کد خبر: ۸۸۲۸۷۸
تاریخ انتشار: ۱۸ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۸:۲۷
تعداد بازدید: ۶۴۴
وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با اشاره به طرح اعطای کارت اعتباری خرید به مردم گفت: در مرحله نخست، مشمولان سهام عدالت و یارانه معیشتی این کارت را دریافت می کنند.

کارت اعتباری خرید در اختیار مشمولان سهام عدالت و یارانه بگیران معیشتی قرار می گیردبه گزارش خبرداغ به نقل از  مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، محمد شریعتمداری در حاشیه جلسه هیات دولت با اعلام این خبر اظهار کرد: این کارت های اعتباری با وثیقه‌گیری برخط سهام عدالت بدون مراجعه مردم به بانک ها انجام می شود.

وی در این باره توضیح داد: بدین ترتیب کارت های اعتباری صادر می شوند که به مردم این امکان را می دهد که به مدت 5 ماه بدون پرداخت یک ریال بهره، به صورت موردی یا یک جا کالاهای مورد نیاز را از فروشگاه های زنجیره ای منتخب تهیه کنند.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با بیان این که بر اساس اعلام بانک ملی ایران حدود 5 هزار واحد فروشگاهی موجود است، گفت: این رقم در آینده به 320 هزار واحد فروشگاهی گسترش خواهد یافت .

وی عنوان کرد: بدین ترتیب ابزار جدیدی برای افزایش قدرت خرید مردم از هفته آینده همزمان با حلول ماه مبارک رمضان آغاز به کار خواهد کرد.

شریعتمداری تصریح کرد: این ظرفیت وجود دارد که 46 میلیون نفر از دارندگان سهام عدالت از این امکان بهره‌مند شوند .

حداقل پرداختی بازنشستگان تامین اجتماعی امسال ۳۹ درصد افزایش می‌یابد

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی همچنین در بخش دیگری از سخنانش گفت: حداقل پرداختی بازنشستگان تامین اجتماعی امسال ۳۹ درصد افزایش یافت که این رقم منهای مرحله دوم همسان‌سازی حقوق بازنشستگان در روزهای پایانی سال گذشته است.

شریعتمداری افزود: در جلسه امروز هیات وزیران مصوب شد حداقل پرداختی بازنشستگان با ۳۹ درصد افزایش از رقم یک میلیون و ۹۱۰ هزار و 427 تومان در سال قبل به ۲ میلیون و ۶۵۵ هزار و 495 تومان در سال ۱۴۰۰ افزایش یابد.

وی افزود: این افزایش برای سایر سطوح ۲۶ درصد رشد به اضافه عدد ثابت ۲۴۸ هزار و ۳۵۵ تومان است و به این ترتیب بازنشستگان در فروردین ماه ۱۴۰۰ از افزایش دستمزد ۳۹ درصد مطابق حداقل مزد کارگران برخوردار

می شوند.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی تاکید کرد: افزایش ۳۹ درصدی حقوق بازنشستگان منهای همسان سازی حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی است که مرحله دوم آن در روزهای پایانی سال گذشته برای سه میلیون و ۶۰۰ هزار نفر به میزان یک میلیون و ۲۰۰ هزار تومان واریز شد.

وی توضیح داد: مرحله دوم همسان سازی حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی به تصویب هیات امنای سازمان تامین اجتماعی رسید و برای اجرا به این سازمان ابلاغ شد و امیدواریم این دو در کنار هم گشایشی را در زندگی بازنشستگان فراهم کند.

شریعتمداری گفت: رشد مستمری بازنشستگان تامین اجتماعی همانند بازنشستگان کشوری و لشگری است و طبق محاسبات از اسفندماه سال 98 تا پایان فروردین ماه ۱۴۰۰ معادل ۱۳۳ درصد رشد داشته است

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: