کد خبر: ۹۱۹۸۴۷
تاریخ انتشار: ۰۳ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۳:۰۷
تعداد بازدید: ۲۴۵
نماینده تهران در مجلس گفت: مجلس باید از حقوق مردم و قوانین کارشناسی خود دفاع کند.

مجلس باید از حقوق مردم و قوانین کارشناسی خود دفاع کندبه گزارش خبرداغ به نقل از  فارس، الیاس نادران نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی در نشست علنی امروز سه شنبه سوم خردادماه مجلس در نطق میان دستور خود ضمن گرامیداشت شهید صیاد خدایی و سالروز فتح خرمشهر و چهارم اظهار داشت:

وی افزود: قبل از شروع به کار مجلس یازدهم در جلسات خصوصی به آقای قالیباف عرض کردم در دوره های اخیر، نظام اداره مجلس ریاستی شده است و نهادهای مجلس و حتی هیئت رئیسه مجلس از کارآمدی افتاده است؛ اولین کار شما این باشد که از خرد جمعی مجلس استفاده کنید و نمایندگان را در اداره مجلس دخالت دهید.

نماینده مردم تهران در مجلس عنوان کرد: پس از استقرار رئیس مجلس شاهد انحرافاتی در اداره مجلس بودیم و امروز کار به جایی رسیده است که رای مجلس نادیده گرفته شده است.

نادران در ادامه گفت: هیچ رئیسی تا مجلس یازدهم به خود اجازه نداده است که مصوبه صحن علنی مجلس را برای تامین نظر هیئت عالی نظارت مجمع راساً تغییر دهد یا مصوبات را رئساً متوقف کند، آن چه در طرح صیانت، شفافیت آرا و بودجه 1401 اتفاق افتاد بخشی از این مصادیق است.

وی خاطر نشان کرد: ضعف مدیریت مجلس در دفاع از شان و اقتدار مجلس کار را به جایی رسانده است که از ظرفیت اصل 75 و شورای حل اختلاف استفاده نشده است؛ احیای بند 11 ماده 22 در حفظ و شان اقتدار مجلس از وظایف اولیه رئیس مجلس است، حرمت امامزاده را متولی نگه می دارد.

نماینده مردم تهران عنوان کرد: متاسفانه فرد محوری در لایه های پایینی مجلس ه رسوخ کرده است؛ شما امروز در مواجهه با مردم اعتراضات آنان را به حذف ارز ترجیحی و پرداخت نقدی و افزایش چند برابری کالاها می بینید.

وی گفت: آنچه امروز مورد اجرا قرار گرفته است، چیزی نیست که مجلس تصویب کرده، نه کالابرگ الکترونیکی نه ثبات قیمت کالاها و نه اجتناب از پرداخت نقدی به مردم؛ چرا قبل از اجرا مدیران ارشد اجرایی را به مجلس فرا نخواندید؟ چرا از ظرفیت مجلس برای حمایت راهبردی از دولت و ریل گذاری در اجرای مصوبات مجلس و اجرای درست آن مصوبات استفاده نکردید؟

نادران تاکید کرد: اگر این کار صورت می گرفت امروز نمایندگان در حوزه های انتخابیه مورد اعتراض مردم قرار نمی گرفتند؛ این مجلس باید از حقوق مردم و قوانین کارشناسی خود دفاع کند.

وی گفت: کند کردن تیغ نظارت مجلس به خصوص در امر بسیار مهمی مثل یارانه ها و ارز ترجیحی و استیضاح ها و سوال از وزرا به نفع هیچ کس نیست؛ آیا مردم از این وضع راضی هستند؟ جایگاه مجلس در دفاع از حقوق مردم کجاست؟ مسئولیت این امر به عهده کیست؟

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: