کد خبر: ۹۰۹۳۰۰
تاریخ انتشار: ۰۹ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۹:۴۶
تعداد بازدید: ۸۶۵
رئیس کل بانک مرکزی با بیان این که بانک‌ها موظفند در چارچوب مقررات موجود کشور، وام‌های خرد را طبق روال گذشته پرداخت کنند گفت: بانک مرکزی درتلاش است تا مقررات موجود را با هدف تسهیل ضمانت و تقویت اعتبارسنجی تا پایان سال بازنگری کند.

واکنش صالح‌آبادی به توقف پرداخت وام خُردبه گزارش خبرداغ به نقل از تسنیم: رئیس کل بانک مرکزی با بیان این که بانک‌ها موظفند در چارچوب مقررات موجود کشور، وام‌های خرد را طبق روال گذشته پرداخت کنند گفت: بانک مرکزی درتلاش است تا مقررات موجود را با هدف تسهیل ضمانت و تقویت اعتبارسنجی تا پایان سال بازنگری کند.

علی صالح‌آبادی گفت: بانک‌ها موظفند در چارچوب مقررات موجود کشور، وام‌های خرد را طبق روال گذشته پرداخت کنند و به هیچ عنوان نباید پرداخت وام‌ها را با روش های گذشته و کنونی متوقف کنند.

بانک مرکزی درتلاش است تا مقررات موجود را با هدف تسهیل ضمانت و تقویت اعتبارسنجی تا پایان سال بازنگری و چارچوب‌های جدید ابلاغ کند.

وی تاکید کرد: بانک‌ها موظف هستند در چارچوب مقررات موجود کشور، وام‌های خرد را طبق روال گذشته پرداخت کنند و به هیچ عنوان نباید به بهانه اینکه مقررات جدیدی ممکن است ابلاغ شود، پرداخت وام ها با روش های گذشته و کنونی را متوقف کنند بنابراین روند کنونی باید ادامه پیدا کند.

رئیس کل بانک مرکزی اظهار کرد: بانک مرکزی درتلاش است مقررات موجود را با هدف تسهیل ضمانت و تقویت اعتبارسنجی تا پایان سال بازنگری کند تا براساس آن چارچوب‌های جدید نیز ابلاغ شود، بنابراین تا ابلاغ ضوابط جدید رویه‌ها و مقررات موجود باید تداوم یابد و به هیچ وجه نباید خللی در روند پرداخت وام های خرد در جامعه به وجود آید.

وی درخصوص اجرای طرح اعتبارسنجی مشتریان در سیستم بانکی افزود: اگر اعتبارسنجی به درستی و دقیق انجام شود و افرادی که از اعتبار بالا برخوردار هستند و رتبه اعتباری بالایی دارند می‌توانند تسهیلاتی با وثائق سهل‌تر و آسان‌تر دریافت کنند که براین اساس تجربه در سیستم بانکی فعلی هم نشان می دهد، این روش وام‌دهی درصد معوقات بسیار پایینی دارد.

صالح آبادی تاکید کرد: چه بسا در حال حاضر در بانک‌های قرض‌الحسنه نیز این تجربه وجود دارد . بعضا در مواردی که اعتبارسنجی به درستی اتفاق افتاده و وام ها در آن چارچوب پرداخت شده ، درصد معوقات نزدیک به صفر است.

از هفته گذشته و همزمان با اعلام بخشنامه پرداخت تسهیلات زیر 100 میلیون تومان بدون ضامن، برخی بانک‌ها پرداخت وام خرد طبق روال سابق یعنی با ضامن را متوقف کرده بودند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: