کد خبر: ۸۶۷۸۶۰
تاریخ انتشار: ۰۸ آبان ۱۳۹۹ - ۰۸:۵۶
تعداد بازدید: ۳۸۸
زمزمه حضور علی کریمی در پرسپولیس را مسئولان باشگاه استقلال با اینکه می‌دانستند رقیب سنتی دیگر نمی‌تواند سهمیه لیگ برتری جذب کند، جدی گرفتند و مذاکرات دوباره‌ای با وکیل کریمی انجام دادند تا شاید در نهایت تمدید قرارداد این بازیکن نیز محقق شود.

کریمی با دستمزد ۳۶میلیارد در تیم قطربه گزارش خبرداغ به نقل از روزنامه ایران ورزشی: زمزمه حضور علی کریمی در پرسپولیس را مسئولان باشگاه استقلال با اینکه می‌دانستند رقیب سنتی دیگر نمی‌تواند سهمیه لیگ برتری جذب کند، جدی گرفتند و مذاکرات دوباره‌ای با وکیل کریمی انجام دادند تا شاید در نهایت تمدید قرارداد این بازیکن نیز محقق شود، اما رایزنی‌های تازه با مدیر برنامه‌های شماره 6 به‌جهت ماندن در استقلال بی‌نتیجه ماند و هافبک خلاق آبی‌ها پاسخ روشنی به سران باشگاه استقلال برای ماندن نداد. پرسپولیسی‌ها حتی به‌جهت تلافی قرارداد استقلال با نادری می‌توانستند کریمی را به‌عنوان بازیکن آزاد به خدمت بگیرند اما آنها نیز اعتبار کافی برای راضی کردن این بازیکن در اختیار نداشتند، ضمن اینکه کریمی اساساً در فکر لژیونر شدن بود، ضمن اینکه اساساً نمی‌خواست با رفتن به پرسپولیس دل هواداران استقلال را که برای تمدید قراردادش از سوی استقلال 2 ماه سرگردانی کشیدند بیش از این خون کند.

در روزهایی که باشگاه استقلال در تلاش بود کریمی را با دستمزد 7میلیاردی در ترکیب خود نگه دارد، باشگاه اف‌سی قطر نیز رایزنی‌هایی با این بازیکن انجام داده که در نهایت موفق شد این بازیکن را جذب کند. پیش‌تر صحبت از حضور کریمی در الریان هم بود اما این باشگاه جایی برای جذب بازیکن جدید نداشت و این باشگاه اف‌سی قطر یا همان القطر بود که در نهایت موفق شد ستاره استقلال را به خدمت بگیرد.

قطری‌ها به کریمی رقمی حدود یک‌میلیون و 200هزار دلار پیشنهاد دادند که معادل ریالی این پیشنهاد رقمی در حدود 34 تا 36میلیارد تومان است، اما به‌طور قطع با توجه به نوسانات قیمت ارز نمی‌توان دستمزد ریالی کریمی را به‌دقت محاسبه کرد اما باید توجه داشت اگر این پیشنهاد را دست پایین هم بگیریم با مبالغی که در داخل به کریمی داده می‌شد تفاوت آشکاری دارد.

کریمی که صدای عقد قراردادش با القطر به همه جای آسیا رسید، با باشگاه‌های ترکیه‌ای نیز مذاکراتی داشت اما پیشنهاد مالی ترک‌ها اصلاً خوب نبود و او در نهایت از حضور در این کشور صرف‌نظر کرد تا به عضویت باشگاه قطری درآید.

البته پیشنهادهایی در حدود یک‌میلیون دلار یا حتی بیشتر از سوی تیم‌های قطری به بازیکنان ایرانی عادی است و حتی سابقه داشته مبالغ بالاتری برای فوتبالیست‌های ایرانی در نظر گرفته شود و حقیقتاً آنچه بازیکنان فوتبال ایران را برای رفتن به قطر ترغیب می‌کند تفاوت‌های دستمزدی است که در ایران نسبت به قطر دریافت می‌کنند و بی‌تعارف هیچ بازیکنی راضی نمی‌شود از خیر این حجم پول درشت بگذرد و با تیم‌هایی قرارداد ببندد که حتی از پرداخت یک‌سوم پیشنهاد تیم‌های قطری نیز عاجزند.

جدایی کریمی از استقلال بدون شک محمود فکری را در خط میانی با مشکلاتی مواجه خواهد کرد. او که بارها به مدیران باشگاه استقلال درباره تمدید قرارداد با کریمی توصیه‌های بسیاری کرده بود حالا باید به‌دنبال جانشینی برای این بازیکن باشد. گفته می‌شود مهدی‌پور از پتانسیل مناسبی برای پر کردن جای خالی کریمی برخوردار است و می‌تواند یک کریمی تازه در استقلال باشد، اما باید توجه داشت خو گرفتن با شرایط بازی در استقلال خود پروسه‌ای زمانبر است و بعید است مهدی‌پور آنقدر حرفه‌ای باشد که بتواند در زمان اندکی به یک جانشین قابل توجه برای بازیکنی تبدیل شود که استقلال در یک سال اخیر بشدت به او وابسته بود.

به هر حال جدایی کریمی از استقلال را باید یک شکست بزرگ برای مدیران کنونی باشگاه استقلال دانست. شاید اگر برخی مدیران استقلال بخصوص عبدیان که در روزهای اخیر به فکر جذب نادری بود مذاکراتی جدی‌تر را با علی کریمی انجام می‌داد این بازیکن به ماندن ترغیب می‌شد، اما انگار مرغ استقلالی‌ها یک پا داشت و آنها نمی‌خواستند بیش از آن دستمزدی که برای کریمی در نظر گرفته‌اند هزینه کنند.

به هر حال حالا با این تصمیم باشگاه استقلال به نقطه‌ای رسیده که یکی از کلیدی‌ترین بازیکنانش را از دست داده است و روشن نیست در فقدان بازیکنی اثرگذار همچون کریمی که دریایی از استعداد و تأثیرگذاری بود استقلال در خط میانی چه شرایطی را تجربه کند و آیا بتواند به یکی از مدعیان قهرمانی تبدیل شود یا خیر؟ با جدایی کریمی از استقلال به نظر می‌رسد به‌نوعی موازنه میان رفته‌های استقلال و پرسپولیس هم رعایت شد و آبی‌ها نیز یکی دیگر از مهره‌های کلیدی خود را از کف دادند. پیش‌تر نیز روزبه چشمی استقلال را ترک کرده بود.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: