کد خبر: ۹۰۹۴۰۱
تاریخ انتشار: ۱۰ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۸:۲۲
تعداد بازدید: ۲۲۱
ولادمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه در دستوری از دولت خود خواست به دنبال سیستم جدیدی برای مسدودسازی محتواهای آسیب‌رسان باشد. با این حال، هنوز جزئیاتی درباره این سیستم منتشر نشده است.

پوتین خواستار ساخت سیستم جدیدی برای مسدودسازی محتوا در اینترنت شدبه گزارش خبرداغ به نقل از دیجیاتو: ولادمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه در دستوری از دولت خود خواست به دنبال سیستم جدیدی برای مسدودسازی محتواهای آسیب‌رسان باشد. با این حال، هنوز جزئیاتی درباره این سیستم منتشر نشده است.

به گزارش رویترز، مجموعه‌ای از دستورات جدید در وب‌سایت ریاست جمهوری کرملین منتشر شده که یکی از آن‌ها یک سیستم خودتنظیم‌شونده برای محافظت از خردسالان در برابر محتواهای آسیب‌رسان است. این دستور که پنج‌شنبه صادر شده، دیروز توسط خبرگزاری‌های روسی رسانه‌ای شد و تاریخ بازبینی آن 1 ژوئن (11 خرداد) اعلام شده است.

پوتین قبلا از برنامه‌هایی برای مقابله جدی‌تر با محتواهای آنلاین خبر داده بود. او مدعی است که اینترنت عامل فساد جوانان و تحریک مردم توسط مخالفان دولت در اعتراضات خیابانی بوده است. کرملین پارسال فشار علیه شرکت‌های فناوری خارجی را افزایش داد و برای مثال گوگل و متا را به خاطر عدم حذف محتوا به ترتیب 98 و 27 میلیون دلار جریمه کرد.

افزون بر این، در ماه شهریور امسال، دادگاهی در روسیه دو شرکت فیسبوک و توییتر را به دلیلی مشابه به ترتیب به پرداخت جریمه 287 و 68 هزار دلاری محکوم کرده بود. اپلیکیشن تلگرام هم از سوی همان دادگاه 123 هزار دلار جریمه شد.

رئیس جمهور روسیه دسامبر گذشته به‌صورت ضمنی از طرح یکی از اعضای شورای حقوق بشر خود مبنی بر راه‌اندازی سازوکار داوطلبانه جدیدی برای محدودسازی محتواهای آسیب‌رسان حمایت کرد. حالا با گذشت نزدیک به دو ماه حکمی در این زمینه صادر شده که احتمالا شرایط مسدودسازی محتوا در فضای اینترنت را تسهیل می‌کند.

دولت روسیه همچنین چند وقت پیش از برنامه‌هایی برای دریافت مالیات از شرکت‌های فناوری خارجی پرده برداشت و مدعی بود که می‌خواهد با این پول از شرکت‌های فناوری داخلی حمایت کند. این کشور همچنین حدود دو سال پیش توانست با موفقیت آزمایش قطع اینترنت بین‌الملل را اجرا کند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: