کد خبر: ۸۶۵۲۱۴
تاریخ انتشار: ۰۹ مهر ۱۳۹۹ - ۰۰:۰۳
تعداد بازدید: ۳۱۷
​کاظم جلالی سفیر جمهوری اسلامی ایران روز سه‌شنبه مورخ ۸ مهرماه ۱۳۹۹ با «سرگئی ورشنین» معاون وزیر امور خارجه روسیه دیدار و رایزنی کرد.

بررسی آخرین تحولات سوریه محور مذاکرات سفیر ایران و معاون وزیر امور خارجه روسیهبه گزارش خبرداغ به نقل از  ایلنا، طرفین در این دیدار روابط دوجانبه و آخرین تحولات منطقه ای و بین المللی را مورد بحث و بررسی قرار دادند.

وضعیت ادلب سوریه، مسائل مربوط به کمیته قانون اساسی این کشور، اجرای توافقات فرمت آستانه، وضعیت آوارگان و پناهندگان سوری و راه های بازگشت آنها به کشورشان، طرح روسیه برای تامین امنیت جمعی در منطقه خلیج فارس، درگیریهای یمن و مسائل مربوط به حقوق بشر از جمله محورهای مورد بحث در این دیدار بودند.

طرفین همچنین ضمن اشاره به همکاری های دو کشور در عرصه های بین المللی همچون سازمان ملل متحد، آژانس بین‌المللی انرژی اتمی و... این همکاری ها را در راستای مقابله با اقدامات یکجانبه و غیر قانونی آمریکا در زمینه اعمال تحریم‌های غیر عادلانه و نامشروع علیه کشورهای مختلف و به ویژه بر علیه تهران و مسکو ارزشمند و ضروری ارزیابی کردند.

معاون وزیر امور خارجه فدراسیون روسیه در این دیدار با محکوم کردن اتهامات ایالات متحده درخصوص موضوع حقوق بشر، سیاسی‌سازی این مسئله توسط واشنگتن را غیرقانونی نامید که از دیدگاه مسکو پذیرفتنی نمی باشند.

سفیر فوق العاده و تام الاختیار جمهوری اسلامی ایران در فدراسیون روسیه نیز در این دیدار از مواضع روسیه در حمایت از ایران در مجامع بین‌المللی و بویژه شورای امنیت و آژانس بین‌المللی انرژی اتمی تقدیر و تشکر کرد.

کاظم جلالی و سرگئی ورشنین در انتهای این دیدار ضمن تاکید بر ضرورت تداوم رایزنی و همکاری‌های دو کشور در موضوعات مختلف، برای ادامه این تماس‌ها و دیدارها تاکید کردند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: