کد خبر: ۸۹۳۲۹۱
تاریخ انتشار: ۲۹ تير ۱۴۰۰ - ۲۰:۵۷
تعداد بازدید: ۲۸۱
وزش باد شدید و گرد و خاک در بندرعباس موجب کاهش دید افقی به ۵۰ متر شده است.

قطعی برق بر اثر وقوع گرد و خاک در بندرعباسبه گزارش خبرداغ به نقل از ایسنا: وزش باد شدید و گرد و خاک در بندرعباس موجب کاهش دید افقی به ۵۰ متر شده است.

کارشناس اداره کل هواشناسی هرمزگان گفت: با شدت فعالیت سامانه فصلی که از هفته پیش وارد هرمزگان شده، اکنون آسمان بیشتر نقاط استان با افزایش و رشد ابر همراه است و در ارتفاعات در ساعات بعد از ظهر و شب، احتمال وقوع رگبار باران و رعد و برق وجود دارد.

مجتبی حمزه نژاد افزود: در این مدت افزایش سرعت بادهای جنوب غربی بر روی شرق خلیج فارس، تنگه هرمز و دریای عمان موجب متلاطم شدن دریا می‌شود.

وی اضافه کرد: این شرایط جوی و دریایی تا روز پنج شنبه در هرمزگان پیش بینی می‌شود.

کارشناس اداره کل هواشناسی هرمزگان بیان کرد: اکنون سرعت باد در بندرعباس به ۴۰ کیلومتر برساعت، و ارتفاع موج در خلیج فارس به یک و نیم متر رسیده است.

حمزه نژاد ادامه داد: از فردا احتمال تقویت فعالیت سامانه و وقوع رگبار نسبتا شدید باران، تند باد لحظه‌ای و سیلابی شدن رودخانه‌های فصلی در مناطق غربی، همچنین ارتفاعات مرکزی و شرقی استان وجود دارد.

وی توصیه کرد از قرارگیری و رفت و آمد در حریم مسیل‌ها و رودخانه‌ها، صعود به ارتفاعات و چرای دام در مناطق مرتفع خودداری شود.

کارشناس اداره کل هواشناسی هرمزگان خاطرنشان کرد: تمهیدات لازم در بنادر استان نیز صورت گیرد و شناورهای سبک و صیادی از رفت و آمد دریایی در ساعات بعد از ظهر و شب خودداری کنند.

همچنین بر اثر وقوع گردوخاک شدید در بندرعباس، برق برخی محلات قطع شده است.

علیرضا عباسی مدیر فوریت های برق شرکت توزیع برق هرمزگان گفت: ماموران شرکت برق بندرعباس در حال تلاش برای وصل مجدد برق هستند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: