کد خبر: ۸۶۴۲۴۴
تاریخ انتشار: ۳۰ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۸:۵۸
تعداد بازدید: ۲۲۵
رئیس‌کل دادگستری گلستان، دادستان گالیکش را مأمور بررسی موضوع ساخت‌وساز کنار پارک ملی گلستان کرد.

دادستان گالیکش، مأمور بررسی موضوع ساخت‌وساز پارک ملی گلستان شدبه گزارش خبرداغ به نقل از  ایلنا، هادی هاشمیان، رئیس‌کل دادگستری گلستان در جلسه امروز شورای حفظ حقوق بیت‌المال استان گلستان، گفت: ایجاد شهرک ویلایی در حاشیه پارک ملی گلستان که به‌عنوان ذخیره‌گاه زیست‌ کره در یونسکو ثبت شده، پذیرفته نیست و با متخلفان این حوزه برخورد می‌شود.

وی افزود: بر اساس اعلام محیط زیست استان بخشی از زمین‌های این شهرک ویلایی ۳۷ هزار مترمربعی در محدوده پارک ملی گلستان است.

رئیس‌کل دادگستری گلستان گفت: به دادستان گالیکش مأموریت ویژه داده‌ایم تا با همکاری محیط زیست، اداره منابع طبیعی، امور آب و بنیاد مسکن، مساحت این شهرک و میزانی که در محدوده منابع طبیعی و محیط زیست و حریم رودخانه قرار دارند را مشخص کنند.

هاشمیان ادامه داد: همچنین دادستانی موظف است نحوه الحاق زمین‌های این شهرک به بافت روستای تنگراه و ساخت‌وسازهای این منطقه را بررسی و برای متخلفان پرونده تشکیل دهد.

وی در ادامه جلسه به موضوع ساخت‌وسازهای غیرمجاز در شهرهای استان هم اشاره کرد و از شهرداران خواست، به‌جای اینکه منتظر بمانند متخلفان بسازند و سپس در کمیسیون ماده ۱۰۰ جریمه کنند، جلوی تخلف را بگیرند و هیچ بهانه‌ای در این زمینه پذیرفته نیست.

میرمحمد غراوی، معاون عمرانی استاندار گلستان نیز در جلسه امروز گفت: واریز هرگونه پول در روستاها فقط باید به حساب دهیاری‌ها باشد و اگر دهیار یا عضو شورای روستا برای صدور مجوزهای ساخت‌وساز در روستاها، شماره حساب شخصی به مردم ارائه کنند متخلف است و در صورت مشاهده این تخلفات، عضویت فرد در شورا از سلب می‌کنیم.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: