کد خبر: ۸۸۵۸۶۲
تاریخ انتشار: ۱۷ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۰۰:۵۳
تعداد بازدید: ۸۷۳
رسانه‌های مکتوب در دوره جدید و به‌ویژه در دوره کرونا آسیب‌های بسیاری دیدند و باید به جایگاه واقعی خود برگردند.

زهرا سعیدی: رسانه‌های مکتوب باید به جایگاه واقعی خود برگردندبه گزارش خبرداغ ، زهرا سعیدی، نماینده سابق مجلس شورای اسلامی در نشستی با اصحاب رسانه كه با حضور پدرام پاك‌آيين، نماینده مدیران رسانه در هیات نظارت بر مطبوعات، و جمعي از اهالي رسانه‌ها و مطبوعات تشكيل شد، با بیان مطلب فوق تاکید کرد: در دوره‌ای که به دلیل رشد و توسعه فناوری اطلاعات و به‌ویژه فضای مجازی رسانه‌ها و به‌خصوص رسانه‌های مکتوب از جایگاه واقعی خود دور شده‌اند، صاحبان کرسی و مسئولان می‌بایست با توجه ویژه به اصالت محتوا و نقش رسانه‌ها در رشد و بالندگی فرهنگی و اجتماعی و دست یابی به توسعه پایدار، از حریم مطبوعات صیانت کنند.
رئیس فراکسیون روابط عمومی و رسانه مجلس دهم با طرح پیشنهاد لزوم حمایت اپراتورها از رسانه‌ها گفت: وقتی اپراتورها از انتشار محتوای رسانه‌ها در قالب فضای مجازی بهره ‌می‌برند، در مقابل نیز باید نقش حمایتی خود را در این زمینه ایفا کنند و این بخشی از رسالت آنها در چارچوب مسئولیت اجتماعی است.
صاحب امتیاز پایگاه اطلاع‌رسانی سیمای وطن با اشاره به موضوع حمایت برنامه‌های توسعه‌ای از رسانه‌ها گفت: دولت باید خود را به تخصیص اعتبارات لازم برای بیمه خبرنگاران و فراهم کردن بستر مساعد برای اقتصاد رسانه‌ها ملزم نماید.
سعیدی همچنین با بیان اینکه با رفع مشکلات حوزه رسانه و خبرنگاران به تقویت بسترسازی فرهنگی در جامعه می‌انجامد، تصریح کرد: باید برای افزایش کارآمدی و کم کردن فاصله حرفه‌ای رسانه‌های ایران با جهان، حمایت قانونی از فعالان رسانه‌‌ای و روابط‌ عمومی‌ها و رسیدگی به مطالبات جامعه روابط عمومی و ارتباطات بیشتر همت کنیم.
در ابتدار این نشست هرمز هوشمند راد، مدیرعامل کلینیک رسانه از زحمات زهرا سعیدی در مجلس دهم قدردانی و تاکید کرد: هر كس در هر نقش و پست و مقامي كه هست بايد دين خود را به رسانه‌ها ايفا كند و اميدواريم اين اتفاق مبارك اما مغفول در مجلس يازدهم، دوباره از سر گرفته شود.
همچنین در این دیدار محمدرضا محمدیوسفی، رئیس انجمن صنفی مدیران رسانه، نیز با تقدیر از زحمات خانم سعیدی رییس فراکسیون رسانه و روابط عمومی در مجلس دهم درخصوص وجود این فراکسیون در مجلس یازدهم نیز اظهار امیدواری کرد و بر ضرورت وجود چنین فراکسیونی تاکید کرد.
صاحب امتیاز و مدیر مسئول روزنامه جمهور ضمن تاکید بر نقش ارزنده رسانه ها در فرهنگ سازی و تاکید بر رسانه های مکتوب گفت: برعکس نظر عده‌ای که می‌گویند عصر نشریات مکتوب گذشته است معتقدم که در هیچ جای دنیا این اتفاق نیفتاده و در ایران نیز نباید این بخش از فرهنگ کشور مورد بی مهری قرار گیرند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: