کد خبر: ۸۹۸۶۹۶
تاریخ انتشار: ۲۷ شهريور ۱۴۰۰ - ۰۸:۳۹
تعداد بازدید: ۸۴۰

اسرائیل یتیم می‌شود!ترامپ، رئیس‌جمهور پیشین آمریكا در مصاحبه با نیوز مگس گفته است: «آمریكا تا 3 سال دیگر وجود نخواهد داشت »روزنامه ایندیپندنت كه این مصاحبه را بازنشر داده از قول ترامپ گفته است: «بایدن بدتر از اوباماست. آمریكا در 8ماه گذشته به‌گونه‌ای دچار افول شده كه هیچ‌كس تابه‌حال نظیرش را ندیده است.»
خدا رحمت كند شهید مرتضی آوینی را یک‌وقتی می‌فرمود: «غرب خود را خواهد كشت. من در فروپاشی تمدن غرب بیشتر به تحول غربی‌ها امیدوارم تا جنگی رودررو كه میان شرق و غرب یا اسلام و غرب روی ‌دهد.»
شهید آوینی بر اساس این نظریه می‌گوید: «غرب از درون خواهد پوسید و در خود فرو خواهد ریخت و چون عقربی در محاصره آتش، خود را نیش خواهد زد و خواهد كُشت.»
جامعه‌شناسان و روانشناسان آمریكایی و علمای اهل سیاست  در نظریه‌پردازی مشكلات جامعه امروز آمریكا دچار یك خودسانسوری شده‌اند و حقایق جامعه سیاسی آمریكا را كه به‌شدت دچار بحران هویت و بحران مشروعیت است را بازگو نمی‌كنند.اما گاهی سیاستمداران آمریكا وضعیت وخیم جامعه آمریكایی را لو می‌دهند و سخن از فروپاشی و نابودی تمدنی كه بخشی از آن به نام آمریكایی‌ها ثبت‌شده است خبر می‌دهند.
اگر پیش‌بینی ترامپ درست از آب درآید تا سه سال دیگر اسرائیل یتیم خواهد شد. ادامه تجاوز ، اشغالگری و نقض حقوق بشر و اداره سرزمین‌های اشغالی كه امروز به‌صورت یك زندان  بزرگ اداره می‌شود كار تروریست‌های حاكم بر تل‌آویو را مشكل خواهد كرد.
از سوی دیگر نظامی‌هایی كه در منطقه دلشان به آمریکایی‌ها و اروپایی‌های مكار خوش است با پس‌لرزه‌های زلزله فروپاشی در غرب درهم خواهند شكست. حوادث افغانستان و فرار مفتضحانه آمریكایی‌ها فقط یك هشدار و یك شاهد برای اعتراف ترامپ مبنی بر فروپاشی آمریكاست.
آمریكایی‌ها از سال 1955 تا 1975 به مدت 20 سال هر نوع جنایتی را در ویتنام تجربه كردند به ازای هر مترمربع 4 بمب در ویتنام بر سر مردم مظلوم این كشور فروریختند و تمام سرزمین ویتنام را شخم زدند.
اما جز خفت و خواری و فرار مفتضحانه راهی نداشتند. اگر از تجربه جنگ ویتنام عبرت‌آموزی داشتند به عراق و افغانستان تجاوز نمی‌کردند. آمریكایی‌ها به‌زودی از عراق و سوریه خواهند رفت و رژیم صهیونیستی را در محاصره نیروی مقاومت در منطقه تنها خواهند گذاشت. آمریكایی‌ها همین‌الان دارند سامانه‌های دفاعی پاترویت را از عربستان خارج می‌كنند و زمزمه‌های خروج را در كریدورهای كاخ سفید و كنگره به‌خوبی می‌شود، شنید.
***
سفر گروسی به تهران و اظهارات متفاوت او در تهران و وین را باید به‌دقت تحلیل كرد و تغییر لحن آمریكا و سه كشور اروپایی را در اظهارات او می‌شود فهمید.
زمان به نفع ایران به‌سرعت درحرکت است. آمریكا و سه كشور اروپایی در وضعیت 8 سال پیش و حتی 8 ماه پیش نیستند. اجماع جهانی علیه ایران وجود ندارد. حتی اجماع بین آمریكا و سه كشور اروپایی هم از بین رفته است. مصوبه انقلابی مجلس كار خود را كرده است. آمریكایی‌ها هیچ راهی جز گردن نهادن به مصوبه مجلس ندارند.
ایران هیچ عجله‌ای برای آغاز مذاكرات ندارد. آن‌قدر باید صبر كرد كه آمریكایی‌ها به التماس بیفتند.
محاسبات ،  الگوها و مدل‌های مذاكرات به‌طورکلی به‌هم‌خورده است . باید یك الگوی جدید بر اساس محاسبات جدیدو منطبق به ریل مصوبه مجلس كه خواست ملت هم هست طراحی كرد و دستور كار جدید نوشت. از هرگونه مذاكرات فرسایشی ، غیرعلمی ، غیر فنی و مبتنی بر شتاب‌زدگی پرهیز كرد.
دشمن می‌خواهد بگوید ایران نیازمند مذاكرات است درحالی‌كه به گدایی افتاده است و مرتب پیغام‌وپسغام می‌فرستد.
ایران به‌سرعت در حال تعامل سازنده با جهان است و این گام را در اجلاس شانگهای به‌طورجدی پیگیری می‌كند. ایران به‌سرعت روابط خود را با همسایگان سامان می‌دهد. هیچ مقوله‌ای در داخل را موكول به مذاكرات نكرده  است. آمریكا تنها یک‌راه دارد . آرام و بی‌سروصدا بدون پیش‌شرط به برجام برگردد . تعهدات خود را عمل كند به خواست‌های ایران تمكین كند تا مقدمات برگزاری مذاكرات وین خودبه‌خود مهیا شود. بدون این رویكرد هیچ فایده‌ای بر مذاكرات مترتب نیست و نباید به آن حتی یك نیم‌نگاه كرد.اگر آمریکایی‌ها به دیدگاه‌های ظالمانه خود اصرار داشته باشند و بخواهند از آژانس استفاده ابزاری كنند باید فاتحه آژانس را خواند و شجاعانه از ان پی تی خارج شد. از هارت‌وهورت شورای حكام و شورای امنیت سازمان ملل هم نباید هراسی داشت. چون آمریكای امروز آمریكای دیروز نیست.اگر حكام كاخ سفید هنر داشته باشند باید كلاه خود را در واشنگتن حفظ كنند تا طوفان فروپاشی آن را ازسرشان برندارد. ضمن این‌كه یك فكری هم باید برای دوران یتیمی رژیم صهیونیستی بكنند.

محمدكاظم انبارلویی

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: