کد خبر: ۹۰۸۲۸۶
تاریخ انتشار: ۲۳ دی ۱۴۰۰ - ۰۹:۴۴
تعداد بازدید: ۴۷۱
ایسنا نوشت: مصرف ویتامین‌هایی مانند ویتامین E ،B و D در پیشگیری از کرونا موثر است.

این ویتامین‌ها در پیشگری از ابتلا به کرونا موثر هستندبه گزارش خبرداغ به نقل از ایسنا : مصرف ویتامین‌هایی مانند ویتامین E ،B و D در پیشگیری از کرونا موثر است.

مصرف مواد غذایی حاوی ویتامین E مانند انواع روغن‌های مایع شامل کانولا، افتابگردان، ذرت و... به علت تقویت سیستم ایمنی بدن نقش مهمی در پیشگری از کرونا دارند. باید توجه کرد که این روغن‌ها باید به مقدار مورد نیاز در رژیم غذایی افراد مصرف شوند.

ویتامین D نیز به علت تقویت سیستم ایمنی بدن نقش مهمی را در پیشگری از بیماری کرونا ایفا می‌کند. منبع اصلی ویتامین D نور خورشید است و منابع غذایی حاوی ویتامین D شامل ماهی‌های چرب، لبنیات و زرده تخم مرغ است.

البته به علت نیاز بزرگسالان به این ویتامین ماهیانه  یک عدد پرل ۵۰ هزار واحدی ویتامین D  توصیه می‌شود و باید توجه کرد که این ویتامین محلول در چربی است و مازاد نیاز آن می‌تواند مشکل‌ایجاد کند. بنابراین حتما در مورد مقدار مصرف با پزشک خود مشورت کنید.

همچنین مصرف مواد غذایی حاوی ویتامین B شامل انواع میوه‌جات، سبزیجات، لبنیات، انواع گوشت‌ها، غلات سبوس‌دار، حبوبات و مغزی‌جات مانند پسته و گردو نقش مهمی در پیشگیری از کرونا دارند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: