کد خبر: ۸۶۷۸۴۶
تاریخ انتشار: ۰۷ آبان ۱۳۹۹ - ۲۰:۵۳
تعداد بازدید: ۴۴۱
گرانی پیاپی قیمت خودرو برای افرادی که خودرویی پیش خرید کرده و مجبورند مطابق با قیمت روز، آن را تسویه کنند، تبدیل به یک معضل شده است.

پیش‌فروش خودرو‌ها و ظلمی که به خریداران می‌شود / چرا مشتریان در لحظه تحویل باید ناگهان چند ده میلیون تومان بیشتر بپردازند؟به گزارش خبرداغ، محسن افشاری /  «انتخاب»: گرانی پیاپی قیمت خودرو برای افرادی که خودرویی پیش خرید کرده و مجبورند مطابق با قیمت روز، آن را تسویه کنند، تبدیل به یک معضل شده است.

اخیرا شرکت سایپا قیمت جدی ۵ محصول جدید خود را اعلام کرده که بین ۱۸ تا ۳۶ میلیون تومان نسبت به قیمت قبلی افزایش یافته است.

بر این اساس، تیبا هاچ‌بک که در شهریور ماه ۷۷ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان بود، اکنون ۹۵ میلیون و ۴۲۶ هزار تومان شده. ساینا EX هم از ۷۶ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان به ۹۲ میلیون و ۹۲۸ هزار تومان رسیده.

کوئیک معمولی نیز از ۹۴ میلیون و ۶۰۰ هزار تومان به ۱۳۰ میلیون و ۱۵ هزار تومان رسیده. تیبا صندوق دار هم از ۷۱ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان به ۷۶ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان افزایش یافته.

این افزایش مداوم قیمت بر اساس مصوبه چند ماه پیش شورای رقابت است. این شورا به دلیل شرایط تورمی کشور و افزایش مداوم قیمت ها، به خودروسازان اجازه داده تا هر سه ماه یک‌بار افزایش قیمت داشته باشند. این افزایش قیمت باید متناسب با نرخ تورم بخشی اعلامی از سوی بانک مرکزی باشد.

در نتیجه در ۳ ماهه سوم امسال هم خودروسازان درخواست افزایش قیمت دادند و به آن‌ها اجازه داده شد تا قیمت‌ها را ۲۵ درصد گران کنند.

این سیاست باعث شده تا افرادی که خودرویی از قبل پیش خرید کرده و بر اساس قرارداد موظفند به قیمت روز آن را تحویل بگیرند با مشکلات جدی مواجه شوند.

مثلا فردی که برای خرید خودرو «کوئیک» ثبت نام کرده، حالا پس از دو بار گران‌تر شدن قیمت خودرو، مجبور است ۳۰ میلیون تومان دیگر بپردازد.

بسیاری ازثبت نام کنندگان، پول خرید خودرو را به سختی جمع آوری کرده اند، اما ناگهان در روز تحویل متوجه می‌شوند باید ۲۵ درصد دیگر هم روی رقمی که پیش بینی کرده بودند، بگذارند. طبعا این وضعیت مطلوب نخواهد بود.

فارغ از این موضوع، این اتفاق باعث می‌شود که در برخی مواقع پیش فروش‌های اینچنین حتی به ضرر مشتری تمام شود. چراکه مشتری می‌تواند با خرید یک خودروی دیگر در زمان پیش فروش به شکل نقدی یا قسطی، بیش از این طرح‌های پیش فروش، منتفع شود.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: