کد خبر: ۹۰۶۸۴۳
تاریخ انتشار: ۰۸ دی ۱۴۰۰ - ۱۵:۱۳
تعداد بازدید: ۳۵۴
بر اساس اعلام بانک مرکزی طی آذرماه امسال نرخ اجاره‌بهای مسکن در شهر تهران و کل مناطق شهری در مقایسه با ماه مشابه سال گذشته به ترتیب ۵۱.۲ و ۵۴.۲ درصد افزایش یافته است.

قیمت اجاره خانه ۵۴ درصد افزایش یافته استبه گزارش خبرداغ به نقل از رکنا: قیمت اجاره نسبت به سال گذشته تا 54 درصد افزایش یافته است. براساس جدیدترین گزارش بانک مرکزی نرخ رشد قیمت اجاره در شهر تهران در آذر ماه امسال نسبت به آذر ماه سال گذشته با رشد 51.2 درصدی را ثبت کرده است. طبق گزارش بانک مرکزی در کل مناطق شهری میزان افزایش قیمت اجاره در آذر امسال نسبت به آذر سال گذشته 54.2 درصد است. همچنین بررسی قیمت اجاره در معاملات بازار نشان می دهد که قیمت اجاره در کلان شهرها حتی تا بیش از 70 درصد و برای اجاره ویلا بیش از 100 درصد افزایش یافته است.

در حالی بانک مرکزی دلیل تورم آبان‌ ماه امسال را رشد قیمت اجاره مسکن اعلام کرد که بر اساس جدیدترین گزارش، این بانک از رشد 54 درصدی قیمت اجاره خبر داد.

بر اساس اعلام بانک مرکزی طی آذرماه امسال نرخ اجاره‌بهای مسکن در شهر تهران و کل مناطق شهری در مقایسه با ماه مشابه سال گذشته به ترتیب 51.2 و 54.2 درصد افزایش یافته است.

در گزارش ماه آبان بانک مرکزی، شاخص کرایه اجاری مسکن در تهران و کل مناطق شهری نیز با رشد به ترتیب 51.6 و 54.9 درصدی نسبت به ماه مشابه سال گذشته روبرو شده بود.

دو روز قبل بانک مرکزی در گزارشی با عنوان "تحلیل تحولات اقتصاد کلان و اقدامات بانک مرکزی" دلیل تورم آبان‌ماه را رشد نرخ اجاره‌بهای مسکن اعلام کرد. در بخشی از این گزارش آمده است: «علی‌رغم اینکه در آبان‌ماه 1400 روند تورم متوسط دوازده‌ماهه و نقطه به نقطه همچون ماه گذشته کاهشی بوده، لیکن تورم ماهانه همچنان در سطح نسبتاً بالایی قرار داشته است. عامل اصلی تورم این ماه (با توجه به سهم گروه‌ها در شاخص قیمت مصرف‌کننده)، همچون روند چند ماه اخیر به افزایش نسبتاً بالای قلم «ارزش اجاری مسکن» ارتباط می‌یابد.

در سایر بازارهای دارایی از جمله مسکن، بررسی‌ها حکایت از آن دارد که شاخص قیمت مسکن معامله شده با افزایش مواجه شده است. بر اساس اطلاعات اخذ شده از سامانه ثبت معاملات املاک و مستغلات کشور، متوسط قیمت خرید و فروش یک متر مربع زیربنای واحد مسکونی معامله شده در شهر تهران طی این ماه نسبت به ماه قبل 1.2 درصد افزایش و نسبت به ماه مشابه سال قبل 17.7 درصد افزایش را تجربه کرد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: