کد خبر: ۹۰۲۰۷۵
تاریخ انتشار: ۰۳ آبان ۱۴۰۰ - ۱۴:۰۲
تعداد بازدید: ۴۶۰
چغندر به‌خاطر خوش طعم بودن، رنگ زیبا و فوایدی که برای سلامتی دارد، جزو گیاهان محبوب به‌شمار می‌رود.

چهار فایده بی‌نظیر چغندر برای پوستبه گزارش خبرداغ به نقل از باشگاه خبرنگاران: چغندر به‌خاطر خوش طعم بودن، رنگ زیبا و فوایدی که برای سلامتی دارد، جزو گیاهان محبوب به‌شمار می‌رود.

چغندر یک گیاه ریشه‌ای است که حاوی مواد مغذی مهمی است. مطالعات جدید فواید آن را در کاهش فشار خون، تقویت انرژی و مبارزه با التهاب اثبات کرده است، مواد موجود در این گیاه به جایگزینی سلول‌های مرده پوست با سلول‌های جدید کمک می‌کند و باعث شادابی و زیبایی پوست می‌شود.

خواص چغندر برای پوست

جلوگیری از پیری: چغندر به دلیل داشتن ویتامین سی و خواص ضد التهابی در درمان مشکلات پوستی مانند آکنه موثر است.

روشن‌کننده‌ پوست: برای اینکه پوستی روشن و شفاف داشته باشید، می‌توانید از ماسک آب چغندر و پودر پوست پرتقال به‌طور روزانه استفاده کنید.

درمان آفتاب‌سوختگی: برای از بین بردن لک‌هایی که بر اثر آفتاب سوختگی ایجاد شده است، می‌توانید مخلوط آب چغندر و خامه‌ ترش را به صورت هفتگی روی پوست خود بمالید.

برطرف کردن تیرگی دور چشم: یک قاشق چای‌خوری آب چغندر را با چند قطره روغن بادام مخلوط کنید و این ترکیب را زیر چشم بمالید.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: