کد خبر: ۹۱۴۳۱۵
تاریخ انتشار: ۰۷ فروردين ۱۴۰۱ - ۱۳:۲۴
تعداد بازدید: ۹۰۲۶
عضو کمیسیون انرژی مجلس با بیان اینکه افزایش فروش نفت ایران موجب برتری دست ما در مذاکرات شد، گفت: وزارت نفت با همراهی سایر نهادها برای خنثی‌سازی تحریم‌ها اقدامات خوبی را برای فروش بیشتر نفت و میعانات داشتند.

افزایش فروش نفت ایران موجب برتری دست ما در مذاکرات شدبه گزارش خبرداغ ، هادی بیگی‌نژاد عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با فارس، اظهار داشت: فروش نفت‌ رو به بهبودی است و هرچه جلوتر می‌رویم تخصص فروشندگان، توانمندی‌ها و تجربه‌های آنها در داخل و خارج از کشور برای فروش نفت افزایش پیدا کرده است.

وی افزود: در دولت نهم و دهم که نیروهای انقلابی در مسند کار بودند ثباتی را در حوزه نفت نداشتیم. این در حالی است که 5 تا 6 وزیر نفت تاکنون داشته‌ایم اما نتیجه این حجم از تغییرات منجر به آن شد که سیاست‌گذاری واحدی در حوزه نفت نداشته باشیم. اما وقتی دولت یازدهم و دوازدهم روی کار آمد و نیروهای غربگرا در مسند کار قرار گرفتند با وجود آنکه بیژن نامدار زنگنه وزیر نفت در طول هشت سال بود کار خاصی را پیش نبرد و اگر هرگونه طرح و برنامه‌ای را داشت آن را اجرایی کرده بود اما عملاً باز هم کار خاصی را پیش نبرد. اما با این وجود استمرار حضور یک وزیر به مدت هشت سال این حسن را داشت که او بتواند کار خاصی را انجام بدهد. 

عضو کمیسیون انرژی مجلس تصریح کرد: تغییرات پیاپی وزیر نفت باعث شد که این وزارتخانه نتواند شاکله تفکر انقلابی را جلو ببرد که عیب بزرگی است و نباید آن را مجدداً تکرار کنیم.

بیگی‌نژاد گفت: باید فرصت دهیم حتی اگر وزیری ایراد دارد کارهای خود را به سرانجام برساند این در حالی است که آقای اوجی وزیر نفت فرد سالمی است هر چند که ممکن است شاید اشتباهی انجام دهد اما باید کمک کنیم تا این  اشتباه رفع شود که اگر این موضوع تحقق پیدا کند هم او دلگرم می‌شود و هم اینکه کار دولت پیش می‌رود.

وی عنوان کرد:‌ هر موضوعی با عنوان استیضاح وزیر نفت مطرح شود جز دلسرد کردن مجموعه پرتلاش این وزارتخانه در شرایط سخت اقتصادی فعلی نتیجه دیگری ندارد.

عضو کمیسیون انرژی مجلس تأکید کرد: دور زدن تحریم‌ها و خنثی کردن تحریم‌ها در حوزه نفت و گاز کار بسیار سختی است. این در حالی است که پیدا کردن مشتری در شرایط فعلی سخت است و باید اطمینان حاصل کنیم که او نفوذی نیست و راهکارهای دور زدن تحریم‌ها را به دشمنان نمی‌دهد و حتی اطلاعات به خارج از کشور درز پیدا نخواهد کرد که مبادا خدای ناکرده منجر به توقیف کشتی نفتکش شود.

وی افزود: وزارت نفت و سایر نهادها در ماه‌های اخیر اقدامات خوبی برای فروش بیشتر نفت و میعانات داشته اند که تمامی آنها در راستای خنثی سازی تحریم‌ها بوده است؛ این فروش نفت بیشتر دست ایران را در مذاکرات برتر کرده است. 

بیگی‌نژاد گفت: ما نباید ذهن کسانی را که روزی کشور را می‌رسانند درگیر کنیم؛ بعضی افراد به دنبال سنگ‌اندازی در برابر وزیر نفت هستند و برخی حرف‌ها و ا ظهارنظرات آنان موجب دلسردی و ناامیدی دولتمردان می‌شود.

انتهای پیام/

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: