کد خبر: ۹۰۴۱۹۰
تاریخ انتشار: ۰۳ آذر ۱۴۰۰ - ۱۸:۳۳
تعداد بازدید: ۲۹۸
نشست مشترک مدیرعامل صندوق بازنشستگی فولاد با رئیس کمیسیون اقتصادی و مدیران وزارتخانه‌های صمت و اقتصاد درباره صنعت زغالسنگ برگزار شد و در این جلسه توافقاتی با مسئولان برای تدوین سند راهبردی و تهیه بسته حمایتی برای حل مشکل کارگران صنعت ذغال سنگ کشور انجام شد..

نشست مشترک مدیرعامل صندوق بازنشستگی فولاد با رییس کمیسیون اقتصادی و مدیران وزارتخانه‌های صمت و اقتصاد درباره صنعت زغالسنگبه گزارش خبرداغ به نقل از روابط عمومی صندوق بازنشستگی فولاد، در این جلسه که در محل کمیسیون اقتصادی مجلس و با حضور دکتر پورابراهیمی رئیس کمیسیون اقتصادی، مدیران وزارتخانه های صمت و اقتصاد و مدیران و جمعی از کارگران شرکت زغالسنگ برگزار شد، در خصوص مشکلات و ظرفیت های صنعت زغالسنگ و از جمله وضعیت شرکت زغالسنگ کرمان بحث و تبادل نظر شد.

دکتر عامریان مدیرعامل صندوق بازنشستگی فولاد نیز با هدف تعامل بهتر با مجلس شورای اسلامی و مدیران وزارتخانه های صمت و اقتصاد در جهت رفع معضلات شرکت معادن زغالسنگ کرمان، در سخنانی در این جلسه با ارائه گزارشی از وضعیت صنعت زغال کشور درباره شرکت زغالسنگ کرمان و مشکلات این شرکت به تبادل نظر پرداخت و برنامه های آتی صندوق جهت بهبود وضعیت شرکت زغالسنگ را تشریح کرد و بعد از بحث و بررسی در چهار سرفصل توافقاتی صورت گرفت.

براساس این گزارش، در این جلسه در خصوص اصلاح موضوع اجرای ماده ۷ قانون کار توافقاتی بعمل آمد و مقرر شد، شورای کارگری مکاتبات خود را در مورد ابهامات این ماده انجام داده و نسبت به تفسیر قانونی آن نظر دستگاه‌های مربوطه را مطالبه کنند و در نهایت نتیجه را به عنوان مر قانونی پذیرفته و همان نگاه تفسیری را دستگاه ها مدنظر خود قرار دهند.

همچنین بنا شد راهکارهای تامین منابع مالی در این خصوص ظرف مدت یک تا دو هفته آینده از سوی صندوق بازنشستگی فولاد تدوین گردد و نسبت به حل مشکلات کارگران این حوزه براساس بالاترین سوابق کاری تصمیم گیری شود.

در ادامه این نشست در خصوص تعیین ضریب سختی و زیان کارهای سخت برای انجام بیمه نیز مقرر شد در صورت پذیرش بار مالی توسط دولت، اقداماتی صورت گیرد و مجلس نیز همکاری لازم را بعمل آورد.

همچنین تهیه بسته حمایتی در قالب یارانه تولید و توجه به موضوعاتی مانند؛ حمایت های بیمه ای، مشارکت خارجی و موضوع منابع مالی ارزان از سوی وزارت اقتصاد، قیمت‌گذاری غیرانحصاری، ایجاد سند راهبردی برای صنعت ذغال سنگ، بازسازی و نوسازی این صنعت و … از دیگر توافقات این نشست بود.

در این دیدار بر حل مشکلات کارگران شرکت زغالسنگ کرمان تاکید شد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: