کد خبر: ۸۶۸۳۱۱
تاریخ انتشار: ۱۲ آبان ۱۳۹۹ - ۲۰:۲۲
تعداد بازدید: ۸۱۱
جزیره کیش تلاش دارد با همکاری تمام دانشگاههای کشور به هاب علمی، فناوری و نوآوری منطقه در ابعاد بین المللی تبدیل شود.

کیش، جزیره علم و نوآوریبه گزارش خبرداغ به نقل از روابط عمومی و امور بین الملل سازمان منطقه آزاد کیش، رئیس هیات مدیره و مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش، در پنجمین کارگروه آئین نامه اجرایی بند الف ماده 64 قانون پنجساله ششم توسعه، با بیان مطلب فوق گفت: کیش به لحاظ موقعیت جغرافیایی و امکانات زیربنایی و زیرساختی، استعداد زیادی در رشد تحقیقات علمی و اقدامات نوآورانه را در کشور داراست.

غلامحسین مظفری افزود: بر اساس مذاکرات صورت گرفته، اغلب دانشگاههای کشور در پی مذاکرات صورت گرفته، مشارکت بیشتری را با رویکردهای تازه در کیش شروع کرده اند و این اقدامات، نتایج ارزشمند خود را در آینده نشان خواهد داد.

وی افزود: علاوه بر حضور دانشگاههای اصلی در کیش به صورت پردیس نظیر دانشگاه تهران، صنعتی شریف و آزاد، زمینه حضور سایر دانشگاهها نظیر دانشگاه شهید بهشتی، دانشگاه علم و صنعت، دانشگاه تربیت مدرس، جهاد دانشگاهی، دانشگاه شیراز، دانشگاه شهید چمران اهواز و دانشگاه فردوسی مشهد فرآهم آمده و این اقدام در پیوند با راه اندازی مرکز نواوری برای شرکتهای دانش بنیان، مرکز نوآوری صنایع خلاق، شهرک دانشگاهی و شهرک فناوری های نو، می تواند کیش را در ابعاد جهانی با نگاهی نو معرفی نماید.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش در ادامه افزود: تلاش داریم با ایجاد کنسرسیومی متشکل از روسای دانشگاههای اصلی کشور و با همکاری وزارت علوم به ایجاد یک دانشگاه بین المللی بخش خصوصی با سهامداری بخش خصوصی، دانشگاههای کشور و سازمان منطقه آزاد کیش دست یابیم و در این راه از همکاری اندیشمندان و اصحاب علم و دانش طلب یاری داریم.

غلامحسین مظفری، ایجاد دانشگاه مهارتی با همکاری دانشگاهها و مراکز معتبر کشورهای توسعه یافته را پیشنهاد قابل توجهی دانست که مورد بررسی و پیگیری قرار خواهد گرفت.

حسین سالار آملی قائم مقام وزیر در امور بین الملل و رئیس مرکز همکاری های علمی و بین المللی وزارت علوم گفت: سازمان منطقه آزاد کیش در دوره مدیریت دکتر مظفری، برای توسعه علمی نگاه جدی دارند و این نگاه در دراز مدت، کیش را به جزیره علمی تبدیل کند.

وی افزود: مدیران وزارت علوم، وزارت بهداشت و دانشگاههای کشور همه همراهی خود را برای تسهیلگری در این زمینه به کار خواهند گرفت و کیش، می تواند به این هدف گزاری درست با همت عالی و برنامه ریزی دست یابد. همراهی دانشگاههای داخل و دانشگاههای بین المللی در این جزیره، تعامل علمی حداکثری و رشد دانشی برای کشور و جوانان به همراه خواهد داشت.

شاهین آخوندزاده قائم مقام معاونت تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت در این جلسه گفت: محدودیت های فیزیکی و درآمدی ناشی از تحریم و کرونا، موجب تزریق پول کمتر به بخش پژوهش شده است و این روند می تواند به افت علمی کشور منجر شود.

وی افزود: حمایت با سایر دستگاهها و مجموعه ها برای حمایت از بخش دانشگاهی و علمی کشور فرصت مغتنمی برای حفظ جایگاه و رشد در این حوزه است.

خانم حسینی نماینده وزارت علوم نیز با اشاره به تشکیل کارگروه مطالعات آموزش عالی در دوران کرونا و پساکرونا گفت: با همه گیر شدن ویروس کرونا در جهان، یک و نیم میلیارد دانش آموز و دانشجو آسیب دیده اند و برای رفع این نقیصه، تغییر در سیستم آموزش عالی لازم و ضروری است. در این شرایط بیش از 90 درصد آموزش دروس نظری دانشگاههای کشور به صورت مجازی برگزار می شود.

وی افزود: از دوران شیوع کرونا درجهان، 65 هزار سند علمی در جهان منتشر شده که سهم ایران 2.5 درصد است و از این حیث در رتبه چهاردهم قرار دارد و این پیشتازی باید با حمایت های ملی ادامه یابد.

محمدرضا سپهری دبیر شورای عالی آموزش و تربیت فنی و حرفه ای و رئیس موسسه کار و تامین اجتماعی با اظهار خرسندی از روند نوآورانه و کارآفرینانه در منطقه آزاد کیش گفت: یکی از موضوعات مهم در آموزش دانشگاهی در جهن امروز، توجه به آموزشهای تخصصی مهارتی است که منجر به عرضه نیروی کار مجرب و مجهز به دانش و عمل به بازار کار می گردد. در این رابطه در کشور تلاشهای خوبی شده ولی باید اذعان کرد که این تلاشها کافی نبوده و این روند باید با کیفیت و کمیت بیشتری دنبال شود.

وی افزود: با حضور همه بخش های نظام دانشگاهی در کیش ایجاد دانشگاه یا مرکز آموزش های تخصصی مهارتی در دوره های کوتاه مدت و میان مدت نیز می تواند کمک خوبی برای رفع نیازهای کشور در این زمینه باشد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: