کد خبر: ۹۰۴۰۵۵
تاریخ انتشار: ۰۱ آذر ۱۴۰۰ - ۱۰:۱۷
تعداد بازدید: ۳۱۹
رئیس پلیس فتا استان هرمزگان گفت: فردی که با ایجاد مزاحمت برای شاکی پرونده قصد انتقام گیری از وی از طریق شبکه اجتماعی اینستاگرام را داشت شناسایی و دستگیر شد.

شناسایی و دستگیری انتقام جوی اینستاگرامیبه گزارش خبرداغ ، سرگرد احسان بهمنی صبح امروز (اول آذرماه) در تشریح این خبر افزود: در پی وصول یک فقره پرونده قضائی به پلیس فتا استان با موضوع مزاحمت اینترنتی پی جویی موضوع در دستور کار قرار گرفت.

وی افزود: برابر مستندات ارائه شده توسط شاکی مشخص شد متهم با استفاده از بستر شبکه اجتماعی اینستاگرام اقدام ایجاد مزاحمت، تهدید، تهمت و در نهایت هتک حیثیت شاکی پرونده شده است.

سرگرد بهمنی تصریح کرد: با بررسی فنی و پلیسی، کارشناسان پلیس فتا موفق به شناسایی هویت متهم شده و در مرحله بعدی با اقدامات تخصصی محل سکونت وی را نیز کشف کردند که در عملیات غافلگیرانه‌ای متهم دستگیر شده و برای ادامه تحقیقات به پلیس فتا منتقل شد.

این مسئول انتظامی تصریح کرد: متهم پس از مواجه شدن با مستندات و ادله، به جرم انتسابی خود اعتراف کرد و بیان داشت با توجه به خصومت شخصی که با شاکی داشته به هر نحوی در پی انتقام جویی از شاکی بوده و اقدام به انتشار تصاویر وی به قصد ضربه زدن به حیثیت و خدشه‌دار کردن آبروی شاکی کرده است.

وی به کاربران توصیه کرد: متأسفانه امروز شاهدیم برخی کاربران شبکه‌های اجتماعی را بستری برای انتقام جویی وایجاد مزاحمت برای شهروندان انتخاب می کنند که این اقدام جرم و براساس قانون مجازات لازم تعیین شده است.

رئیس پلیس فتا استان ضمن هشدار به افرادی که اقدام به ایجاد مزاحمت و تهدید شهروندان در فضای مجازی می‌کنند، بیان کرد: پلیس فتا برابر قانون مجازات اسلامی با خاطیان و برهم زنندگان نظم و آسایش شهروندان برخورد جدی می‌کند.

سرگرد بهمنی خاطرنشان کرد: کاربران درصورت مواجهه با موارد مشابه و وقوع هرگونه مشکل در فضای مجازی مراتب را از طریق سایت پلیس فتا به آدرس www.cyberpolice.ir با ما در میان بگذارند.

ایسنا

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: