کد خبر: ۹۰۷۶۵۹
تاریخ انتشار: ۱۸ دی ۱۴۰۰ - ۱۳:۱۹
تعداد بازدید: ۴۵۰
بر اساس تقویم آموزشی دانشگاه آزاد اسلامی از امروز امتحانات یک میلیون و ۲۰۰ دانشجوی این دانشگاه آغاز شده و تا ۷ بهمن‌ماه به طول خواهد انجامید.

به گزارش خبرداغ به نقل از آنا، بر اساس تقویم آموزشی دانشگاه آزاد اسلامی از امروز امتحانات دانشجویان غیرپزشکی آغاز شده و تا ۳۰ دی‌ماه ادامه دارد. امتحانات دانشجویان پزشکی نیز از ۲۵ دی‌ماه شروع می‌شود و تا ۷ بهمن‌ماه ادامه خواهد داشت.

امتحانات هر یک از گروه‌های دانشجویی به‌صورت ویژه برگزار می‌شود. دانشجویان دوره‌های کاردانی و کارشناسی به‌صورت مجازی در آزمون‌های پایانی حاضر می‌شوند. به گفته جواد علمایی معاون علوم پایه، مهندسی و کشاورزی دانشگاه آزاد اسلامی؛ امتحانات دانشجویان دوره‌های کاردانی و کارشناسی به دلیل تعداد زیاد دانشجویان، در همه استان‌ها مجازی برگزار می‌شود.

برگزاری امتحانات دانشجویان تحصیلات تکمیلی کمی متفاوت، نحوه برگزاری امتحانات این دانشجویان به واحدهای استانی واگذار شده است. به گفته علمایی در این زمینه وزارت علوم نحوه برگزاری امتحانات را به استان‌ها سپرده است، دانشگاه آزاد اسلامی نیز بر این اساس عمل خواهد کرد و از آنجایی که تعداد دانشجویان دوره تحصیلات تکمیلی کمتر است، استان‌ها می‌توانند با ایجاد شرایط مناسب، آزمون‌ها را به‌صورت حضوری برگزار کنند، البته برگزاری امتحانات به‌صورت حضوری در اولویت است اما رعایت پروتکل‌ها و حفظ سلامت دانشجویان نیز مهم است.

معاون علوم پایه، مهندسی و کشاورزی دانشگاه آزاد اسلامی می‌گوید:‌ «به استان‌ها اعلام کردیم که با توجه به وضعیت منطقه خود و با تأکید بر سلامتی دانشجویان، اساتید و کارمندان تصمیم‌گیری کنند و به بهترین شکلی که می‌توانند، امتحانات را برگزار کنند بنابراین برگزاری امتحانات در اختیار استان‌هاست.»

چگونگی برگزاری امتحانات دانشجویان پزشکی

همانطور که عنوان شد دانشجویان پزشکی دانشگاه آزاد اسلامی در بازه زمانی ۲۵ دی‌ماه تا ۷ بهمن‌ماه در امتحانات حضور خواهند داشت. بر اساس اعلام افشین حراجی، معاون آموزشی دانشگاه علوم پزشکی آزاد اسلامی تهران؛ طبق دستورالعمل، آزمون‌ها برای دانشجویان رشته‌های تحصیلات تکمیلی به‌صورت حضوری و برای رشته‌های دکتری حرفه‌ای، کارشناسی و کاردانی به‌صورت مجازی است و در صورت صلاحدید رئیس دانشکده با رعایت پروتکل‌های بهداشتی، برنامه‌ریزی‌های لازم و تسهیلات در نظر گرفته شده بخشی از آزمون‌ها می‌تواند به‌صورت حضوری برگزار شود.

همچنین آزمون دروس عملی، کارگاهی، آزمایشگاهی و آزمون دروس برای دانشجویان دوره‌های انترنی و استاژری به‌صورت حضوری است. معاون آموزشی دانشگاه علوم پزشکی آزاد اسلامی تهران می‌گوید: «ارزیابی دانشجویان در هر درس به‌صورت مستمر و تکوینی، در طول نیمسال تحصیلی انجام می‌شود و با توجه به رویکرد فعالیت محور در آموزش مجازی قسمت عمده‌ای از نمره باید به فعالیت‌های مستمر دانشجو در طول نیمسال تحصیلی اختصاص یابد.»

شرکت در آزمون برای دانشجویان الزامی است و در صورت عدم شرکت در آزمون‌های پایانی وضعیت درس برای دانشجو غیبت ثبت می‌شود.

برگزاری امتحانات مجازی در سامانه وادانا

آن دسته از دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی که در امتحانات مجازی حضور می‌یابد باید به سامانه وادانا مراجعه کنند. به گفته عزیز نجف پور آقابیگلو رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد الکترونیکی؛ هیچ تغییر در امتحانات مجازی ایجاد نشده و همانند ترم‌های گذشته این امتحانات برگزار می‌شود. وی عنوان می‌کند: «پیش‌بینی‌های لازم برای امور پشتیبانی امتحانات صورت گرفته است و دانشجویان نگران برگزاری امتحانات نباشند.»

نجف پور در پاسخ به اینکه آیا پیش‌بینی‌های لازم برای قطعی اینترنت در زمان امتحانات صورت گرفته است، می‌گوید: «قطعی اینترنت قابل بررسی است و دستورالعمل‌های لازم در سامانه وادانا برای دانشجویان قرار داده شده است و در صورت بروز مشکل می‌توانند بر اساس آن عمل کنند.»

دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی برای حضور در امتحانات مجازی، پس از ورود به سامانه وادانا تاریخ، ساعت و سایر جزئیات امتحانات وادانا را با کارت امتحان آموزشیار مطابقت دهند و در صورت وجود مغایرت، با دانشکده خود تماس بگیرند.

نوع سؤالات به سه صورت تستی، تشریحی یا تلفیقی از هر دو به انتخاب استاد خواهد بود. دانشجویان باید توجه کنند که ترتیب سؤالات دانشجویان معمولاً با یکدیگر متفاوت است، گزینه نمایش نمره و مرور پس از اتمام آزمون نیز به انتخاب استاد فراهم خواهد شد. استاد می‌تواند این دسترسی را فعال کند و دانشجو پس از اتمام آزمون، نمره خود را مشاهده کند.

دانشجویان می‌توانند در صورت بروز هرگونه مشکل در زمان برگزاری امتحانات با پشتیبان دانشکده خود تماس بگیرند. اگر بنا به هر دلیلی (تمام شدن وقت، قطعی نت و...) آزمون نیمه‌تمام بماند و گزینه ثبت فشرده نشود، جای نگرانی وجود ندارد و سؤالاتی که به پاسخ آن‌ها داده‌شده، ثبت می‌شوند.

در آزمون تشریحی معمولاً همه سؤالات در یک عکس به دانشجو نمایش داده می‌شود، ولی در آزمون‌های تستی، صحیح غلط و تشریحی با جواب کوتاه، معمولاً هر سؤال در یک صفحه نمایش داده می‌شود که پس از انتخاب «صفحه بعد» به سؤال بعد هدایت می‌شوند. بعد از سؤال آخر، گزینه «اتمام آزمون» برای پایان دادن به امتحان نمایش داده می‌شود. اگر این گزینه انتخاب نشود یا وقت امتحان تمام شود، تا هرجایی که به سؤالات پاسخ داده شده، به‌صورت اتوماتیک ثبت خواهد شد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: