کد خبر: ۹۰۹۱۴۹
تاریخ انتشار: ۰۶ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۶:۲۲
تعداد بازدید: ۱۹۶
ایران و عراق در یک بازی حساس از رقابت های مقدماتی جام جهانی فردا ساعت شش بغداز ظهر در تهران به مصاف هم می روند اما این بازی قبل از شروع آن دچار حاشیه هایی شده است؛ حاشیه هایی که از حضور یا عدم حضور تماشاگران در آن آغاز شد، با کرونایی شدن تعدادی از بازیکنان دو تیم ادامه یافت و با گیر افتادن مهدی طارمی در فرودگاه استانبول به اوج خود رسید.

آخرین اخبار از مسابقه فوتبال ایران و عراق / بازی با تماشاگر برگزار می‌شود؛ ۱۰ درصد تماشاگران، عراقی خواهند بود / تست کرونای سردار آزمون منفی شد، اما ... / پرواز اختصاصی برای نجات طارمی از فرودگاه استانبول / جانشین کرونایی‌های عراق هم کرونایی شدایران و عراق در یک بازی حساس از رقابت های مقدماتی جام جهانی فردا ساعت شش بغداز ظهر در تهران به مصاف هم می روند اما این بازی قبل از شروع آن دچار حاشیه هایی شده است؛ حاشیه هایی که از حضور یا عدم حضور تماشاگران در آن آغاز شد، با کرونایی شدن تعدادی از بازیکنان دو تیم ادامه یافت و با گیر افتادن مهدی طارمی در فرودگاه استانبول به اوج خود رسید.

به گزارش خبرداغ به نقل از انتخاب ، مهمترین اخبار مربوط به این بازی در روز جاری به شرح زیر است:

در پی مثبت شدن تست کرونای چند بازیکن تیم ملی فوتبال عراق در ایران، سرمربی عراق از «سعد ناطق» مدافع تیم الشرطه دعوت کرد تا خود را به تهران برساند.

ناطق روز گذشته وارد تهران شد و برای پیوستن به اردوی عراق تست کرونا داد. با این حال تست این بازیکن هم مثبت اعلام شد تا به قرنطینه برود!

رسانه‌های عراق صبح امروز چهارشنبه خبر دادند سعد ناطق به دلیل مثبت شدن تست کرونا به مدت هفت روز در قرنطینه خواهد بود و مقابل ایران غایب است.

سعد ناطق چهارمین بازیکن عراق بعد از یاسر قاسم، مناف یونس و امجد عطوان است که به دلیل مثبت شدن تست کرونا به بازی با ایران نمی‌رسد.

 

رسمی؛ بازی با تماشاگر برگزار می‌شود

تیم ملی فوتبال ایران در مسابقه دور گروهی مرحله مقدماتی جام جهانی قطر 2022 فردا با حضور تماشاگر میزبان تیم ملی فوتبال عراق خواهد بود.

بر اساس آخرین جلسه با حضور مقامات مسئول در نهایت مقرر شد برخلاف گسترش آمار مبتلایان به ویروس کرونا امیکرون، مسابقه تیم ملی باحضور تماشاگران انجام شود.

از این رو مقرر شده تا یک ساعت دیگر سایت بلیت فروشی برای این مسابقه آغاز بکار کند و علاقه مندان برای تماشای این بازی از سایت "برهان مبین" بلیت خریداری کنند.

این تصمیم درحالی اعلام شده که حسین سپهر، فرمانده قرارگاه عملیاتی مقابله با کرونا روز گذشته از احتمال عدم حضور تماشاگران در این بازی خبر داده بود.


پرواز اختصاصی به ترکیه برای نجات طارمی

یک پرواز اختصاصی امروز برای خارج کردن مهدی طارمی از برف و بوران ترکیه، راهی این کشور می‌شود و مهاجم تیم ملی را به تهران بازمی‌گرداند.

مهدی طارمی، مهاجم تیم ملی فوتبال ایران از دو روز قبل تاکنون به علت بارش برف و شرایط نامساعد جوی در شهر دالامان، واقع در جنوب غربی ترکیه مانده و امکان بازگشت به ایران ندارد.

محمود رضایی، مدیر رسانه‌ای تیم ملی فوتبال ایران از پرواز یک هواپیمای اختصاصی به مقصد دالامان و بازگرداندن طارمی به ایران خبر داد. او گفت: با توجه به نبود پروازی از مبدا دالامان و ادامه شرایط نامساعد در این کشور، به دنبال ارسال یک پرواز اختصاصی به ترکیه و خارج کردن طارمی از این کشور هستیم که قرار است امروز انجام شود.

تست کرونای انصاری‌فرد، عابدزاده و نیازمند

وی درباره تست کرونای انصاری‌فرد، عابدزاده و نیازمند که دیروز به اردوی تیم ملی ملحق شدند هم گفت: هنوز پاسخ تست کرونای این سه نفر نیامده است اما سایر بازیکنان مشکلی ندارند.

رضایی درباره اینکه آیا تماشاگران در دیدار با عراق حضور خواهند داشت یا خیر گفت: تمام نامه نگاری‌های لازم با فیفا و AFC انجام شده و مشکلی از این بابت نیست و ما در انتظار ابلاغ دولت و ستاد مقابله با کرونا هستیم.


تست کرونای سردار آزمون منفی شد

در فاصله ٢۴ ساعت تا جدال ایران و عراق، تست سردار آزمون منفی شد و این ستاره تیم ملی می‌تواند به اردو ملحق شود ، باشگاه زنیت که بابت جدایی سردار آزمون و عقد قراردادش به صورت بازیکن آزاد همچنان عصبانی به نظر می‌رسد، مجوز خروج از قرنطینه را به مهاجم ملی‌پوش ایرانی نداده است. این باشگاه مدعی است که آزمون علیرغم منفی شدن تست کرونایش با توجه به مصدومیت جزیی‌اش باید از این سفر اجتناب کرده و دوران نقاهت خود را پشت سر بگذارد.

در شرایطی که تیم ملی ایران به عنوان صدرنشین گروه در دیداری حساس که می‌تواند منجر به صعود زودهنگام شاگردان دراگان اسکوچیچ شود، فردا باید به مصاف عراق برود، شرایط برخی بازیکنان با پیچیدگی خاصی همراه شده است.

احسان حاج‌صفی، مجید حسینی، سردار آزمون و احمد نوراللهی در همان بدو استارت اردو برای این جدال با خبر مربوط به مثبت شدن تست کرونا همراه شدند تا خیلی زود دراگان اسکوچیچ نفرات جایگزین آنها را به اردو فرا بخواند.

اکنون در فاصله ٢۴ ساعت تا این دیدار که در صورت برتری شاگردان دراگان اسکوچیچ مقابل عراق، صعود تیم ملی به جام جهانی قطعی خواهد شد، گفته می‌شود سومین تست کرونای سردار آزمون با پاسخ منفی همراه بوده است تا این بازیکن مشکلی برای پایان دادن به قرنطینه، حضور در تهران و همراهی تیم ملی نداشته باشد.

با این حال اکنون یک مانع جدید پیش پای این تصمیم سردار آزمون شکل گرفته است؛ باشگاه زنیت که بابت جدایی سردار آزمون و عقد قراردادش به صورت بازیکن آزاد همچنان عصبانی به نظر می‌رسد، مجوز خروج از قرنطینه را به مهاجم ملی‌پوش ایرانی نداده است. این باشگاه مدعی است که آزمون علیرغم منفی شدن تست کرونایش با توجه به مصدومیت جزیی‌اش باید از این سفر اجتناب کرده و دوران نقاهت خود را پشت سر بگذارد.

مجتبی خورشیدی سرپرست تیم ملی نیز روز گذشته در گفتگویی که در توضیح شرایط ملی‌پوشان داشته به این نکته اشاره کرده بود که باشگاه زنیت روسیه مخالفت خود را با جدایی این بازیکن و حضور در اردوی تیم ملی به واسطه مصدومیتی که دارد، اعلام کرده است. جالب اینکه سردار مشتاق سفر به تهران و حضور در جشن صعود تیم ملی است که تاثیر زیادی در آن داشته اما زنیت روی موضع خود پافشاری می‌کند.


رسانه عراقی: ۱۰ درصد هواداران عراقی خواهند بود

یک خبرگزاری عراقی به نقل از مسئول کانون هواداران فدراسیون فوتبال این کشور نوشت که تماشاگران تیم ملی عراق، ۱۰ درصد از هواداران حاضر در دیدار ایران - عراق را تشکیل می‌دهند.

خبرگزاری «شفق نیوز» عراق که روز گذشته (سه‌شنبه) به نقل از رئیس کانون هواداران فدراسیون فوتبال عراق نوشته بود هواداران تیم ملی این کشور نمی‌توانند به ورزشگاه آزادی بیایند، امروز از صدور مجوز ورود تماشاگران عراقی به این ورزشگاه خبر داد.

مطابق اعلام مهدی الکرخی، تلاش‌های سفارت عراق در ایران باعث صدور مجوز حضور هواداران عراقی در ورزشگاه آزادی شد. مطابق دستورالعمل کنفدراسیون فوتبال آسیا، تیم میهمان ۱۰ درصد سکو‌ها را در اختیار خواهد داشت و بلیت‌های عراقی‌ها نیز با همکاری میان سفارت این کشور در ایران و فدراسیون فوتبال عراق به فروش می‌رسد.

تیم‌های ملی ایران و عراق از ساعت ۱۸ فردا، در دور انتخابی جام جهانی ۲۰۲۲ قطر و در ورزشگاه آزادی، به مصاف هم خواهند رفت.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: