کد خبر: ۸۸۳۸۵۸
تاریخ انتشار: ۲۸ فروردين ۱۴۰۰ - ۲۱:۰۸
تعداد بازدید: ۲۰۴
انتشار خبر استفاده شهردار آبادان از سهمیه واکسن پاکبان‌ها موجی از انتقادات را در پی داشت به ویژه آنکه ۱۱ فروردین سال جاری نیز خبر مشابهی در مورد شهردار اهواز و جمعی از مدیران این شهرداری منتشر شد.

شهرداران: واکسن زدیم، اعتمادزایی کنیم!به گزارش خبرداغ به نقل از  فارس: انتشار خبر استفاده شهردار آبادان از سهمیه واکسن پاکبان‌ها موجی از انتقادات را در پی داشت به ویژه آنکه ۱۱ فروردین سال جاری نیز خبر مشابهی در مورد شهردار اهواز و جمعی از مدیران این شهرداری منتشر شد.

بنا بر اعلام رئیس دانشگاه علوم پزشکی آبادان، مدیران شهرداری شهر آبادان با سهمیه پاکبان ها واکسن کرونا تزریق کردند.

سلمان زاده گفت: با توجه به اینکه مدیران شهرداری آبادان ماسک بر چهره داشتند، شناسایی آنان برای همکاران ما هنگام تزریق واکسن امکان پذیر نبود اما نامشان در فهرست ارسالی از سوی شهرداری قرار دارد.

انتشار این خبر موجی از انتقادات را در پی داشت به ویژه آنکه ۱۱ فروردین ماه سال جاری نیز خبر مشابهی درمورد شهردار اهواز و جمعی از مدیران این شهرداری منتشر شد.

فعالان اجتماعی و رسانه‌ای معتقدند درصورتی که با تخلف شهردار اهواز برخورد می‌شد، این اتفاق در آبادان رخ نمی‌داد‌.

با این تخلف برخورد شود

اسکندر لطفعلی زاده عضو شورای شهر اهواز در این خصوص اظهار کرد: از نظر قانونی سهمیه واکسن ابتدا برای مشاغل پرخطر مانند کادر درمان و پاکبان‌ها در نظر گرفته شده است؛ نوشادی شهردار اهواز در حرکتی عجیب از سهمیه واکسن غسال‌ها برای خود استفاده کرد؛ این اقدام نوشادی باید رسیدگی و برخورد شود.

این عضو شورا گفت: این اقدام نوشادی شهردار اهواز سبب یاس و ناامیدی در دل پرسنل شهرداری شده چرا که شهردار می‌بایست همچون پدر و پرسنل شهرداری همچون فرزندان او باشند، کدام پدری جان خود را بر جان فرزندانش ترجیح می‌دهد؟

پاکبانان بر مسوولان ارجحیت دارند

رئیسی سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا با اشاره به سند ملی مقابله با کرونا، بر اساس اظهار کرد: بر اساس این سند پاکبانان و کادر درمان بر مسوولان ارجحیت دارند و واکسیناسیون این افراد با اولویت انجام می‌شود.

وی با بیان اینکه باید از این اقدام مهم دفاع کرد، عنوان داشت: یکی از افرادی که به طور جدی پیگیر این مطالبه بوده است بنده بوده‌ام به دلیل اینکه این قشر از جامعه تریبونی برای مطالبه ندارند و بنده برای واکسیناسیون غسال‌ها و پاکبانان اصرار داشتم هرچند این افراد جزو گروه‌های پزشکی نیستند اما به اندازه افرادی که در آی سی یو مشغول به کار هستند در معرض خطر قرار دارند.

واکنش شهردار اهواز

در پی انتشار خبر سوءاستفاده از سهمیه واکسن غسال‌ها ، خبرنگار فارس با شهردار اهواز تماس گرفت که وی پس از شنیدن سوال خبرنگار، تماس تلفنی را قطع کرد.

روز بعد ابراهیم نوشادی شهردار اهواز در اظهاراتی رسانه‌ای، اظهار کرد: برای اطمینان بخشی به پاکبان‌ها، تزریق واکسن به تعدادی از مدیران مرتبط شهرداری انجام شده است.

فعالان رسانه‌ای در واکنش به این توجیه شهردار اهواز، عنوان کردند: درصورت صحت این توجیه برای اطمینان بخشی به غسال‌ها، باید پیش از آنها به مدیران شهرداری، واکسن تزریق می‌شد نه آنکه بعد از واکسیناسیون غسال‌ها و مخفیانه صورت گیرد و تصاویری نیز از آن منتشر نشود.

ضمن آنکه برای اطمینان بخشی، مدیر عامل سازمان آرامستان‌ها و مدیران این سازمان نیز اقدام به واکسیناسیون کرده بودند.

توجیه شهردار آبادان

شیرازی شهردار آبادان نیز در واکنش به انتقادات مردم در پیامی ویدیویی، جمعه شب گفت: من و ۸ نفر از مدیران شهرداری جهت اعتماد سازی برای غسالها و پاکبان‌ها واکسن تزریق کردیم و این به خواسته خود کارگرها بوده است تا استرس زدایی شود.

تزریق واکسن کرونا به برخی مدیران شهرداری آبادان پیگیری قضایی می‌شود

حمید مرانی‌پور دادستان آبادان هم تصریح کرد دستگاه قضایی تحقیقات خود در خصوص سواستفاده از سهمیه واکسن کرونای پاکبانان از طرف برخی مدیران شهرداری آبادان را با قاطعیت دنبال می‌کند.

وی ادامه داد: چنانچه افراد دیگری در رابطه با تزریق واکسن کرونا تبانی‌ کرده باشند، دستگاه قضایی در راستای حقوق عامه با آن افراد برخورد لازم را انجام می‌دهد.

وی افزود: اگر مشخص شود در رسیدگی به این موضوع شبه قضایی دیگری وجود دارد، موضوع در راستای حقوق عامه و حفظ سلامت مردم و حقوق پاکبانان به مراجع دیگر قضایی ارجاع خواهد شد.

گرچه نمکی وزیر بهداشت بامداد امروز دستور فوری معاون بهداشتی و مدیران ناظر بر اجرای برنامه ایمن سازی آبادان را صادر کرد اما واکسیناسیون مدیران شهرداری‌های اهواز و آبادان از سهمیه واکسن پاکبان‌ها و غسال‌ها در حالی صورت گرفته که با توجه به شرایط بحرانی خوزستان در ماه‌های اخیر جان بسیاری از کادر درمان و پاکبان‌ها در خطر است و تاکنون واکسن دریافت نکرده اند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: