کد خبر: ۸۷۵۰۷۸
تاریخ انتشار: ۲۰ دی ۱۳۹۹ - ۰۸:۵۴
تعداد بازدید: ۵۰۳
گروهی از پژوهشگران دانشگاه بوستون در بررسی‌های خود دریافته اند که زوجین می‌توانند با ایجاد رژیم غذایی، ورزش و سایر کار‌های روزمره، سلامتی یکدیگر را بهبود ببخشند. محققان می‌گویند زن و شوهر‌ها معمولاً رفتار‌های بهداشتی و مشکلات سلامتی مشابهی دارند. آن‌ها می‌گویند این روند می‌تواند به این دلیل باشد که افراد تمایل دارند با کسانی که دارای صفات و علایق مشابه هستند ازدواج کنند.

سلامتی شما در دستان همسرتان است!گروهی از پژوهشگران دانشگاه بوستون در بررسی‌های خود دریافته اند که زوجین می‌توانند با ایجاد رژیم غذایی، ورزش و سایر کار‌های روزمره، سلامتی یکدیگر را بهبود ببخشند. محققان می‌گویند زن و شوهر‌ها معمولاً رفتار‌های بهداشتی و مشکلات سلامتی مشابهی دارند. آن‌ها می‌گویند این روند می‌تواند به این دلیل باشد که افراد تمایل دارند با کسانی که دارای صفات و علایق مشابه هستند ازدواج کنند.

 

به گزارش خبرداغ به نقل از انتخاب، یک مطالعه جدید به سرپرستی محققان بیمارستان بریگام و زنان در بوستون بیش از ۵۰۰۰ زوج را بررسی کرده و گزارش دادند که ۷۹ درصد از زوجین در حوزه سلامت قلب و عروق، رژیم‌های غذایی ناسالم و ورزش ناکافی با یکدیگر اشتراک و تشابه دارند.

بیشتر بخوانید: 

حقایق جذابی که باید بدانید تا رابطه زناشویی لذت بخشی را تجربه کنید!

مواردی شامل وضعیت سیگار کشیدن، شاخص توده بدن، فعالیت بدنی، رژیم غذایی، کلسترول، فشار خون و قند خون ناشتا می‌تواند بسیار خرناک باشد و البته بین بسیاری از زوجین نیز مشترک است. تیم تحقیقاتی همچنین به هر یک از شرکت کنندگان نمره کلی سلامت قلب و عروق داده است. اطلاعات از پرسشنامه‌ها، معاینات و تست‌های آزمایشگاهی جمع آوری شد.

در حالی که آن‌ها انتظار داشتند در برخی از نمرات زن و شوهر‌ها همبستگی وجود داشته باشد، نتایج فراتر از آنچه پیش بینی می‌کردند، بود. از هر پنج زوج چهار زوج در شرایط غیر ایده آل خود مشابهتی شدید داشتند، البته بر عکس این موضوع نیز صادق بود و زوجین در حوزه سلامتی خود نیز مشابهت‌هایی جدی داشتند.

سلامتی

این ممکن است از عوامل ساده‌ای مانند زندگی در کنار شخصی که با او احساس راحتی می‌کنید یا عوامل پیچیده تری مانند تأثیر منفی زن و شوهر بر یکدیگر متاثر شده باشد. مواردی مانند زمینه اقتصادی، رژیم غذایی و انتخاب سبک زندگی نیز می‌تواند بخشی از آنچه زن و شوهر را به هم پیوند می‌دهد، باشد.

بر اساس مطالعه پژوهشگران حتی اصلاح الگوی زندگی زوجین به شکل دونفری قوی‌تر از روش انفرادی جواب می‌دهد، برای مثال پیاده روی دونفری، رژیم غذایی دو نفری یا کاهش مصرف چربی و نمک از سوی زن و شوهر به شکل همزمان می‌تواند پایدار‌تر از روش انفرادی ظاهر شود.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: