کد خبر: ۸۹۶۱۲۳
تاریخ انتشار: ۰۱ شهريور ۱۴۰۰ - ۰۹:۴۰
تعداد بازدید: ۱۳۷۳
بر خلاف روال معمول هر ماهه واریز حقوق بازنشستگان محترم کشوری، حقوق بازنشستگان تا پایان ساعت روز سی و یکم مردادماه و در اقدامی بی سابقه پرداخت نشد. گویا انفجار مین های کار شده از سوی دولت پیشین پیشتر از موعد پیش بینی شده در حال تحقق است.

بحران جدید برای دولت سیزدهم با عدم واریز حقوق بازنشستگان!به گزارش سرویس اجتماعی خبرداغ  علی احمدی کارشناس اقتصادی و صندوق بازنشستگی در پی عدم واریز حقوق بازنشستگان و برخی کارکنان دولت، ضمن هشدار به عواقب عدم واریز و یا واریز با تأخیر حقوق های در ابتدای استقرار دولت جدید گفت: پیشتر هم بارها و بارها طی یادداشت های مختلف به رئیس دولت سیزدهم در رابطه با بحران های پایان کار دولت دوازدهم و شروع دولت جدید هشدار داده بودیم که مراقب باشند معیشت و نیازهای ایمنی مردم در بازی های سیاسی تغییر دولت ها به بازی گرفته نشود لکن متأسفانه شاهد شروع بحرانها از نخستین روزهای جلوس آیت الله سیدابراهیم رئیسی بر اریکه ریاست جمهوری هستیم. این موارد شروع بحران است و دولت را تا پایان سال با ابر چالش های تأمین مالی هزینه های جاری کشور و در پی آن چاپ پول و پولی کردن بازار و اقتصاد و دام نقدینگی مواجه خواهد ساخت. فنر تورم رها شده و با شتاب بسوی خلق یک رکورد جدید پیش می رود. در کوتاه مدت دوولت چاره جز پولی کردن و چاپ پول ندارد تا نیازهای آنی بحران تأمین مالی را مدیریت نماید.

حقوق‌ بازنشستگان کشوری که معمولاً تا ساعات پایانی آخرین روز هر ماه پرداخت می شود، در اولین ماه استقرار ⁧‫دولت سیزدهم‬⁩ پرداخت نشد!

همانطور که پیش بینی می شد دولت دوازدهم معاش مردم را در یکی از سخت ترین دوره های اقتصادی کشور به گروگان گرفته و با این گروگانگیری و فرار رو به جلو در صدد پوشش کاستی ها و ایجاد و کاشت بذر ناامیدی در میان جامعه است. ولوله زبان مردم در روزهای اخیر ماست 50 هزار تومانی با یارانه 45 هزار تومانی، دلار 28 هزار تومانی، سکه 12 میلیونی، پراید 156 میلیونی و موارد اینچنینی است که جامعه را بسوی انحطاط و نومیدی از بارقه امید ایجاد شده با استقرار دولت جدید به پیش می راند.

روزگذشته ⁧‫رضوانی فر‬⁩ مدیرعامل ⁧‫شستا‬⁩ بدلیل اهمال در انتقال وجوه پرداختی بازنشستگان ⁧‫تأمین اجتماعی‬⁩ برکنار شد. گفته می شود این پایان همکاری با هماهنگی مسئولان ارشد دولت سیزدهم از سوی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی صورت پذیرفته است. بسیاری از کارشناسان و فعالان اقتصادی درخواست ورود قوه قضائیه و نهادهای نظارتی را به نوع مدیریت رضوانی فر داشته و معقتدند وی ابزار رانت را برای برخی سیاسیون و صاحب منصبین مهیا نموده است. برخی کارشناسان بازار سرمایه معتقدند سود شستا و شرکت های تابعه عملیاتی نبوده و در اکثر موارد شاهد کاهش های محسوس در تولیدی های این قول اقتصادی بوده ایم و صرفاً افزایش قیمت ها موجب نشان دادن سود در شرکت سرمایه گذاری تأمین اجتماعی(شستا) و هلدینگ های تابعه شده است. 

پیشتر نیز بسیاری از کارشناسان از جریان های مختلف، متفق القول در رابطه با زمین مین گذاری شده و سوخته وصول شده از دولت دوازدهم به رئیس جمهوری و دولت جدید هشدار داده بودند.
‏شروع ⁧‫بحران‬⁩ زمین سوخته برای ⁧‫رئیسی از اولین روزهای استقرار در اریکه ریاست جمهوری و پیش از حضور اعضاء هیئت دولت و وزیران در کابینه قابل پیش بینی بود و مراتب شروع مشکلات خواهد بود. مشکلات و دغدغه های که تمام وقت دولت سیزدهم را جهت هموار نمودن به خود اختصاص خواهد داد و ترسیم فرصت های توسعه ای و بنیادی را از دولت جدید سلب خواهد نمود.
چنانچه گشایشی داخلی/ خارجی رخ ندهد دولت سیزدهم با توجه به تورم افسار گسیخته، شش ماهه دوم بحرانی و ریاضت اقتصادی بی بدیلی را تجربه خواهد نمود. استفاده از تنخواه جهت پوشش هزینه های دولت می تواند ابر چالش دولت‌سیزدهم درا بسیار پیشتر از زمان پیش بینی شده نمایان کند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
رضا
Iran, Islamic Republic of
۱۰:۱۲ - ۱۴۰۰/۰۶/۰۱
1
4
به خدا گرفتاریم مادرم باژنشسته کشوری زن سرپرست خانوارم هست اصلا موندیم چیکار کنیم ،خودم به تازگی بیکار شدم بخاطر کرونا ،کارخانه تعدیل نیرو کرد ،لطفا پیگیری کنید قشر بازنشسته چه گناهی کردن ،چقد ظلم الان خودشون اعلام میکنن خط فقر ده میلیون ولی مادرم که بازنشسته کشوری حق بیمه و...که ازش کم میکنن ۴۵۰۰۰۰۰ براش میمونه با تورم صدرصد و تازه اجاره خانه میدیم ماهی ۱/۵
حسن
Iran, Islamic Republic of
۱۰:۵۰ - ۱۴۰۰/۰۶/۰۱
5
3
شمامطمئنید که دولت دوازدهم یک گلستان پرازگلهای زرین تحویل گرفته بود.اگرراست میگوید وصداقت داریدبجای این منفی بافیها راه کارپیشنهادکنید.
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: