کد خبر: ۸۶۴۸۱۰
تاریخ انتشار: ۰۵ مهر ۱۳۹۹ - ۱۹:۱۲
تعداد بازدید: ۴۲۰
استقلال با کدام پلن تاکتیکی و انگیزشی می‌تواند یک گام دیگر به قهرمانی لیگ قهرمانان آسیا نزدیک شود؟

ستاره سوم استقلال چشمک می‌زندبه گزارش خبرداغ ، استقلال با کدام پلن تاکتیکی و انگیزشی می‌تواند یک گام دیگر به قهرمانی لیگ قهرمانان آسیا نزدیک شود؟ آیا آبی‌ها که در سال‌های اخیر غالباً در این عرصه ناکام بوده‌اند با تیمی که از ظرفیت‌های بسیاری از منظر بازیکن برخوردار است می‌توانند چشم‌های علاقه‌مندان به فوتبال در آسیا را گرد کنند و بعد از سال‌ها در فینال آسیا حاضر شوند و حتی خوشبینانه اینکه قهرمانی را به چنگ آورند و جام را بالای سر ببرند؟

 

پاسخ دادن به این سؤالات دشوار است چون استقلال در دهه‌های اخیر هیچ‌گاه نتوانسته‌ به فینال لیگ قهرمانان آسیا برسد و آخر بار که موفق به حضور در این جایگاه شد به زمانی باز می‌گردد که ناصر حجازی سرمربی استقلال بود و بازی‌ها به شکل تورنمنت‌ در تهران برگزار می‌شد. درست مانند همین حالا که بازی‌ها به دلیل شیوع ویروس کرونا در قطر برگزار می‌شود و به نظر می‌رسد استقلال بهتر از دیگر رقبا توانسته خودش را با شرایط بازی‌های متمرکز وفق دهد.

 

اتفاقاً در آخرین قهرمانی استقلال در لیگ قهرمانان آسیا که به همین شیوه برگزار شد، مجید نامجومطلق یکی از 11 مرد کلیدی‌ تیم منصورپورحیدری محسوب می‌شد و سرمربی کنونی استقلال خوب به یاد دارد که تیمش با چه حربه‌ای توانست از سد رقبای آن روزها بگذرد و جام قهرمانی را به دست آورد.

 

حالا بعد از سال‌ها او در قامت سرمربی روی نیمکت استقلال نشسته است و نیک می‌داند اگر استقلال را به این نقطه برساند شاید برای سال‌های متمادی به عنوان سرمربی روی نیمکت جلوس کند. بازی امشب در حقیقت برای آقا مجید حکم مرگ و زندگی را دارد و چنانچه او بتواند با اتخاذ شیوه تاکتیکی مناسب از این گذرگاه تنگ و حتی تاریک عبور کند، جایگاهش در استقلال عمیقاً محکم خواهد شد.

 

مجید نامجومطلق در بازی با الاهلی عربستان تیمش را با 3 مهاجم به میدان فرستاد که تصمیم شجاعانه‌ای بود. او با همین حربه موفق شد با اختلاف گل قابل توجه از سد حریف عبور کند و از مرحله گروهی بگذرد. همین حربه شاید در بازی با امشب نیز جواب دهد اما باید توجه داشت که حضور در این مرحله معادلات متفاوتی با مرحله گروهی دارد و ممکن است بازی‌ها به وقت‌های اضافه و حتی ضربات پنالتی نیز کشیده شود که تیم‌ها باید به لحاظ فنی و روحی به خوبی خود را آماده کرده باشند و مهم‌تر اینکه روی نیمکت نیز از گزینه‌های متعدد برای حضور در میدان بهره ببرند.

 

در بازی امشب، استقلال قطعاً غایبانی خواهد داشت که این منجر به تغییراتی در ترکیب اصلی استقلال خواهد شد اما حتی اگر بازیکنی همچون وریا یا میلیچ در ترکیب استقلال نباشند و دو دفاع راست و چپ آبی‌ها حضور در این میدان بزرگ را از کف داده باشند، باز‌ هم استقلال محکوم به کسب پیروزی است و باید هنر عبور از این مرحله را با نفرات دیگر داشته باشد.

 

فارغ از اینکه حریف استقلال چه تیمی ‌است که حرف و حدیث‌هایی هم پیش از بازی به وجود آمده بود، استقلال تیمی با ظرفیت‌های فنی بالا است و چنانچه از نظر ذهنی مهیای حضور در این بازی باشد، پیروزی‌اش چندان دور از ذهن نیست؛ تیمی که بهترین بازیکنان هجومی لیگ برتر را دارد و با بیشترین گل زده لیگ نوزدهم را ترک کرد باید قابلیت رسیدن به فینال لیگ قهرمانان آسیا و حتی دستیابی به جام را هم داشته باشد.

 

شاید از دید برخی استقلال در نقطه فنی نیز برخوردار از یک مربی با تجربه نباشد اما به واقع برچسب بی‌تجربگی هرگز بر پیشانی مجید نامجومطلق نمی‌نشیند و او به واسطه‌ سال‌ها فعالیت در لیگ‌های گوناگون چنانچه از نظر ذهنی به خوبی از سوی مدیران باشگاه استقلال حمایت شود، می‌تواند با تدابیر مناسب استقلال را به مرحله بعد سوق دهد.

 

مجید نامجومطلق در تمام ماه‌هایی که فرهاد مجیدی سرمربی استقلال بود همچون مردی فعال و اثرگذار در سایه حضور داشت و بسیاری از امور فنی استقلال را در ید خود داشت. حالا که پرده‌ها کنار رفته و مجید سکان هدایت استقلال را در دست گرفته، او باید نهایت بهره را از این فرصت طلایی ببرد تا شاید از این پس از جایگاهی رفیع در باشگاه استقلال برخوردار باشد.

 

ترکیب احتمالی استقلال: دروازه‌بان: سیدحسین حسینی، مدافعان میانی: محمد دانشگر، روزبه چشمی، عارف غلامی، میلاد زکی‌پور، هافبک‌ها: مسعود ریگی، علی کریمی، فرشید اسماعیلی، فرشید باقری، مهاجمان: مهدی قایدی، شیخ دیاباته

ایران ورزشی

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: