کد خبر: ۹۰۵۶۱۴
تاریخ انتشار: ۲۳ آذر ۱۴۰۰ - ۰۹:۱۸
تعداد بازدید: ۳۲۵
نائب قهرمان اسبق المپیک گفت: 30 سال در کشتی هستم و خوب می‌دانم قوانین روز داوری را من با سند حرفم را ثابت می‌کنم، اگر من درست گفتم یعنی شما 14 سال، اشتباه قضاوت کرده‌اید.

رضایی: به طاهری اجازه کشتی گرفتن با زارع را ندادم چون به داوری اعتراض داشتم/ 30 سال در کشتی هستم و قوانین داوری را هم به روز می‌دانم!به گزارش خبرداغ به نقل از  ایلنا، علیرضا رضایی نائب قهرمان اسبق المپیک و همچنین سرمربی تیم سهند ارس در واکنش به مسابقات لیگ برتر کشتی آزاد گفت: قطعا اشتباه داوری در این کشتی زیاد بود، در مبارزه‌های 50-50 اشتباه داوری خیلی خودش را نشان می‌دهد و حداقل در 3-4 وزن این اشتباهات تاثیر مستقیم و صددرصدی داشت. البته چیزی که مشخص است، کشتی برد و باخت دارد و من فکر می‌کنم سوای بحث داوری، ما بد هم آوردیم.

 

او ادامه داد: شاخیف دور روز قبل از وزن‌کشی اینجا آسیب دید و در کشتی با مرتضی قیاسی، حریف در حین فیتیله پیچ، انگشتش را جمع کرد که این پوئن اخطار داشت. یا کشتی رضا اطری و سرلک، پوئن اخطار کشتی‌گیر ما را ندادند. در مبارزه محمد نخودی دو پوئن بی‌مورد به حریفش دادند یا علیرضا کریمی که به او هم پوئن اخطار اشتباهی داده شد. اینها همه در کشتی‌‌های 50-50 تاثیر مستقیم دارد. ما اگر این مبارزه‌ها را برده بودیم، برنده مبارزه نیمه‌نهایی بودیم. در 4 وزن 57، 65، 79 و 92 کیلوگرم اشتباه داوری وجود داشت و من حرفم را با سند مطرح می‌کنم.

 

نایب قهرمان المپیک 2004 آتن درباره  کشتی نگرفتن امین طاهری مقابل امیرحسین زارع گفت: امین آماده کشتی بود اما بنابر خواست من کشتی نگرفت. من شرایط داوری را نرمال ندیدم و اجازه ندادم کشتی بگیرد. اعتقاد دارم امین طاهری و امیرحسین زارع در محیطی بی‌طرف و با التهاب کمتر بهتر است با هم کشتی بگیرند. داوری این مرحله از لیگ التهاب داشت، البته این هم دلیل نیست بگویم عمد یا قصد و غرضی در کار بود. به هرحال کشتی‌ها حساس بود، اشتباه می‌شد ولی همه اشتباهات داوری سمت ما بود و علیه تیم مقابل اشتباهی نشد. من در این شرایط تصمیم گرفتم که امین طاهری روی تشک نیاید.

 

سرمربی تیم سهند ارس در مورد شکست کشتی‌گیر خارجی تیمش مقابل مرتضی قیاسی، تصریح کرد: اینکه می‌گویم شاخیف مصدوم شد، نمی‌خواهم توانایی و شایستگی مرتضی قیاسی را زیر سوال ببرم، برای دفاع از شرایط تیمم این مسائلی که وجود داشته را عنوان کردم. به هرحال هم مسئله داوری و هم مصدومیت شاخیف مطرح بود اما قیاسی هم پهلوان خوش‌اخلاق و کشتی‌گیر خوبی است.

 

او در واکنش به صحبت‌های محمد مصلایی‌پور رئیس کمیته داوران گفت: نمی‌دانم مصلایی‌پور چند ساله است، اما می‌گوید 14 سال است که داور بین‌المللی است. خوب است 3-4 فیلمی که از کشتی نیمه نهایی برایش می‌فرستم را ببیند و خودش تشخیص دهد که آیا اشتباهات داوری در این کشتی‌ها تاثیرگذار بوده یا نه. اگر من درست گفتم یعنی شما 14 سال، اشتباه قضاوت کرده‌ای و اگر من اشتباه گفتم یعنی اینکه به قوانین داوری آشنا نیستم.

 

نایب قهرمان اسبق المپیک تاکید کرد: هر روز که برای ما کلینیک داوری می‌گذارید، تیم ما هم که کنارش مشاور داوری داشت و همه تایید کردند که در سه وزن حداقل اشتباه صورت گرفته است. ضمن اینکه داوران همه از دوستان خوب من هستند و هیچ وقت علیه داوران موضع نداشته‌ام، اما اینکه گفته شود بهترین قضاوت‌ها صورت گرفته و هیچ اشتباهی نبوده است، حرف درستی نیست.

 

رضایی در پایان صحبت‌هایش گفت: این صحبتی که در مورد داوری و اشتباهاتش در مرحله نیمه نهایی دارم، هیچ ربطی به شایستگی تیم آمل ندارد. همان موقع بعد از فینالیست شدن، بردشان را تبریک گفتم و  در نیمه نهایی هم بهتر از ما کشتی گرفتند اما چیزی که واقعیت دارد این است که هیچ تیمی اندازه ما از اشتباهات داوری لطمه نخورد.

انتهای پیام/

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: