کد خبر: ۸۶۴۸۱۳
تاریخ انتشار: ۰۵ مهر ۱۳۹۹ - ۱۹:۴۲
تعداد بازدید: ۲۳۰
رئیس کل دادگستری قم خبر داد؛
رئیس کل دادگستری قم از برگزاری جلسه کمیته ویژه ساماندهی خانه‌های بازی و مهد کودک‌ها با حضور دوازده دستگاه مرتبط با موضوع در سالن جلسات دادگستری استان خبر داد و گفت: تعداد زیادی خانه بازی بدون مجوز قانونی و همچنین مهدکودک‌هایی با متولیان متعدد در استان قم مشغول به فعالیت هستند که این وضعیت موجب شده تا کودکان ما با آسیب‌های فراوان فرهنگی، اجتماعی و... مواجه شوند.

ساماندهی خانه‌های بازی و مهد کودک‌های قم پس از سال‌ها بلاتکلیفی با ورود دستگاه قضاییبه گزارش خبرداغ به نقل از  ایلنا، حجت‌الاسلام والمسلمین علی مظفری، رئیس کل دادگستری قم از برگزاری جلسه کمیته ویژه ساماندهی خانه‌های بازی و مهد کودک‌ها با حضور دوازده دستگاه مرتبط با موضوع در سالن جلسات دادگستری استان خبر داد و گفت: تعداد زیادی خانه بازی بدون مجوز قانونی و همچنین مهد کودک‌هایی با متولیان متعدد در استان قم مشغول به فعالیت هستند که این وضعیت موجب گردیده تا کودکان ما با آسیب‌های فراوان فرهنگی، اجتماعی و... مواجه شوند.

وی افزود: بر این اساس با هماهنگی معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری و دادستان محترم قم و در راستای احقاق حقوق عامه و ضرورت جدی ساماندهی آنها، به منظور پیشگیری از وقوع جرم و آسیب‌های اجتماعی، موضوع در کمیته‌ای ویژه و به صورت فوق‌العاده مورد بررسی قرار گرفت و تصمیمات لازم اتخاذ و جهت اجرا به دستگاه‌های ذیربط ابلاغ شد.

رئیس کل دادگستری قم تصریح کرد: در این کمیته مقرر شد ظرف مدت یک ماه، اداره کل بهزیستی در رابطه با مسئولان و مربیان خانه‌های بازی، ضوابط لازم را تعریف و نسبت به گزینش، آموزش، بررسی صلاحیت و صدور مجوز فعالیت برای ایشان اقدام نمایند.

مظفری در خصوص صدور مجوز ایجاد خانه‌های بازی نیز گفت: بر اساس مصوبات این جلسه، سازمان صمت با همکاری اتاق اصناف و اتحادیه مربوطه می‌بایست ظرف یک ماه ضوابط داخلی خانه‌های بازی از قبیل ضوابط استاندارد، بهداشت کار، نظارت اماکن ناجا و... و نحوه صدور پروانه کسب را تدوین و پس از کسب تاییدیه کمیسیون نظارت استان، نسبت به اجرایی شدن آن تمهیدات لازم را در دستور کار خود قرار دهند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: