کد خبر: ۸۷۶۵۹۵
تاریخ انتشار: ۰۵ بهمن ۱۳۹۹ - ۲۰:۲۴
تعداد بازدید: ۲۳۱
معاون امور اقتصادی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در ادامه سفر خود به خراسان جنوبی، روز یک‌شنبه، پنجم بهمن ۱۳۹۹، از کارخانه سیمان این شهرستان بازدید کرد و از نزدیک در جریان دستاوردها، مسائل و مشکلات این کارخانه قرار گرفت.

معاون امور اقتصادی وزارت کار از کارخانهٔ سیمان قاین بازدید کردبه گزارش خبرداغ به نقل از مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت تعاون ، کار و رفاه اجتماعی مدیرعامل کارخانه سیمان قاین در این رابطه گفت:  سال گذشته که مدیرعامل شستا در محل شرکت سیمان قائن حضور یافت به توافقات خوبی دست یافتیم و طرح توجیهی سیمان تأمین به این شرکت ارائه شد، با این حال هنوز به مرحلهٔ سرمایه‌گذاری نرسیده‌ایم.
به گفتهٔ علیرضا اکبری‌مطلق ظرفیت تولید کلینکر این شرکت در سال به بیش از ۷۸۰ هزار تن می‌رسد. تولید سیمان قاین نیز سالانه از ۸۱۲ هزار تن عبور می‌کند که حدود ۵۵ درصد از آن صادر می‌شود.

وی افزود: صادرات  کلینکر بسیار جزئی است؛ به طوری‌که شاید از ابتدای سال تا کنون تنها ۱۰ هزار تن صادرات کلینکر صورت گرفته است.
وی ادامه داد: ظرفیت اسمی تولید کلینکر همان ۷۸۰ هزار تن است و به همان مقدار هم تولید می‌شود.
اکبری‌مطلق به ظرفیت‌های بازار هم اشاره و عنوان کرد: بازار سیمان به نحوی است که دیگر کشش ندارد. شاید قبلاً ما رقیبی نداشتیم، اما اکنون ۱۲ کارخانه سیمان با یکدیگر رقابت می‌کنند.

مدیرعامل سیمان قاین در بیان مشکلات اساسی این شرکت توضیح داد: امسال برای اولین بار در ۲۷ سال اخیر دچار محدودیت برق شده‌ایم. چنان‌که طی ۱۰ روز اخیر ما با این موضوع دست و پنجه نرم می‌کنیم و مدام باید قطعی برق را تحمل کنیم. اگر این قطعی‌ها ادامه داشته باشد ما هم نمی‌توانیم سیمان تحویل دهیم.
اکبری‌مطلق اضافه کرد: گذشته از برق، از ۲۳ آبان هم گاز هم قطع شده است. ما در تأمین مازوت هم دچار مشکل شده‌ایم. چنان‌که شرکت سیمان قاین برای تولید ۲۰ روز باید ۳۲ میلیارد تومان ضمانت‌نامه بانکی ارائه می‌داد! در حالی که هیچ ضمانتی وجود نداشت یارانه‌ای به ما تعلق بگیرد.

ظرفیت‌سازی با بازگشایی پایانه گمرکی یزدان

نماینده مردم قائن و زیرکوه هم که در این بازدید حضور داشت، گفت:  سیمان قائن مشتریان پر و پاقرصی در کشور افغانستان دارد.

سلمان اسحاقی افزود: یعنی ما اگر بخواهیم طرح توجیهی سیمان را به اجرا بگذاریم، به دلیل بازگشایی پایانه گمرک یزدان افغانستان ظرفیت قابل‌توجهی در برای خرید سیمان قائن دارد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: