا سازی زیرساخت ها در راستای رشد و توسعه ورزش و گردشگری ورزش به دور از حرکات نمایشی مکلف دانست.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش با ابراز گلایه مندی از سازمان تامین اجتماعی گفت: برای ساخت درمانگاه تامین اجتماعی در کیش زمینه همکاری فراهم است و هنوز اقدامی از طرف این ارگان انجام نشده است.

مهدی کشاورز در بخش دیگر سخنان خود به موضوع انتقال گاز اشاره کرد و افزود: هزینه های انتقال گاز به جزیره کیش پرداخت شده است و پس از ۱۶ سال نه تنها گاز به جزیره کیش نرسیده بلکه پالایشگاهی نیز ساخته نشده است.

وی همچنین واگذاری تولید و توزیع در شرکت آب و برق از سال 1380 را یکی از بزرگترین معضلات زیرساختی و موجب اخلال در تصمیمات حاکمیتی سازمان منطقه آزاد کیش برشمرد.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش در پایان تصریح کرد: طبق بررسی های انجام شده معضلات و مشکلاتی در جزیره کیش وجود دارد که باید با جدیت تمام و استفاده از توان و ظرفیت همه بخش های مربوطه در جزیره و بازبینی برخی قوانین از سوی مسئولان دولتی مورد بازبینی قرار گیرد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: