کد خبر: ۸۸۲۹۰۴
تاریخ انتشار: ۱۸ فروردين ۱۴۰۰ - ۲۱:۳۲
تعداد بازدید: ۲۱۷
با گزارش به موقع دیده بانان مردمی دو تن تخم مرغ فاسد در قم کشف و توقیف شد.

به گزارش خبرداغ، حجت الاسلام مجید یزدی، معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری قم، در تشریح روند توقیف این محموله فاسد عنوان کرد: گزارشی توسط یکی از دیده بانان پیشگیری مبنی بر ورود یک محموله فاسد تخم مرغ از یکی از استان‌های مرکزی کشور و برنامه ریزی جهت بسته بندی و توزیع در استان قم در سامانه سجام ثبت شده بود که بلافاصله با دستور دادستان محترم قم، این محموله توقیف، پرونده قضایی تشکیل و از توزیع، جلوگیری به عمل آمد.

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری قم در خصوص اهداف سامانه سجام بیان کرد: سامانه سجام با رویکرد مشارکت حداکثری مردم در مبارزه بی امان با مفاسد و پیشگیری از وقوع جرم تحت عنوان دیده‌بان‌های پیشگیری در سراسر کشور راه‌اندازی شده است.

کشف دو تن تخم مرغ فاسد در قم

 

وی گفت: با توجه به اینکه مردم در بطن کار هستند و مسائل را بهتر می‌بینند وحتی مسائلی که ممکن است از دید مسئولین امر پوشیده بماند را کامل مشاهده می نمایند به وسیله این سامانه الکترونیکی بدون نیاز به مراجعه حضوری خصوصا در ایام کرونا به دستگاه قضایی می توانند با عالی‌ترین مقامات قضایی ارتباط وبه آنان دسترسی پیدا نموده و مشکل را با آنان در میان بگذارند، در این فرآیند معضلات محلات، مناطق، شهرستان‌ها و همچنین احیانا ترک فعل هر مسئولی از خود مردم دریافت و بر اساس آن مطالبه‌گری از دستگاه‌های دولتی و غیر دولتی در راستای احقاق حقوق عامه صورت می‌گیرد و در نهایت اقدامات صورت گرفته به خود مردم اطلاع‌رسانی می‌شود.

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری قم خاطرنشان کرد: سامانه سجام به آدرس sajam.scpd.ir برای ثبت‌نام همگان در دسترس آحاد مردم قرار دارد. در این سامانه گزارش‌های مردمی از ثبت‌نام کنندگان به‌صورت اینترنتی دریافت و به‌صورت محرمانه در سیستم ثبت می‌شود و پس از بررسی، صحت سنجی و تأیید مسئول استانی، گزارش‌ها برای دستگاه‌های دولتی فرستاده و مطالبه‌گری می شود.

یزدی شرط ارائه گزارش را ثبت‌نام در سامانه، تأیید مراحل احراز هویت، شناسایی اعضا و سپس درج گزارش‌ها در موضوعات اولویت دار این استان به همراه مستندات بیان کرد و افزود: سامانه سجام بر آمده از مطالبات گسترده مردم از دستگاه قضایی و سایر قوا و همچنین نیاز قوا به مشارکت مردم جهت پیشبرد اهداف انقلاب اسلامی ایران است و از عموم مردم برای ثبت‌نام در این سامانه و ارسال گزارش‌های مستند دعوت به عمل می‌آید.

 
منبع: خبرگزاری ایسن
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: