کد خبر: ۸۶۷۵۱۰
تاریخ انتشار: ۰۳ آبان ۱۳۹۹ - ۲۱:۰۰
تعداد بازدید: ۱۲۷۲
پرسپولیس در فاصله کمی تا شروع لیگ برتر در فصل بیستم و البته فینال لیگ قهرمانان آسیا، ستاره‌های خود را یکی پس از دیگری از دست رفته می‌بیند تا مهمترین چالش روی نیمکت برای سرمربی سرخ‌ها شکل گیرد.

پس از شجاع؛ ترکیب جدید دفاعی پرسپولیسبه گزارش خبرداغ ، پرسپولیس در فاصله کمی تا شروع لیگ برتر در فصل بیستم و البته فینال لیگ قهرمانان آسیا، ستاره‌های خود را یکی پس از دیگری از دست رفته می‌بیند تا مهمترین چالش روی نیمکت برای سرمربی سرخ‌ها شکل گیرد. با جدایی شجاع خلیل زاده و عدم توافق با محمد نادری و البته عدم نیاز به محمد انصاری و محسن ربیع خواه، شرایط در خط دفاعی سرخ‌ها در فصل پیش رو کاملا پیچیده خواهد بود و شاید یکی از بزرگترین نگرانی‌ها را برای این تیم شکل دهد.

 

پرسپولیس در حال حاضر در خط دفاعی خود سیدجلال حسینی، محمد حسین کنعانی زادگان، مهدی شیری، سعید آقایی را به عنوان بازیکنان تخصصی در اختیار دارد و احسان حسینی و سینا مهدوی نیز دو بازیکن جوانی هستند که در این لیست قرار دارند. یحیی گل محمدی اما در دیدارهای اخیر از سیامک نعمتی نیز در پست دفاع راست استفاده کرده است.

 

مهمترین موضوع برای پرسپولیس در حال حاضر عدم حضور بازیکن جانشین قابل اعتنا در سه پست است. اگر مهدی شیری و سیامک نعمتی شرایط را در سمت راست کمی با اطمینان خاطر همراه کنند، این بالانس به هیچ عنوان در سه پست دیگر مشاهده نمی‌شود.

 

ترکیب اصلی پرسپولیس با پتانسیل موجود در فصل آینده احتمالا با حضور سعید آقایی در سمت چپ، سیدجلال حسینی و محمدحسین کنعانی زادگان در دفاع میانی و سیامک نعمتی (مهدی شیری) در سمت راست باشد.

 

اما سرخ‌ها به هیچ عنوان نمی‌توانند به سینا مهدوی و احسان حسینی در دو پست دفاع چپ و دفاع میانی اتکا کنند. این البته در حالیست که در حال حاضر نیز محمدحسین کنعانی زادگان نیز با پرسپولیس به توافق مالی دست نیافته و قرارداد او هم روی هواست!

 

آلترناتیوهای مقطعی در دفاع پرسپولیس

پرسپولیس که طی فصول اخیر یکی از برترین خطوط دفاعی را از نظر آماری داشته و با اتکا به همین موضوع نیز توانسته شرایط را برای دستیابی به جام فراهم سازد، در این فصل کاملا از این نظر خلع سلاح شده است. جدایی بیرانوند هرچند با حضور حامد لک تا حدودی پوشانده شده اما از دیگر بازیکنان جدا شده در این خط طی فصل گذشته هیچ جایگزینی به این تیم اضافه نشدند.

 

جدایی حسین ماهینی باعث شد تا سیامک نعمتی به سمت راست کوچ کند و سرخ‌ها نتوانستند دفاع راست قابل اعتنای دیگری به خدمت بگیرند. با جدایی محمد نادری و محمد انصاری به عنوان دو چپ قابل اعتماد، تنها سعید آقایی جذب شده است. جدایی شجاع خلیل زاده هم مزید بر علت شده تا سد دفاعی پرسپولیس اکنون کاملا در معرض ترک باشد.

 

در این شرایط و با توجه به جذب هفت بازیکن سهمیه نقل و انتقالات لیگ برتری که در بین آنها تنها سعید آقایی در خط دفاعی حضور دارد، سرخ‌ها به دنبال آلترناتیوهایی در لیست خود خواهند بودند. وحید امیری وینگر و مهاجم سرخ‌ها بارها از سوی برانکو و حتی یحیی گل محمدی در پست دفاع چپ نیز به کار گرفته شد تا شاید بتوان او را به عنوان آلترناتیو سعید آقایی نامید. در سمت راست هم همانطور که گفته شد سیامک نعمتی و مهدی شیری حاضر هستند و شاید نگرانی زیادی از این بابت وجود نداشته باشد.

 

در قلب دفاعی اما تنها سیدجلال حسینی و محمد حسین کنعانی زادگان حاضر هستند. در این شرایط احتمال بازگشت محسن ربیع خواه به لیست مورد نیاز یحیی گل محمدی افزایش می‌یابد. هافبک دفاعی سرخ‌ها که به دلیل مصدومیت از لیست سرمربی تیم خارج شده، با توجه به پتانسیل حضور در سه پست (دفاع چپ، دفاع میانی و هافبک دفاعی) اکنون با شانس بازگشت به تیم روبرو شده است تا در کوران فصل در صورت نیاز به کار گرفته شود و خلا شکل گرفته را جبران کند. از کمال کامیابی نیا و حتی میلاد سرلک در این مقطع به عنوان گزینه‌های آلترناتیو قلب دفاعی یاد می‌شود که البته قطعا نمی‌توان روی آنها به عنوان مدافع قابل اعتنا اتکا کرد. البته طی ساعات اخیر و بعد از جدایی شجاع خلیل زاده شایعات زیادی درباره جذب ایمان سلیمی نیز شکل گرفته است. مهمترین مساله اما اینجاست که پرسپولیس تمام سهمیه‌های نقل و انتقالاتی خود را به خدمت گرفته و شاید یحیی برای پوشش این ضعف دست به اقدامی تازه بزند و باید دید چه در نظر خواهد داشت.

 

به نظر شما در شرایط کنونی و با توجه به سرمایه‌هایی که یحیی برای فاز دفاعی در اختیار دارد(سعید آقایی، محمدحسین کنعانی زادگان، سیدجلال حسینی، مهدی شیری، احسان حسینی، سیامک نعمتی، سینا مهدوی)، چینش دفاعی سرخ‌ها در لیگ بیستم و به خصوص بازی فینال لیگ قهرمانان آسیا به چه شکل خواهد بود؟

ورزش سه

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۲۳:۱۲ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۳
0
0
ما به آقای گل محمدی ایمان داریم و انشاالله تیم را قهرمان آسیا میکنه
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: