کد خبر: ۸۸۵۵۱۱
تاریخ انتشار: ۱۳ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۰۸:۵۳
تعداد بازدید: ۲۸۷
حتما برای شما هم پیش آمده که در طول روز به خصوص بعد از مواجه شدن با اتفاقات و خبرهایی که باب میل‌تان نبوده، چندین و چند بار «آه» بکشید.

افرادی که «آه» می‌کشند کمتر افسرده می‌شوند!به گزارش خبرداغ ، طبق باور عمومی و رایج، «آه کشیدن» نشانه افسردگی و داشتن اضطراب است اما شاید برای شما جالب باشد بدانید این تصور کاملا غلط است و بین میزان «آه» کشیدن و احتمال ابتلا به افسردگی و اضطراب، چنین رابطه‌ای وجود ندارد.

 نحوه انجام این پژوهش

بر اساس تحقیقات منتشر شده در مجله «پرسونالیتی ریسرچ» افرادی که زیاد آه می‌کشند، بر خلاف باور عمومی کمتر از افرادی که آه نمی‌کشند، از افسردگی و اضطراب رنج می‌برند. این تحقیق با کمک تلفن همراه و بررسی تعداد دفعاتی که فرد آه می‌کشد، انجام شده است و آه کشیدن را به عنوان نشانه احساسات منفی قرار داده‌اند. برای انجام این پژوهش در ابتدا یک نظرسنجی عمومی برگزار شد و بیشتر افراد شرکت کننده در آن، «آه» کشیدن را نشانه افسردگی و اضطراب و تنهایی اعلام کردند. سپس این تحقیق با کمک یک اپلیکیشن ادامه پیدا کرد، به این صورت که از گروهی از آقایان و خانم‌ها درخواست شد این اپلیکیشن را روی تلفن همراه خود نصب کنند. این اپلیکیشن به طور خودکار تعداد دفعاتی را که فرد آه می‌کشد، می‌شمرد. پیش از شروع کار این اپلیکیشن، افراد از نظر روان شناختی در خصوص افسردگی و اضطراب و تنهایی بررسی شدند و میزان ابتلا به افسردگی و اضطراب آن‌ها ثبت شد.

نتایج این تحقیق

پایان تحقیقات بسیار حیرت انگیز بود و محققان نتوانستند هیچ ارتباطی بین میزان آه کشیدن و احتمال ابتلا به افسردگی و اضطراب پیدا کنند و با بررسی‌های دقیق‌تر مشخص شد آقایانی که بیشتر آه می‌کشند، کمتر به افسردگی و اضطراب گرفتار می شوند. در آخر باید گفت تعداد دفعاتی که فرد آه می‌کشد باعث ابتلا به افسردگی و اضطراب نمی‌شود اما تغییر در تعداد دفعاتی که فرد آه می‌کشد، می تواند نشانه تغییر در حال و هوای فرد باشد بنابراین افرادی که زیاد آه می‌کشند، بر خلاف باور عمومی کمتر از افسردگی و اضطراب رنج می‌برند. نکته مهم درباره این تحقیق این است که برای به دست‌آوردن نتایج دقیق‌تر نیاز است تعداد بیشتری از آقایان و خانم‌ها بررسی شوند که قطعا این کار در آینده اتفاق می‌افتد.

مترجم : فرنگیس یاقوتی منبع : psypost

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: