کد خبر: ۹۰۹۶۴۸
تاریخ انتشار: ۱۲ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۷:۱۵
تعداد بازدید: ۵۵۳
وزیر کشور: به استانداران اختیاری برای تعطیلی سراسری مدارس در استان‌ها داده نشده و استانداران تنها می‌توانند برای مدرسه‌ای خاص که تعداد افراد مبتلا زیاد می‌شود، تصمیم گیری کنند.

یک آدرس غلط درباره تصمیم بازگشایی دانشگاه‌هابه گزارش خبرداغ به نقل از  ایسنا: وزیر کشور گفت: به استانداران اختیاری برای تعطیلی سراسری مدارس در استان ها داده نشده و استانداران تنها می توانند برای مدرسه ای خاص که تعداد افراد مبتلا زیاد می شود، تصمیم گیری کنند.

احمد وحیدی در حاشیه جلسه قرارگاه ستاد ملی مقابله با کرونا در جمع خبرنگاران در تشریح مصوبات این جلسه گفت: موضوعات مطرح شده در جلسه امروز سه شنبه بیشتر حول تشدید امیکرون بود و بر اساس آمارهای وزارت بهداشت در حال حاضر به شدت شاهد رشد امیکرون و مراجعات فراوان هستیم و قبلا نیز هشدار مراقبت در این خصوص داده شده بود.

عدم اعمال مقررات بهداشتی یکی از عوامل اصلی رشد امیکرون

وی افزود: عدم اعمال مقررات بهداشتی دراین جلسه یکی از عوامل اصلی رشد امیکرون اعلام شد در حالی که پیشتر نیز از مردم ، اصناف و ادارات خواسته شده بود که رعایت پروتکل های بهداشتی را در دستور کار خود قرار دهند.

وی ادامه داد: متاسفانه بحث استفاده از ماسک در برخی نقاط رعایت نمی شود و علی رغم اعلام جلوگیری از اجتماعات غیر ضرور بعضا شاهد شکل گیری اجتماعات غیر ضرور هستیم.

وزیر کشور در بخش دیگری از صحبتهای خود با تاکید بر لزوم تزریق دز سوم واکسن گفت: تزریق دز سوم واکسن، ایمنی را به شکل قابل توجهی افزایش می دهد اما متاسفانه درصد مراجعات برای تزریق دز سوم کم است. بر همین اساس احتمالا ناچار خواهیم شد در حوزه مدیریت هوشمند تزریق دز دوم را به تزریق دز سوم تبدیل کنیم البته این موضوع نیازمند تصویب در ستاد ملی کرونا است ولی خواهش ما از مردم و اصناف و ادارات این است که رعایت پروتکلهای بهداشتی را به شکل جدی مد نظر قرار دهند تا خدایی نکرده با توجه به مدیریت مطلوبی که اعمال شده بود مشکلات بر نگردد و مردم دچار خسارت نشوند.

به گفته وحیدی، دستورالعمل های مختص امیکرون توسط وزارت بهداشت تهیه شده است که در آن تاکید شده از بستری های اضافه در بیمارستان ها خودداری شود.

وی ادامه داد: در این جلسه مصوب شد برخی از مصوبات ستاد ملی کرونا نیز که زمان آنها گذشته و باید توقف آنها اعلام شود، اطلاع رسانی رسانی در خصوص آنها انجام خواهد شد.

وزیر کشور بررسی منابع لازم برای بیمارستان ها را یکی دیگر از دستورکارهای جلسه امروز خواند و افزود: مقرر شد سازمان برنامه و بودجه و بیمه ها و تامین اجتماعی موضوع تامین بودجه برای بیمارستان ها را دنبال کند تا آنها برای ادامه ارائه خدمات خود با مشکلی مواجه نشوند.

تصمیم درباره برگزاری راهپیمایی فردی در روز ۲۲ بهمن با ستاد ملی کرونا

وی در پاسخ به سوالی در خصوص برگزاری راهپیمایی ۲۲ بهمن سال جاری گفت: قطعا بحث خودرویی مانعی ندارد و می تواند برگزار شود و بی تردید در هر شکلی راهپیمایی خودرویی برگزار می شود اما در مورد بحث فردی با ارزیابی شرایط جدید موضوع باید در ستاد ملی کرونا تصمیم گیری شود.

برگزاری کنسرت ها و تجمعات غیر ضروری حداکثر با ۳۰ درصد ظرفیت

وی در خصوص انتقاد از برگزاری کنسرت ها و تجمعات غیر ضروری نیز گفت: این موضوع در ستاد ملی تصویب شده به شکلی که باید حداکثر تا ۳۰ درصد ظرفیت بسته به مدت ماندگاری در محل مورد بهره برداری قرار گیرد. این موضوع به زودی ابلاغ خواهد شد و پس از ابلاغ لازم الاجرا خواهد بود.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: