کد خبر: ۹۱۰۸۴۹
تاریخ انتشار: ۲۴ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۰:۱۹
تعداد بازدید: ۲۶۰
کارشناس مسائل بین الملل گفت: ایران نیازمند توانمندی تهاجمی در حوزه رسانه است و ترکیب این موضوع با توانمندی نظامی می‌تواند به مقابله با جریان‌های رسانه‌های دشمن منجر شود.

برای مقابله با جریان‌ رسانه‌‌ای دشمن نیازمند توانمندی تهاجمی در حوزه رسانه هستیمبه گزارش خبرداغ ، حسن هانی‌زاده کارشناس مسائل بین‌الملل در گفت‌وگو با فارس، با اشاره به تاکید رهبر انقلاب درمورد ورود به فاز تهاجمی در حوزه جنگ ترکیبی با دشمن، اظهار داشت: بیانات رهبر معظم انقلاب اسلامی از دیدگاه ناظران سیاسی یک توصیه راهبردی هست و نشان دهنده این است که ایشان برای پیشبرد اهداف جمهوری اسلامی ایران یکسری نگرانی‌ها دارند.

جریان‌سازی 5هزار رسانه صهیونیستی علیه ایران

وی با بیان اینکه موضوع مورد اشاره رهبر انقلاب استفاده از همه ابزارهای موجود برای تقابل با جریان‌سازی‌های غربی و صهیونیستی هست، تصریح کرد: صهیونیست‌ها بیش از 5هزار رسانه دیداری،‌ شنیداری و مکتوب تنها در ایالات متحده در اختیار دارند و به‌صورت شبانه‌روز افکار عمومی جهان را مدیریت می‌کنند و علیه ایران و محور مقاومت هم جریان‌سازی می‌کنند.

این کارشناس مسائل بین الملل افزود: از سوی دیگر در عربستان سعودی این کشور غیر دموکراتیک صد شبکه ماهواره‌ای با گردش مالی سالانه 10میلیارد دلار همسو با رسانه‌های صهیونیستی علیه ایران و محور مقاومت جریان سازی می کند؛ بنابراین ایران نیازمند دو فاز مهم توانمندی نظامی و همچنین توانمندی تهاجمی در حوزه رسانه است و ترکیب این دو مقوله یعنی قدرت بازدارندگی و قدرت رسانه‌ای می‌تواند به تقابل با جریان‌های رسانه‌های صهیونیستی و رژیم‌های مرتجع عربی منجر شود و ایران باید در حوزه رسانه از حالت انفعالی خارج شده و یک استراتژی تهاجم رسانه ای را در مدار توجه قرار دهد.

موضع‌گیری‌ رسانه‌های داخلی منفعلانه است

هانی زاده ضمن انتقاد از برخی ضعف‌ها در رسانه‌های داخلی تصریح کرد: متاسفانه موضع‌گیری‌ رسانه‌های داخلی ایران کاملا منفعلانه است و باید این ساز و کار تغییر یابد و به موازات افزایش قدرت بازدارندگی و نظامی ایران در حوزه رسانه، شیوه های تهاجمی و جریان‌سازی دوسویه علیه صهیونیست‌ها و برخی رژیم‌های مرتجع عرب در دستور کار رسانهِ‌های ایران قرار گیرد.

وی ضمن تاکید بر اینکه بیانات رهبر انقلاب کاملا حکیمانه و دقیق و مبتنی بر شناخت هوشمندانه و حرفه ایشان از رسانه و حوزه نظامی است و باید مورد توجه مسئولان رسانه ای در سطح بالای جمهوری اسلامی ایران قرار گیرد، گفت:‌ در  چند دهه گذشته ایران بی‌رحمانه مورد تهاجم رسانه‌های استکبار جهانی قرار داشته و رسانه‌های داخلی ایران شیوه‌های دفاعی اتخاذ کرده‌اند و باید این شیوه به شیوه‌های تهاجمی تغییر کند چون ایران ظرفیت‌های بسیار بالای اجتماعی، سیاسی،‌ نظامی و رسانه‌ای دارد و باید به خوبی و هوشمندانه از این ظرفیت‌ها استفاده کند.

تکیه بر اقتصاد درون‌زا به مقابله با تحریم‌ منجر می‌شود

هانی زاده در پاسخ به سوالاتی درخصوص الزامات مقابله با جنگ اقتصادی دشمن به عنوان یکی از حوزه‌های جنگ ترکیبی تصریح کرد: در این حوزه باید به امکانات بومی و اقتصاد ملی تکیه کرد و در این‌خصوص ایران ظرفیت‌های بالقوه‌ای در داخل در اختیار دارد و باید از آنها استفاده کند.

این کارشناس مسائل بین الملل تاکید کرد: تکیه بر اقتصاد درون‌زا می‌تواند به مقابله با تحریم‌های ظالمانه غرب منجر شده و شرایطی فراهم شود که اقتصاد ایران از وابستگی به خارج رها شود و بر امکانات بومی و ظرفیت‌های ملی متکی باشد.

انتهای پیام/

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: