کد خبر: ۸۷۶۶۱۸
تاریخ انتشار: ۰۵ بهمن ۱۳۹۹ - ۲۳:۳۲
تعداد بازدید: ۳۰۰
«ژان ایو لودریان» وزیر امور خارجه فرانسه در تازه‌ترین مواضع خود، بار دیگر کشورمان را متهم به تلاش برای ساخت سلاح هسته‌ای کرده و گفته است :« یک وضعیت بسیار خطرناک است. دسترسی ایران به سلاح هسته‌ای عواقب قابل‌توجه ژنو استراتژیک دارد. ما در وضعیت مخالف آنچه ترامپ می‌خواست قرار داریم.»

شانتاژ جدید فرانسوی‌هابه گزارش خبرداغ به نقل از روزنامه رسالت ، «ژان ایو لودریان» وزیر امور خارجه فرانسه در تازه‌ترین مواضع خود، بار دیگر کشورمان را متهم به تلاش برای ساخت سلاح هسته‌ای کرده و گفته است :« یک وضعیت بسیار خطرناک است. دسترسی ایران به سلاح هسته‌ای عواقب قابل‌توجه ژنو استراتژیک دارد. ما در وضعیت مخالف آنچه ترامپ می‌خواست قرار داریم.»
به نظر می‌رسد فرانسوی‌ها در حال تکرار همان خطای همیشگی خود در نظام بین‌الملل هستند: « توهم قدرت»و « عمل‌گرایی بر اساس نگاه کوتاه‌مدت.» می‌توان رؤسای جمهور مختلف فرانسه اعم از سارکوزی، اولاند و مکرون را به بیمارانی تشبیه کرد که از بیماری روانی «خودشیفتگی مزمن» رنج می‌برند، بدون آنکه متوجه نگاه واقعی دنیا نسبت به جایگاه پاریس در جهان امروز باشند. کاخ الیزه مدت‌هاست تبدیل به «کانون بحران» در اروپا شده و «ملی‌گرایان منتقد اتحادیه اروپا» از یک‌سو و « جلیقه زردهای منتقد نظام سرمایه‌داری» از سوی دیگر، آن را احاطه کرده‌اند. در چنین شرایطی بهتر است فرانسوی‌ها برای «دیده شدن» در جهان به فکر راهکارهای دیگری غیر از «شانتاژ بر سر برنامه هسته‌ای ایران» باشند. 
لودریان در سخنانش لگدی هم بر جنازه ترامپ زده است! گویا لودریان حافظه کوتاه‌مدت خود را ازدست‌داده و فراموش کرده است که او و مایک پمپئو، در ملاقات‌ها، مذاکرات و رایزنی‌های تلفنی پنهانی با یکدیگر چگونه پازل «مهار همه‌جانبه ایران» را طرح‌ریزی و به خیال خود اجرا کردند.  همگان به یاد دارند که مکرون و لودریان در دوران ریاست جمهوری ترامپ، از هیچ‌گونه اقدامی جهت «تکمیل پازل ضد ایرانی کاخ سفید» فروگذار نکرده  و به دو مهره بازی کاخ سفید در تقابل با نظام و ملت ایران تبدیل شدند.بنابراین، ملت و نظام ایران میان مرگ سیاسی ترامپ و ذلت بازیگران اروپایی تفکیک و تمایزی قائل نمی‌شود.
 در چنین شرایطی بهتر است لودریان تلاش نکند تا خود و همراهانش را به‌مثابه «سیاستمداران مخالف ترامپ» در اروپا معرفی کند. 
از سوی دیگر، طرح مکرر موضوع «دستیابی ایران به سلاح هسته‌ای » توسط مقامات فرانسوی، آلمانی و انگلیسی، نقطه آشکار بازی تاکتیکی جدید آن‌ها در همراهی با دولت جدید بایدن محسوب می‌شود.
در نقد این ادعای دروغین، بهتر است صرفا به بازنشر سخنان «زبگنیو برژینسکی« مشاور امنیت ملی اسبق آمریکا در سال 2014 میلادی اکتفا کنیم :
«ادعای آمریکا در خصوص ساخت سلاح هسته‌ای توسط ایران بی‌معنی است. ایران کشوری با هویتی معتبر و با دولتی مستحکم است... اسرائیل تنها رژیمی است که به‌طور انحصاری دارای سلاح‌های هسته‌ای در منطقه است و از مدت‌ها این جنگ‌افزار را در اختیار داشته است. ارتش اسرائیل حدود ۱۰۰ تا ۲۰۰ بمب هسته‌ای دارد و این برای قتل‌عام کافی است بنابراین پرداختن به موضوع ساخت بمب اتمی از سوی ایران مصداقی از حقه‌بازی است.«درهرحال، «حقه‌بازی هسته‌ای غرب« و در رأس آن‌ها آمریکا و تروییکای اروپایی، تاریخ‌مصرف محدودی داشته و اکنون به پایان رسیده است! هراندازه سیاستمداران ناشی و ناتوانی مانند مکرون و لودریان از پذیرش واقعیتی به نام «ایران قدرتمند« استنکاف کنند، قطعا هزینه آن‌ها در تقابل با نظام و ملت ما افزایش خواهد یافت. درهرحال، جمهوری اسلامی ایران مسئول «ایجاد  عقلانیت سیاسی« در  حاکمیت کشورهایی مانند آمریکا و فرانسه نیست، اما برای مواجهه  مؤثر  و خنثی‌سازی هرگونه بازی تاکتیکی از سوی واشنگتن و عمال آن ازجمله دولتمردان فرانسوی آماده است. 

حنیف غفاری

 

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: