کد خبر: ۸۸۹۲۰۱
تاریخ انتشار: ۲۰ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۹:۲۰
تعداد بازدید: ۷۳۶
وزیر آموزش و پرورش خبر داد:
وزیر آموزش‌ و پرورش گفت: در روند اجرای طرح رتبه‌بندی معلمان، اختصاص رتبه به افراد بر اساس احراز صلاحیت‌هاست که این احراز هم چارچوب خاصی دارد و ما دنبال این هستیم معلمان از امتیاز برابر با کارمندان برخوردار شوند.وی افزود: در تیرماه امسال هم مانند سنوات گذشته آزمونی برگزار می‌شود و از این طریق ۲۰ هزار نیروی جدید دوباره از این طریق در آموزش‌ و پرورش استخدام خواهند شد.

استخدام ۲۰ هزار معلم از طریق آزمون استخدامی تیرماهبه گزارش خبرداغ به نقل از تسنیم: وزیر آموزش‌ و پرورش گفت: در روند اجرای طرح رتبه‌بندی معلمان، اختصاص رتبه به افراد بر اساس احراز صلاحیت‌هاست که این احراز هم چارچوب خاصی دارد و ما دنبال این هستیم معلمان از امتیاز برابر با کارمندان برخوردار شوند.

محسن حاجی‌میرزایی وزیر آموزش‌ و پرورش ظهر امروز در نشستی با مدیرکل آموزش‌ و پرورش و تعدادی از معلمان استان سمنان گفت: نیروی انسانی در آموزش‌ و پرورش قصه‌ای پرغصه است که رنج زیادی برای همگان ایجاد کرده است.

حاجی‌میرزایی گفت: از یکسو کسانی که در انتظار استخدام هستند، بلاتکلیف و نگران وضعیت خود هستند و از طرفی مشکلاتی از سوی نیروی انسانی اعلام می‌شود که این نهاد را متحمل فشار مضاعف کرده است.

وی درباره استفاده از نیروی انسانی نیز گفت: نکته اساسی این است که در درجه اول بتوانیم به نیروی باکیفیت دست پیدا کنیم. چراکه دسترسی به معلمان با قابلیت و ویژگی منحصر، از حقوق دانش‌آموزان است.

وزیر آموزش‌ و پرورش اضافه کد: از طرفی، داشتن آرامش و امنیت شغلی از مطالبات معلمان است که همواره نسبت به این موضوع دغدغه وجود داشته است.

حاجی‌میرزایی تصریح کرد: در سال‌های گذشته به علت بی‌انضباطی و ضعف مقررات و محدودیت‌های قانونی، وضعیت نیروی انسانی در آموزش‌ و پرورش کمی دچار آشفتگی شد؛ ۱۰۰ هزار نفر طی سال‌های مختلف با این نهاد همکاری کرده‌اند و توقع استخدام دارند.

وی گفت: در میان این‌ها، افرادی با ۶۰ سال سن هم هستند که رشته تحصیلی آنان با مأموریت آموزش‌ و پرورش تناسبی ندارد و این نهاد البته به تعهدات قانونی خود در جذب معلمان عمل کرده است.

وزیر آموزش‌ و پرورش اضافه کرد: تلاش ما همواره ساماندهی بر مبنای چارچوب و اصولی بود که در حق کسی اجحاف نشود و همه تلاش خود را به کار بستیم که در قبال افرادی که قانون در قبال آنان تعیین تکلیف کرده غفلت و کوتاهی صورت نگیرد.

حاجی‌میرزایی گفت: ما برای دفاع از حقوق معلمان و دانش‌آموزان مصوبه‌ای در شورای عالی فرهنگی مصوب کردیم که معلمان از بین بهترین متقاضیان فعالیت در این شغل احصا شوند و شرط جذب نیز گذراندن آزمون‌های ورودی دانشگاه فرهنگیان و دانشگاه شهید رجایی است و هر کسی ویژگی لازم را داشت به کار گرفته می‌شود.

وضعیت نیروی انسانی باید به‌ گونه‌ شایسته به سامان برسد
وزیر آموزش‌ و پرورش گفت: در تیرماه امسال هم مانند سنوات گذشته آزمونی برگزار می‌شود و از این طریق ۲۰ هزار نیروی جدید دوباره از این طریق در آموزش‌ و پرورش استخدام خواهند شد.

حاجی‌میرزایی با بیان اینکه به‌تدریج به سمت رفع نگرانی فرهنگیان و تضمین امنیت شغلی حرکت خواهیم کرد، تصریح کرد: طرح رتبه‌بندی یکی از مطالبات جامعه فرهنگی و از مؤلفه‌های سند تحول است و هدف رتبه‌بندی تنها افزایش حقوق نیست، بلکه در رتبه‌بندی معیار، استخراج صلاحیت‌های حرفه‌ای و عمومی معلمان است و در واقع رتبه‌بندی مجالی ایجاد می‌کند که معلمان صلاحیت خود را ارتقا دهند.

وی اضافه کرد: در روند اجرای طرح رتبه‌بندی معلمان، اختصاص رتبه به افراد بر اساس احراز صلاحیت‌هاست که این احراز هم چارچوب خاصی دارد و ما دنبال این هستیم معلمان از امتیاز برابر با کارمندان برخوردار شوند.

وزیر آموزش‌ و پرورش با بیان اینکه تلاش می‌شود تا پایان کار دولت این طرح را اجرایی کنیم، به همراهی مجلس شورای اسلامی با وزارت آموزش‌ و پرورش در راستای اجرای رتبه‌بندی معلمان اشاره و تصریح کرد: رأی مجلس به این طرح در زمره بی‌نظیرترین حمایت‌ها بوده است.

حاجی‌میرزایی با اشاره به کاهش فاصله دریافتی فرهنگیان با سایر کارکنان دولت در سال‌های اخیر افزود: در این وزارتخانه سعی شده است فاصله حقوق فرهنگیان با سایر مشاغل و کارکنان دولت کم شود و برای افزایش فوق‌العاده ویژه نیز سازمان امور اداری دستوری اتخاذ کرد و به‌ محض تصویب به میزانی که دستور داده شد، این طرح هم اجرا خواهد شد.

وی با بیان اینکه در حوزه دبستان‌ها و موضوعات تجهیز هنرستان و آموزش‌ها و تغییر کتب درسی موضوعاتی مطرح شد که ما هم آن را قبول داریم، گفت: ۹ سال برای تجهیزات هنرستان کار نشد و سال گذشته در این حوزه اقداماتی صورت گرفته اما هنوز وضعیت مناسبی ندارند.

وزیر آموزش‌ و پرورش گفت: آموزش‌ و پرورش سازمانی پهن‌پیکر با مشکلات مزمن و متعدد است و باید برای حل مشکل این نهاد اقدام شود.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: