کد خبر: ۸۷۲۶۱۷
تاریخ انتشار: ۲۵ آذر ۱۳۹۹ - ۱۶:۴۱
تعداد بازدید: ۱۲۴۰
دکتر مظفری هم افزایی درتقویت فعالیت های نوآورانه و پژوهشی را زمینه سازتبدیل ظرفیت های کیش به عامل توسعه اقتصادی کشورعنوان کرد.

تقدیر از پژوهشگران جزیره کیش درهفته پژوهشبه گزارش خبرداغ به نقل از  روابط عمومی و اموربین الملل سازمان منطقه آزاد کیش ، درمراسم گرامیداشت روز ملی پژوهش که بعد ازظهر امروز سه شنبه 25 آذر درمرکز نوآوری کیش برگزارشد از پژوهشگران جزیره کیش که دربخش های مختلفی ازجمله محیط زیست ، پوشش گیاهی ، آبزیان ، و تهیه اطلس و فرهنگ بومی منطقه فعالیت های پژوهشی داشته، همچنین چندین شرکت های دانش بنیان که طرح های تحقیقاتی ارزشمندی ارائه کرده بودند و همکاران پژوهشگر سازمان منطقه آزاد کیش با اهدای لوح تجلیل شد.

در این مراسم دکترمظفری باتاکید برجایگاه پژوهش و نوآوری درتوسعه همه جانبه کشورو جزیره کیش گفت: هم افزایی درتقویت فعالیت های نوآورانه و پژوهشی زمینه سازتبدیل ظرفیت های کیش به عامل توسعه اقتصادی کشوراست.

وی با ابرازخرسندی ازشمار فراوان پژوهشگران ساکن درجزیره کیش گفت: با وجود رکود فعالیت های اقتصادی و پژوهشی درکشور که ناشی ازشیوع جهانی کرونا است جزیره کیش با یک حرکت موثر و ایجاد مرکز نوآوری فرصت بسیار ارزشمندی رابرای فعالیت شرکت های دانش بنیان و حمایت ازاستارت آپ ها دراین منطقه آزاد فراهم کرد.

مدیر عامل سازمان منطقه آزاد کیش حضور بیش از 45 شرکت دانش بنیان دراین مرکز را مبین زیرساخت های مناسب این جزیره برای فعالیت های اقتصادی برپایه علم و فناوری برشمرد و اظهارداشت : کیش با ظرفیت های کم نظیر در حوزه های متعدد ازجمله اقتصاد دریا محورمی تواند بارسنگینی را دررونق اقتصادی کشور به دوش بکشد.

وی بررسی اصولی طرح ها ،آسیب شناسی فعالیت های انجام شده و توجه به مقوله مهم پژوهش را ارکان اصلی موفقیت در روند توسعه برشمرد و با تاکید بر ضرورت توجه جدی به نیازهای پژوهشی تصریح کرد: بی تردید هم افزایی با مشاوران مجرب و پیشبرد کارها بر مبنای تحقیق و پژوهش منجر به حصول نتایج بهتری خواهد شد.

مظفری با بیان اینکه باید از ظرفیت های کیش برای استقرارطرح های بین المللی استفاده شود اظهارداشت : برای تحقق این هدف معرفی شایسته توانمندی های این منطقه آزاد از طریق رسانه ها ضروری است و اصحاب رسانه در این روند مسئولیت حساس و مهمی بر دوش دارند.

مدیر عامل سازمان منطقه آزاد کیش ازآغاز بکارواحد صنایع خلاق درهفته های آینده در برج نوآوری کیش خبرداد و از اصحاب رسانه و پژوهشگران جزیره کیش خواست مرکز نوآوری را خانه خود دانسته و با رویکرد یک ظرفیت ملی و فرامنطقه ای درجهت معرفی شایسته این فرصت ارزشمند فعالیت کنند.

همچنین دکتر توفیقیان مدیر مرکز نوآوری کیش با اشاره به جایگاه پژوهش در رهنمودهای رهبر معظم انقلاب و سیاست گذاری های کلان کشور گفت : جزیره کیش به عنوان یک منطقه آزاد پیشرو درعرصه فناوری و پژوهش با ایجاد مرکزنوآوری حرکت بنیادی و مهمی را درجهت استفاده بهینه ازظرفیت های نهفته منطقه آغاز کرد.

وی با بیان اینکه این مرکز پس از انعقاد تفاهم نامه همکاری با مرکز فناوری نهاد ریاست جمهوری فعالیت خود را آغاز کرده است گفت: تجاری سازی فناوری، تبدیل ایده به محصول و ایجاد چرخه تولید ثروت ازفناوری مهم ترین اهداف مرکزنوآوری کیش است .

توفیقی درخصوص وضعیت اقتصاد دریا محوردر کشورگفت: وضعیت موجود فعالیت های اقتصادی حوزه دریا با برنامه توسعه ای کشور فاصله زیادی دارد و با توجه به زیرساخت های مناسب و جذابیت های بی نظیر جزیره کیش ، مرکز نوآوری هسته مهم چرخه تجاری سازی فعالیت های حوزه دریا محسوب می شود.

وی با تاکید بر اینکه معرفی شایسته ظرفیت های این مرکز تحقق اهداف بلندتوسعه ای کیش را تسهیل می کند ابرازامیدواری کرد اصحاب رسانه برای معرفی فرصت های ایجاد شده درمرکزنوآوری کیش و ترغیب شرکت های دانش بنیان و فناورانه برای فعالیت دراین منطقه تلاش کنند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: