کد خبر: ۸۶۷۵۰۷
تاریخ انتشار: ۰۳ آبان ۱۳۹۹ - ۲۰:۵۳
تعداد بازدید: ۳۰۵
ساکنان پل سفید مازندران امروز شنبه ساعت چهار و پنجاه و شش دقیقه با زلزله ۲.۶ ریشتری از خواب برخاستن و اولین زلزله سوم آبان ماه در کشور به ثبت رسید و پس از آن هر چند ساعت وقوع زلزله ای در گوشه و کنار به وقوع پیوست که بزرگترین آن زلزله ۵.۴ ریشتری آوج قزوین بود.

وقوع ۱۰ زمین لرزه در کشور؛ شروع پل سفید مازندران، پایان آوج قزوینبه گزارش خبرداغ ، بزرگترین زمین لرزه امروز شنبه سوم آبان ماه در آوج قزوین به وقوع پیوست و براساس بررسی ها و ارزیابی ها هیچ خسارت مالی و جانی در پی نداشت .

این زمین لرزه ۵.۴ ریشتری که ساعت حدود ۱۵ و ۴ دقیقه آوج قزوین را به لرزه درآورد، در حالی رخ داد که مردم تا با وقوع زلزله ای ۳.۹ ریشتری که حدود دو دقیقه زودتر و ساعت ۱۵ و دو دقیقه و ۲۸ ثانیه رخ داد به اماکن امن پناه برده بودند.

پل سفید مازندران، شهمیرزاد سمنان، سلطان آباد خراسان رضوی، تخت هرمزگان و آوج قزوین از مناطقی بود که امروز وقوع زمین لرزه در آن به ثبت رسیده است با این تفاوت که آوج قزوین شش زمین لرزه را پشت سرگذاشت که با زمین لرزه ۳.۹ ریشتری به استقبال زلزله ۵.۴ ریشتری رفت و تاکنون با ۴ پس لرزه آن را بدرقه کرده است .

""زلزله، استان قزوین را لرزاند "" اولین خبر ایرنا بود که در تکمیل آن امده بود قدرت زمین لرزه ۵.۴ ریشتر گزارش شده است که در عمق ۱۰ کیلومتری زمین و در شهرستان آوج ثبت شده است .

زمین لرزه آوج اکثر استانهای همجوار از جمله استان گیلان را لرزاند.

زلزله ۵.۴ ریشتری آوج خسارت جانی و مالی نداشت

فرماندار شهرستان آوج گفت: زمین لرزه‌ای که دقایقی قبل به بزرگی ۵.۴ ریشتر با مرکزیت آوج استان قزوین را لرزاند هیچ خسارات جانی و مالی در این شهرستان برجای نگذاشت.

نصرت الله علیرضاییافزود: به محض وقوع این زمین لرزه، تکان‌های شدیدی در دو مرحله در سطح شهرستان به وقوع پیوست.

وی اضافه کرد: بلافاصله بعد از وقوع این زمین لرزه، تیم‌های ارزیابی از دهیاران و بخشداران در چهارگوشه شهرستان وارد عمل شدند و خوشبختانه با بررسی صورت گرفته مشخص شد این زلزله هیچ گونه خسارات جانی و مالی به دنبال نداشته است.

علیرضایی به شهروندان توصیه کرد: با توجه به اینکه زلزله قابل پیش بینی نیست و ممکن است پس لرزه‌هایی نیز داشته باشد دام‌ها و احشام خود را از آغل‌ها خارج کرده و از قرار گرفتن در کنار ساختمان‌های فرسوده و قدیمی پرهیز نمایند.

وی گفت: از شهروندان آوجی درخواست داریم ضمن حفظ آرامش در حالت آماده باش قرار داشته باشند تا در صورت بروز هرگونه حادثه، کمترین میزان خسارات جانی و مالی را داشته باشیم.

فرماندار آوج افزود: ما در حال حاضر با مدیریت بحران استان در حال تعامل و ارتباط هستیم و ضمن رصد آخرین وضعیت شهرستان، اطلاعات لازم را در اختیار شهروندان قرار خواهیم داد.

دقایقی پیش زمین لرزه‌ای به بزرگی ۵.۴ ریشتر در عمق ۱۰ کیلومتری در شهرستان آوج به وقوع پیوست که تکان‌های شدید آن در این شهرستان موجب ترس و وحشت مردم شد.

این زمین لرزه در سایر شهرهای استان و استان‌های همجوار قزوین نیز احساس شده است.

پنج تیم ارزیابی زلزله به آوج اعزام شدند

مدیر کل مدیریت بحران استانداری قزوین گفت: زلزله‌ای که دقایقی قبل در شهرستان آوج به وقوع پیوست خسارتی نداشته، ولی پنج تیم ارزیابی برای بررسی بیشتر به منطقه اعزام شده است.

قدرت الله مهدیخانی افزود: هم اینک تمامی دستگاه‌های امدادی استان و شهرستان‌های همجوار آوج در آماده باش کامل قرار دارند تا در صورت نیاز به سرعت برای امدادرسانی اقدام کنند.

وی اضافه کرد: علیرغم اینکه حدود نیم ساعت از زمین لرزه اول، پس لرزه‌های دیگری در آوج ثبت شده ولی خوشبختانه تاکنون هیچ گونه خسارت جانی و مالی گزارش نشده است .

مهدیخانی به شهروندان توصیه کرد: با توجه به اینکه استان قزوین از استان‌های حادثه خیز کشور است ضمن حفظ آرامش و خونسردی به شایعات توجه نکنند و نقاط امن را برای سکونت خود انتخاب نمایند.

کمیته مدیریت بحران در رزن تشکیل شد

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی فرماندار رزن گفت: به دنبال وقوع یک زمین‌لرزه بین استان همدان و قزوین و در روستای آوج، کمیته بحران در این شهرستان تشکیل شد.

ابراهیم لشکری آزاد اظهار داشت: تاکنون گزارشی مبنی بر بروز خسارت در روستاها، بخش ها و شهرها به فرمانداری رزن گزارش نشده است.

وی اضافه کرد: جلسه مدیریت بحران با حضور ۱۸ تن از اعضا تشکیل شده و دستگاه های خدمات رسان در این جلسه به بیان خسارت های وارده می پردازند.

زلزله قزوین تهران را به آماده باش در آورد

رییس مدیریت بحران شهر تهران اعلام کرد: زلزله ۵.۴ ریشتری به عمق ۱۰ کیلومتری مرز بین استان های قزوین و همدان روستای آوج لحظاتی قبل در تهران نیز احساس شد.

رضا کرمی محمدی گفت: طبق بررسی های انجام شده در پایتخت هیچ زلزله ای به وقوع نپیوست.

وی افزود: این زمین لرزه در ۲۵ کیلومتری آوج و ۲۹ کیلومتری آبگرم قزوین روی داد که با توجه به نزدیکی این محل به استان های البرز و تهران این زمین لرزه در این استان ها احساس شد.

منصور درجاتی مدیرکل بحران استانداری تهران نیز در این باره به خبرنگار ایرنا گفت: هم اکنون استان تهران وضعیت مناسبی دارد که البته ستاد مدیریت بحران آماده باش است.

وی افزود: در ساعت ۱۵:۰۴ دقیقه امروز این زمین لرزه به وقوع پیوست.

ایرنا

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: