کد خبر: ۸۶۷۷۱۳
تاریخ انتشار: ۰۶ آبان ۱۳۹۹ - ۱۴:۴۵
تعداد بازدید: ۲۷۵
سخنگوی دولت در نشست خبری خود به تشریح اقدامات دولت در یک هفته گذشته پرداخت.

درصورت ادامه رفتارهای ناصحیح با دولت، مشکلات بسیاری ایجاد می‌شد/ تعطیلی‌هایی جدید اعلام خواهد شدبه گزارش خبرداغ به نقل از  ایلنا، "علی ربیعی" سخنگوی دولت در نشست خبری خود  که ظهر سه شنبه ششم آبانماه برگزار شد، اظهار داشت: در هفته‌های اخیر شاهد رفتارهای ناصحیحی با دولت مواجه بودیم که اگر ادامه دار می‌شد با مشکلات بسیاری رو به رو می‌شد که اگر فرمایشات رهبری انجام نبود  شاید ادامه‌دار می‌شد. دولت موظف و مکلف به پیروی از فرمایشات رهبری است.

وی افزود: تصمیماتی که در ستاد ملی مبارزه با کرونا با حضور رهبری صورت گرفت ما را در مسیر جدیدی قرار داد، اگر تا دیروز با متغیر جان و سلامت و نان رو به رو بودیم امروز با متغیرهای اجتماعی رو به هستیم

دستیار ارتباطات اجتماعی رئیس‌جمهور با بیان اینکه برای این‌که افراد در معرض کرونا حمایت شوند، وزارت رفاه کارهایی انجام داده است و افرادی که در هیچ کجا نیستند مورد حمایت قرار گیرند، تاکید کرد: زنجیره کرونا باید شکسته شود ، ما تعطیلی هایی اتخاذ کردیم که گفته خواهد شد.

سخنگوی دولت با بیان این‌که تاثیرگذاری کرونا بر عرصه‌های سلامت، اقتصاد و جامعه و حتی امنیت هر روز ابعاد جدیدی یافته و در حال گسترش است، گفت: تصور آنکه کرونا در چند ماه به پایان خواهد رسید، امروز به یک خوش خیالی خطرناک می‌ماند حتی برخی چشم انداز ۳ ساله برای دستیابی به ایمنی عمومی را مطرح می‌کردند و برخی کرونا را ویروس ماندگار مانند آنفولانزا می‌دانند.

وی تاکید کرد: لذا ما با خصوصیات بحرانی با طول زمان زیاد و اثر شدید و ریسک بالا و پرمخاطره روبرو هستیم. جهش ویروس غیرقابل پیش بینی است.  بنابراین ما نیازمند حکمرانی مبتنی بر کرونا هستیم. ما به سطح بالایی از نظم ساختاری و نظم اجتماعی و نهادینه شده نیازمندیم.

سخنگوی دولت خاطر نشان کرد: بی توجهی و عدم همراهی با پروتکل‌ها و دستورالعمل‌های بهداشتی بنابر تحقیق صورت گرفته و همچنین تغییرات جهشی در ویروس که ضریب ابتلا را از ۱.۳ به ۱.۹ رسیده است باعث افزایش ابتلا به آن شده است.

وی ادامه داد: البته در دنیا هم وضعیت مشابهی را داریم. برخی از کارشناسان ما معتقدند ویروسی که از چین تسری پیدا کرد، با ویروسی که از غرب و اروپا آمد، متفاوت‌تر است. 

دستیار ارتباطات اجتماعی رئیس جمهور با اشاره به اقدامات دولت در بخش‌های پژوهشی مبارزه با بیماری کرونا گفت: دولت در یک مرحله فقط ۶۰ میلیارد تومان به بحث مطالعات و تحقیقات علمی در حوزه  بهداشت و درمان تخصیص داده است.

وی تاکید کرد: بر اساس آخرین بررسی سازمان بهداشتی هیچ یک از داروها تاثیر چندانی ندارد و راهی جز بهداشت و پیشگیری نداریم. 

ربیعی با بیان این‌که ما امروز نیازمند برنامه‌ریزی حداقل برای یک سال آینده هستیم، عنوان کرد: مطالعات نشان می‌دهد عامل جمعیت در سنین بالا، دیابت، فشار خون،  چاقی، بیماری‌های قلبی و عروقی در ایران منجر به افزایش تعداد مرگ و میر شده است.

وی با اشاره تولید ماسک و مواد ضدعفونی‌کننده بیان کرد: امروز روزانه ۲۱ میلیون عدد ماسک تولید می‌کنیم.

سخنگوی دولت تاکید کرد: تجهیز و اضافه کردن تخت های بیمارستانی در دست اقدام است. سرعت بخشیدن به دولت الکترونیک یکی از اقدامات زیرساختی برای مقابله با گسترش ویروس است.

وی خاطر نشان کرد: کار دیگر، رسیدگی به افرادی است که مشاغل آزاد داشتند و مشمول هیچ بیمه ای نبودند، شناسایی این افراد صورت گرفته و در یک مرحله هم به ۳ میلیون از این افراد بسته غذایی تخصیص یافت و چگونگی کمک به آنها در دستور کار قرار دارد.

دستیار ارتباطات اجتماعی رئیس جمهور با اشاره به دیدار ستاد ملی مبارزه با کرونا، گفت: امروز در داخل کشور عزیزمان ایران،‌ همان گونه که رهبری معظم نیز در دیدار با اعضای ستاد ملی کرونا مطرح کردند، نیازمند شناخت عمیق از مهمترین مسائل و اقدامات یکپارچه بین ملت و حاکمیت هستیم. 

وی ادامه داد: بخشی از فرمایشات رهبر معظم انقلاب در تقارن با هفته وحدت، معنابخش مسیر پیش‌ روی قوا، انسجام ملی و پشتوانه پشت سر گذاشتن بحران‌هایی است که کشور در این مقطع با آن مواجه است.

ربیعی تاکید کرد: اگر با هشدار صریح رهبر انقلاب رفتارهای ناشایست با دولت متوقف نمی‌شد چه بسا تضعیف ما را در مسائل جهانی و منطقه موجب می‌شد و نهایتا باعث انشقاق ملی نیز می‌گردید.

وی ادامه داد: همان طور که رهبر انقلاب فرمودند باید بین نقد و اهانت تفکیک قائل بود. نقد بخشی از ادب جمهوریت است. اهانت و هتک حرمت نیز ناقض ادب اسلامی است و رهبری با درکی عمیق از هر این دو مولفه ، نسبت به نارسایی که در حال شکل‌گیری بود، هشدار دادند. نارسایی که اخلاق سیاسی و انسجام ملی را نشانه گرفته بود. 

سخنگوی گفت: از مقام معظم رهبری به خاطر روشنگری‌های مبتنی بر بینش اسلامی و منطق حکمرانی که همواره رهنمون داشته‌اند؛ سپاسگزارم.

سخنگوی دولت با اشاره هفته وحدت بیان کرد: نفس ابتکار هفته وحدت، نمادی است که نشان می‌دهد این امت در کلیت محمدی خود می‌تواند اختلاف‌ها را و آشفتگی‌ها را تبدیل به نقطه قوت کند.

وی ادامه داد: از این منظر وحدت در سطح منطقه‌ای نیز اهمیت مضاعف دارد و بدان معناست که ما در مقام بازیگران این جغرافیای وسیع اسلام باید نگرانی های مشروع امنیتی یکدیگر را به رسمیت بشناسیم. هفته وحدت به این اعتبار، باید تبدیل به یک فرصت جهت اندیشیدن به موضوع صلح سازی در  گستره همسایگانی و منطقه ای شود. 

سخنگوی دولت تاکید کرد: ما همیشه از نفوذ تفرقه افکنانه  قدرت های برون منطقه ای در منطقه سخن گفته‌ایم. اما باید توجه داشت که بستن راه نفوذ قدرت‌های جنگ افروز و تفرقه‌افکن در پیکره امت، فقط با شعار وحدت ممکن نخواهد شد. ما باید مکانیزم های حل و فصل اختلاف همسایگانی را نیز در سطح مناسبات منطقه ای ایجاد کنیم. توانمند‌سازی سازمان همکاری در منطقه یکی از این مکانیزم‌ها می‌تواند باشد که می‌تواند موجب تقویت وحدت امت اسلامی در منطقه و جهان شود.

ربیعی بیان کرد: از سوی دیگر هفته وحدت فرصتی است تا مقوم‌های وحدت ساز داخلی خود و الزاماتی را که همگان باید برای حفظ وحدت به آن پایبند باشیم، مرور کنیم. 

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: