کد خبر: ۸۶۴۹۶۷
تاریخ انتشار: ۰۶ مهر ۱۳۹۹ - ۲۲:۱۲
تعداد بازدید: ۲۷۴
نماینده خداآفرین خبر داد؛
نماینده کلیبر و خداآفرین از جزئیات اصابت یک خمپاره به یکی از روستاهای مرزی ایران در جریان درگیری آذربایجان و ارمنستان خبر داد.

اصابت خمپاره راکتی به یکی از روستاهای مرزی ایران در جریان درگیری آذربایجان و ارمنستان/ نیازی به تخلیه روستاها نیستبه گزارش خبرداغ به نقل از ایلنا، حسین حاتمی نماینده کلیبر و خداآفرین از توابع آذربایجان شرقی  با تایید خبر اصابت یک خمپاره به یکی از روستاهای استان آذربایجان شرقی در جریان تشدید درگیری‌ها میان آذربایجان و ارمستان عنوان کرد: در میله مرزی ۴۸ تا ۵۰ و در جریان درگیری میان دو کشور یک خمپاره راکتی به اراضی مرتعی روستای خلف‌بیگلو در خداآفرین اصابت کرده و عمل هم نکرده که خوشبختانه تلفات مالی و جانی نداشته است.

حاتمی گفت: هنوز معلوم نیست که منشأ این خمپاره کدام یک از دو کشور آذربایجان و ارمنستان بوده‌اند اما از سوی مرزبانی کشورمان در این خصوص تذکرات لازم به طرفین داده شده و گفته شده از هر کشوری خسارتی به خاک ما وارد شود، باید پاسخگو باشد.

وی با بیان اینکه در این رابطه باید رایزنی‌های سیاسی و دیپلماتیک انجام شود که با کمترین هزینه این وقایع به پایان برسد، افزود: این اتفاقات با توجه به تکرار تنش‌های میان دو کشور هم مرز ایران، مسبوق به سابقه است و به دلیل اینکه در نقطه صفر مرزی انحنا و تو رفتگی وجود دارد، در چند منطقه بیشتر شاهد این وقایع هستیم.

نماینده خداآفرین در پاسخ به این سوال که آیا ضرورتی برای تخلیه روستاهای این محدوده تا پایان درگیری‌ها وجود دارد، گفت: خیر، شدت درگیری‌های اخیر زیاد نیست که نیاز به تخلیه روستاها باشد حتی درگیری‌های شدیدتر از این هم منجر به تخلیه روستاهای مرزی این ناحیه نشده است.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: