کد خبر: ۹۰۱۸۰۸
تاریخ انتشار: ۲۸ مهر ۱۴۰۰ - ۲۰:۲۷
تعداد بازدید: ۳۷۳
کراتینه مو یکی از بهترین روش‌ها برای صاف کردن موهای کسانی است که از حالت موهای خود رضایت ندارند. کراتینه مو زنان از محبوبیت بیشتری نسبت به مردان برخوردار است. لازم است پیش از اقدام نکاتی را بدانید.
به گزارش خبرداغ به نقل از برترین‌ها: آیا می‌دانید آمار کراتینه مو زنان بیشتر از مردان می‌باشد؟ چرا که زنان روی زیبایی حساسیت بسیار زیادی دارند، به ویژه اینکه مو‌ها نیز در زیبایی موثر هستند. گروه‌های سنی مختلف به ویژه زنان از مو‌های مجعد و فر رنج می‌برند که قطعا این قضیه روی روحیات آن تاثیرات بسیار منفی دارد. حتی دیده شده که در برخی از افراد، مو‌های فر منجر به بسیاری از مشکلات سلامتی مو شده است. اما کراتینه مو یک روش بسیار موثر و مناسبی است که می‌توان جهت بهبود این وضعیت از آن استفاده کرد. اما قبل از کراتینه کردن بهتر نیست ابتدا کمی درباره کراتینه مو زنان و نکات مربوط به آن اطلاعاتی کسب کنید؟

کراتینه مو زنان و نکات مرتبط در رابطه با آن

کراتینه مو زنان

کراتینه مو یک روش اصولی و کاملا مناسب جهت رسیدن به موی ایده آل است. درواقع کراتین نوعی پروتئین است که روش کراتینه را به منظور صاف و برق کردن مو‌ها انجام می‌دهند. کراتین به عنوان یک ماده پروتئینی موثر حدود ۸۸ درصد از حجم مو‌ها را تشکیل می‌دهد. این ماده وظیفه حفظ و درخشندگی مو و حتی صاف کردن مو‌های حالت دار را دارد. تحت تاثیر شرایط مختلف یا حتی مشکلات ژنتیکی ممکن است کراتین مو‌ها کاهش پیدا کند که تغذیه نامناسب، قرار گرفتن در معرض نور آفتاب شدید و گرد و غبار نیز نمونه‌ای از این موارد می‌باشند. اما شما با روش درمانی کراتینه کردن مو‌هایی صاف و کاملا یکدست خواهید داشت. قطعا درخشندگی و شادابی مو‌ها در زیبایی تاثیر زیادی دارد و چه بسا اینکه این مسئله برای خانم‌ها نیز اهمیت بسیار زیادی دارد.

اگرچه کراتینه یک روش مناسب برای مردان و زنان در سنین مختلف است، اما به دلیل حساسیت زنان، کراتینه مو زنان بیشتر از مردان انجام می‌شود. به این نکته نیز توجه داشته باشید که این روز‌ها شایعات بسیار زیادی درباره کراتینه و ضرر‌های آن وجود دارد. اما این مسئله در صورتی است که شما به یک مرکز معتبر مراجعه نکرده باشید و یک فرد نابلد برای شما این کار را انجام دهد. حتی کیفیت موادی که جهت کراتینه استفاده می‌کنند با نوع روش‌های کراتینه مو نیز می‌توانند در تاثیر خوب یا بد موثر باشند. پس بهتر نیست، به جای گوش دادن به شایعات درباره مراکز قابل اعتماد تحقیقات بیشتری انجام داده و از یک روش مناسب برای کراتینه موی خود استفاده کنید؟

کراتینه مو زنان و نکات مرتبط در رابطه با آن

کراتینه مو زنان باردار و شیرده

کراتینه روشی برای صاف کردن مو‌ها است حال مخاطب می‌تواند آقا یا خانوم باشد. اما همانگونه که اشاره شد، معمولا خانوم‌ها در این زمینه حساسیت بیشتری به خرج می‌دهند. اما سوالی که شاید در کراتینه مو زنان دغدغه اکثر مردم باشد، این است که آیا کراتینه مو زنان باردار و شیرده امکان پذیر است؟ ابتدا باید بدانید که دوران بارداری و شیردهی خود بر سلامت مو‌ها تأثیر مستقیمی دارد. چرا که در این دوران در بدن زنان تغییرات هورمونی به وجود می‌آید که باعث تغییر در ساختار مو‌ها می‌شود. زنان نیز به دلیل حساسیتی که دارند، اقدام به روش‌های درمانی همچون کراتینه کردن می‌کنند، اما آیا کراتینه مو زنان در دوران بارداری و شیردهی کار درستی است؟ با توجه به گزارش پزشکان متخصص کراتینه کردن مو در این دوران‌ها به دلیل خطرات جدی که به همراه خواهد داشت، ممنوع خواهد بود.

چرا که در این دوران بدن زنان به مواد شیمیایی حساسیت بیشتری نشان داده و ممکن است این ترکیبات شیمیایی با جذب از طریق پوست سر وارد به بدن منتقل شوند. حتی از طریق استنشاق دودی کراتینه به دلیل شیمیایی بودن نیز ایمنی مادر و جنین به خطر خواهد افتاد. اگرچه برخی معتقدند بعضی از محصولات برای زنان شیرده بی خطر است، اما این فرضیه درستی نیست.

کراتینه مو زنان و نکات مرتبط در رابطه با آن

نکات مهم کراتینه مو زنان

برای کراتینه مو زنان بایستی نکات مهمی را به خاطر بسپارند و طبق دستور خواسته شده نیز عمل کنند. این نکات در افزایش کیفیت و نتیجه مطلوب‌تر به شما کمک خواهد کرد.

  • اگر جزو زنان باردار با شیرده هستید، هرگز مو‌های خود را کراتینه نکنید. چرا که هم سلامتی خود و هم نوزادتان به خطر می‌افتد.
  • توجه داشته باشید که کراتینه بیش از حد می‌تواند برای مو‌ها و حتی بدن شما به دلیل وجود برخی مواد شیمیایی در برخی روش ها، ضرر داشته باشد.
  • پس از استفاده از کراتینه کردن، تا یک. زمان مشخصی به هیچ وجه مو‌های خود را نشویید.
  • در مدت زمان ماندگاری کراتینه نیز از شامپو‌های مخصوص مو‌های شیمیایی یا شامپوی کودک استفاده کرده و از استفاده هر شامپویی بپرهیزید. در این صورت نتایج ماندگاری بیشتری خواهد داشت.
  • مو‌های شما در این دوران به مرطوب کننده و نرم کننده‌ها نیاز دارد. چرا که این کرم‌های نرم کننده به دلیل داشتن کراتین حالت دهنده مناسبی برای موهایتان خواهد بود. همچنین مو‌های شما را در برابر آسیب‌های خارجی محافظت می‌کند.
  • هیچگاه از اتوی مو کامل استفاده نکنید؛ چرا که این گرمای زیاد موهایتان را از بین می‌برد.
  • مو‌های کراتینه شده را در معرض آب دریا یا کلر استخر قرار ندهید.
  • بسیاری از افراد بلافاصله بعد از کراتینه کردن اقدام به رنگ آمیزی مو‌های خود می‌کنند. توجه داشته باشید که به هیچ وجه تا گذشت دو هفته این کار را انجام ندهید. اما رنگ کردن مو‌ها قبل از کراتینه مانعی ندارد.
  • قبل از انجام کراتینه مو زنان باید موهایشان را خوب با آب بشویند.

کراتینه مو زنان و نکات مرتبط در رابطه با آن

مزایای کراتینه مو زنان

این روز‌ها برای کراتینه مو زنان بیشتر از مردان پیش قدم هستند. چرا که از مو‌های فر، مجعد و... رنج می‌برند. اگرچه مو‌های فر و حالت دار گاهی بسیار زیبا هستند؛ اما گاهی اوقات نیز حالت مو به قدری زیاد است که واقعاً زنان عاصی می‌شوند. اما دلیل کراتینه نو چیست؟ چرا کراتینه محبوبیت دارد؟ اشاره شد که کراتینه نوعی ویتامین است که در مو‌ها وجود دارد و در صورت کمبود مو‌ها به حالت فر در می‌آیند. حال در کراتینه مو، با مواد کراتین از طریق روش‌های گوناگون مو‌ها را با کراتین درمانی صاف و براق می‌کنند. توجه داشته باشید که برای مو‌هایی که به شدت آسیب دیده یا فر هستند، گاهی تا چند جلسه باید به کراتینه کردن ادامه دهند تا به نتیجه مطلوب دست یابند.

کراتینه مو زنان و نکات مرتبط در رابطه با آن

  • کراتینه کردن، چین و چروک مو را از بین می‌برد. اگرچه مو‌های فر، پرتر نشان داده می‌شوند؛ اما مو‌های صاف و براق زیباتر دیده خواهند شد.
  • تمدید کراتینه، کیفیت مو‌های جدید کراتینه شده را افزایش می‌دهد.
  • با کراتینه مو زنان مو‌هایی زیبا خواهند داشت؛ چرا که خشکی موهایشان کاهش یافته و وز شدن مو‌ها تا حدود زیادی بین می‌رود.
  • کراتینه مو‌ها را در برابر شکستی و آسیب‌های دیگر حفظ می‌کند.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: