کد خبر: ۹۱۹۴۵۳
تاریخ انتشار: ۲۹ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۲:۰۶
تعداد بازدید: ۱۷۲
بازیکن پیشین تیم ملی گفت: اگر شرایط فوتبال‌مان ایده‌آل بود، به جای بازی با کانادا باید دنبال مسابقه با تیم‌هایی می‌رفتیم که شبیه انگلیس بازی می‌کنند.

عزیزی: باید با تیم‌هایی شبیه انگلیس بازی کنیمبه گزارش خبرداغ به نقل از تسنیم: خداداد عزیزی درباره برگزاری دیدار تدارکاتی تیم ملی فوتبال ایران مقابل کانادا در راه آماده‌سازی جام جهانی ۲۰۲۲ قطر، اظهار داشت: این بازی با توجه به اینکه با آمریکا در جام جهانی همگروه هستیم، به درد می‌خورد. سبک کانادایی‌‌ها بیشتر شبیه آمریکای مرکزی و کونکاکاف است. متأسفانه شرایط عادی برای برگزاری بازی با تیم‌های دیگر وجود ندارد. اگر شرایط وجود داشت نوع برنامه‌ریزی‌مان متفاوت می‌شد.

وی افزود: میرشاد ماجدی فردی فوتبالی است و شرایط فوتبا‌ل‌مان را به خوبی می‌شناسد و از پوست و خون فوتبال ایران است. او سال‌هاست که وارد بحث‌های مدیریتی شده و می‌داند اگر شرایط فراهم بود و بودجه خوبی داشتیم، برنامه‌ریزی‌های‌مان برای بازی‌های تدارکاتی فرق می‌کرد. اگر من بودم و شرایط ایده‌آل بود دنبال بازی با تیم‌هایی می رفتم که شکل بازی‌شان شبیه انگلیس بود و کمتر روی بازی با آمریکا تمرکز می‌کردم. باید تمرکزمان روی نباختن مقابل انگلیس باشد.

بازیکن پیشین تیم ملی خاطرنشان کرد: با دفاع اتوبوسی که کارلوس کی‌روش باب کرد و همینطور داشتن نفرات خوبی مثل سردار آزمون و مهدی طارمی در خط حمله می‌توانیم شرایط خوبی را در بازی با انگلیس رقم بزنیم. می‌توانستیم با تیم‌هایی که سبک و سیاق‌شان شبیه انگلیس است بازی کنیم. اگر به انگلیس نبازیم، حتی می‌توانیم برای اولین بار در تاریخ جام جهانی به مرحله بعدی صعود کنیم.

عزیزی در واکنش به اینکه برخی اعتقاد دارند باید سرمربی بزرگتر از دراگان اسکوچیچ روی نیمکت تیم ملی در جام جهانی بنشیند، گفت: این عده همیشه در فوتبال ایران حرف می‌زنند. یک زمانی می‌گفتند اسکوچیچ با تیم ملی نتیجه نمی‌گیرد. آنها گفتند ریش گرو می‌گذاریم که تیم ملی با اسکوچیچ نتیجه‌ای نخواهد گرفت ولی تیم ملی برابر مربیانی که تریلی نام‌شان را یدک نمی‌کشید نتیجه گرفت. چرا فکر می‌کنند اسکوچیچ با تیم ملی در جام جهانی نتیجه نمی‌گیرد؟ اجازه دهیم اسکوچیچ کارش را انجام دهد. دنبال چه چیزی می‌گردیم؟ آیا پول داریم که مربی بزرگ بیاوریم؟

وی در ادامه گفت‌وگو با تسنیم درباره قهرمانی زودهنگام استقلال در لیگ برتر گفت: از مدتی قبل گفته بودم که استقلال کار را برای قهرمانی تمام کرده است، مگر اینکه اتفاقات عجیب و غریبی بیفتد که همیشه اینطور نخواهد بود. استقلال منجسم‌تر و تیم‌تر بود و شرایط بهتری نسبت به پرسپولیس و سپاهان داشت. پرسپولیس تلاش کرد به ششمین قهرمانی‌اش برسد ولی استقلال خیلی خوب و اقتصادی بازی کرد و در بیشتر بازی‌هایش یک بر صفر برنده شد. خط دفاعی استقلال خوب بود و واقعا آبی‌پوشان لیاقت قهرمانی را داشتند.

بازیکن پیشین تیم ملی در خصوص انتقادهایی که به یحیی گل‌محمدی و دستیارانش می‌شود، یادآور شد: وقتی تیمی مثل پرسپولیس نتیجه نمی‌گیرد حرف و حدیث پیش می‌آید. کادرفنی پرسپولیس همان کسانی هستند که فصل گذشته قهرمان شدند. قرار نیست همیشه یک تیم قهرمان شود. سپاهان و فولاد عجیب و غریب هزینه کردند که قهرمان شوند یا سهمیه بگیرند. رقیب سنتی پرسپولیس، استقلال بود که واقعا خوب بازی کرد. نمی‌توانم خودم را جای گل‌محمدی بگذارم و حتما مشکلاتی وجود دارد که درباره آنها صحبت می‌کند. کسانی هم که او را نقدر می‌کنند، حتما چیزهایی دیده‌اند که منتقد هستند. در مجموع اما گل‌محمدی در این چند سال خوب نتیجه گرفته است.

عزیزی در رابطه با برخی صحبت‌های گل‌محمدی در مورد حمایت از استقلال تأکید کرد: این ادبیات را قبول ندارم. در چند سال گذشته هم استقلالی‌ها می‌گفتند وزیر ورزش از پرسپولیس حمایت می‌کند. امسال برعکس شده و می‌گویند از استقلال حمایت شد. اینها را قبول ندارم چون هر تیمی با تفکر سرمربی‌اش وارد زمین می‌شود. اینکه مربی و بازیکن بگویند وزیر و سفیر تیمی را قهرمان کرده‌اند، قبول ندارم. درست نیست که مثلا بگوییم مسعود سلطانی‌فر باعث قهرمانی‌های پرسپولیس در چند سال گذشته بوده است. پرسپولیس با تلاش خودش نتیجه گرفت و استقلال در این فصل با تلاش کادرفنی و بازیکنانش قهرمان شد. در نشست‌های خبری دنیا، مربیان و مدیر رسانه‌ای تیم‌ها درباره تیم‌ خودشان صحبت می‌کنند و اگر حرفی درباره تیم دیگری داشته باشند می‌گویند حریف‌شان قدرتمند و خوب است. در ایران بیشتر مربیان و مدیران رسانه‌ای تیم‌ها درباره حریفان‌شان حرف می‌زنند و متأسفانه بُعد تبلیغاتی بیشتر هم دارد.

وی در پاسخ به این سؤال که ابتدای فصل تصور می‌کرد استقلال با هدایت فرهاد مجیدی قهرمان شود، گفت: اگر نگاه آنالیزی به استقلال داشته باشیم، آنها از نظر نفری بهترین تیم ایران بودند و در خطوط مختلف بازیکنان خوبی دارند و حتی جایگزین‌های مناسبی هم داشتند. نوع یارگیری استقلال به آنها خیلی کمک کرد. اگر بخواهیم یک بازیکن را بهترین بازیکن لیگ انتخاب کنیم، نظر من کوین یامگا است. امیرحسین حسین‌زاده هم خوب بود و رودی ژستد هم که کمتر از تصورات‌مان بود تأثیرگذار بازی می‌کرد.

عزیزی یادآور شد: رافائل سیلوا در خط دفاعی استقلال موثر بازی کرد و همه اینها دست به دست هم داد تا این تیم قهرمان شود و با شایستگی به این عنوان برسد. یکسری حرف‌ها در فوتبال ایران وجود دارد که بحث حمایت داوران از یک تیم را مطرح می‌کنند، اشتباهات داوری برای همه تیم‌ها وجود دارد و نمی‌توان گفت برای استقلال هست و برای پرسپولیس نیست. تیم مجیدی خوب کار کرد و نباید از نقش خود فرهاد گذشت. نمی‌توانیم بگوییم چون استقلال مهره‌های خوبی داشت، قهرمان شد و به طور حتم سرمربی نقش اول را بازی کرد و تأثیرگذار بود. در سال‌های گذشته مربیان زیادی به استقلال آمدند و نتوانستند قهرمان شوند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: